5- رسيدن به حكومت جهانى توحيدى در عصر ظهور، شرايطى دارد كه برخى از آنها به دست خود بشر حاصل مى گردد، از آن جمله رسيدن بشر به تكامل همه جانبه و رسيدن به مستواى عالى فكرى است. لذا بر ماست كه آرمانهاى اصيل اسلامى در عصر ظهور را بدانيم تا بتوانيم هر چه بهتر در نزديك شدن آن سهيم بوده و زمينه ساز ظهور حضرت باشيم.
6- بحث از مهدويت تنها بحث از امورى نيست كه مربوط به آينده بشريت باشد بلكه بحث از امامت و مهدويت است، بحث از اينكه در هر زمانى بايد امام معصومى موجود باشد خواه حاضر و مشهور و خواه غايب و پنهان تا حجت ها و بينات خداوند باطل نگردد.
و لذا در روايات اسلامى از رسول خدا صلى الله عليه و آله ميخوانيم:من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية (4)؛ ((هر كس بميرد و پيشواى زمان خود را نشناسد مرده است از نوع مردن زمان جاهليت.))
بحث از مهدويت، بحث از غيبت و فلسفه آن و آثار و بركات وجود امام در اين عصر غيبت است.
و لذا بحث از مهدويت از وظايف و تكاليف شيعه در عصر غيبت است.
---------------------------
1-المهدى المنتظر، دكتر عداب محمود محش، ص 214.
2-قيام و انقلاب مهدى از ديدگاه فلسفه تاريخ، شهيد مطهرى رحمة الله عليه، ص 57.
3-قيام و انقلاب مهدى از ديدگاه فلسفه تاريخ، شهيد مطهرى رحمة الله عليه، ص 57.
4-شرح مقاصد، ج 5، ص 239.
-----------------------
علی اصغر رضوانی
نظرات شما عزیزان: