برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
نظر شما در مورد عقیده بعضی از مدعیان صوفی گری که می گویند: «بهشت و جهنم و پاداش و جزای اخروی وجود ندارد و این ها را برای این گفته اند که مردم از راه مستقیم خارج نشوند» چیست؟(در صورتی که خداوند در قرآن می فرماید وعده الهی راست است)
یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا میباشند ضعف بنیاد خانواده است. از آنجایی که مشکلات خانوادهها به صورت ناهنجاریهای اجتماعی بروز میکند خانواده و سلامت آن از اهمیت فوق العادهای برخوردارمی باشد. آماده کردن فرزندان برای پذیرش مسئولیتهای اجتماعی یکی از وظایف مهم و اساسی خانوادهها به شمار میرود. جوانان باید بتوانند به خصوص برای زندگیهای مشترک آماده شوند و سعی نمایند روابط خود را با پیرامون شان در حد متعارف و قابل قبولی تنظیم نمایند.
ظهور تکنولوژیهای نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است، بسیاری از کارکردهای خانوادهها را دچار اختلال کرده است. در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم،
استاد حوزه علمیه در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه امام شناسی مقدمه رسیدن به معرفت الله است، گفت: محبت الهی انسان را به کمال می رساند.
حجت الاسلام والمسلمین «موسوی مطلق» در مراسمی که به مناسبت رحلت حضرت ام البنین(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ما برای رسیدن به معرفت الله و معرفت امامان معصوم نیازمند مقدماتی
بالندگی فقه شیعی ثمره رنج و سختی علما در طول تاریخ بوده است
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بالندگی فقه شیعه ثمره رنج و سختی علما در طول تاریخ بوده است، گفت: مطالعه تاریخ در مباحث تقریبی بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام و المسلمین «احمدی بروجردی» در حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) تهران به تبیین روش تقریبی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی پرداخت و گفت: کسانی که در راه علم پا می گذارند خصوصا طلاب باید بدانند بسیاری از
1. امام محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده: هنگامی که آیت الکرسی نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین خورد.
یکی از صفات زشت و ناپسند، صفت بخل است و بخیل کسی است که از نعمتهایی که خداوند به او داده به کسی نمیدهد. این حالت دارای شدت و ضعف است. به این معنا که گاه شخص حتی به خود نیزسختگیری میکند که در فرهنگ اسلامی از آن به خساست و دنائت طبعی یاد میشود. البته در قرآن واژه خسیس به این معنا به کار نرفته اما در روایات این واژه برای بیان مرتبهای از بخل بهکار رفته است.
از نظر قرآن، بهشت و دوزخ چیزی جز سازهای انسانی نیست؛ در حقیقت این خدا نیست که بهشت و دوزخ را برای آدمی آماده و فراهم کرده است؛ بلکه این انسان است که با اعمال خویش بهشت و دوزخ را میآفریند و میسازد. دستهای صنعتگر انسان میتواند بهشتی با تمام نعمتهای بیشمار و بیپایان و ابدی بسازد، یا دوزخی با تمام نداشتهها و سختیها و رنجهای بیپایانش فراهم کند.
موضوع ولایت، صرفنظر از اینکه انسان چه رویکردی (رحمانی یا شیطانی) به عالم داشته باشد، به مثابه جان و روح اعمال انسان و بنیاد همه آنچه که او در هر حوزه فرهنگی و تمدنی بنا میکند، شناخته میشود.
حرام خواران دو دسته هستند یکی کسانی که از راه حلال نتوانستهاند مالی را بدست آورند و ناچار شدهاند که مال حرام بخورند ولی دسته دوم کسانی هستند که در با وجود اینکه خداوند به آنا ن رزق حلال داده ولی دوست دارند لقمه حرام بخورند
درباره حقیقت برزخی گروه دوم امام صادق (علیه السلام) در ضمن حدیث معراج فرمود که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:
گروهی را دیدم که سفرههایی از گوشتهای پاک و پاکیزه و گوشتهای آلوده جلویشان گسترده بود ولی آنان از گوشتهای آلوده و کثیف میخوردند و غذاهای پاکیزه را وا میگذاشتند، از جبرئیل پرسیدم: اینها چه کسانی هستند؟ جبرئیل گفت: اینها کسانی هستند که مال حلال را رها کرده و مال حرام میخورند و آنان گروهی از امت تو هستند ای محمد! [۱]
همیشه اجر و پاداش خداوند به انجام عبادت تعلق نمیگیرد بلکه در انجام ندادن گناه اجر و پاداش بالاتری از انجام عبادات دارد یا اینکه میتوان گفت عبادت همیشه انجام طاعت نیست بکه ترک گناه هم عبادت است.
حضرت محمد (صلی الله علیه و آله):
رها کردن لقمهای حرام، پیش خدا محبوبتر است از دو هزار رکعت نماز مستحبی. [۱] و در روایت دیگری فرمودند:
رد کردن یک دانگ از حرام (یک ششم دینار یا درهم) پیش خدا معادل هفتادهزار حج قبول شده است. [۲]
نرم افزاری جهت انتقال فایل مخصوص دستگاه های iOS میباشد که به وسیله آن میتوان به راحتی عکس ها ، فیلم ها ، فایل های صوتی ، فهرست مخاطبین ، پیام ها و ... را بین آیفون/آیپاد/آیپد و کامپیوتر و همچنین بین دستگاههای iOS مختلف منتقل کرد. همانطور که میدانید فرآیند انتقال اطلاعات بین دستگاههای iOS و کامپیوتر از طریق iTunes ، پیچیدگی های خاص خود را دارد. زیرا مدت زمانی زیادی برای همگامسازی دادهها صرف خواهد شد و حتی در پایان ممکن است به نتیجه مورد نظر خود دست نیابید. در واقع هدف از طراحی نرمافزار MobieTrans ، کم کردن پیچیدگی ها و راههای اضافی برای انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه iOS بدون نیاز به iTunes میباشد. در واقع با کمک برنامه Apeaksoft MobieTrans میتوانید به راحتی به تمام فایل های گوشی آیفون/آیپاد/آیپد از طریق کامپیوتر دسترسی پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید، برای مثال موارد دلخواه را حذف، کپی یا تغییر نام دهید.
نرم افزاری که پتانسیل کافی برای رفع طیف گسترده ای از مشکلات دستگاه اندروید ( مانند خروج از حالت fastboot و Recovery ) را دارد. با استفاده از برنامه Tenorshare ReiBoot for Android شما می توانید مشکلات عمومی را در طیف گسترده ای از دستگاه ها تعمیر کنید، بنابراین فقط نیاز به اتصال گوشی به کامپیوتر دارید. پنجره اصلی برنامه ReiBoot دارای چندین راه حل است که تنها با 1 کلیک قابل اجرا و رفع مشکل مربوطه است. شما فقط باید مشکل را که میخواهید تعمیر کنید را انتخاب کنید و آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما می توانید فایل های fastboot یا بازیابی را با یک کلیک ماوس وارد برنامه کنید. اگر شما می توانید مشکل خود را با پاکسازی سیستم کش سیستم حل کنید، Reiboot می تواند آن را برای شما انجام دهد و یا اطلاعات شما را بصورت کامل و بدون بازگردانی از گوشی حذف کند.
پرسش : چرا اسلام، در مورد بعضى از گناهان، قوانین جزائى و کیفرى سخت و دشوارى مقرر نموده است؟ پاسخ اجمالی: پاسخ تفصیلی: در پاسخ به این سؤال باید توجه داشت که قوانین کیفرى اسلام گرچه ظاهراً سخت و شدید هستند، ولى در مقابل، راه اثبات جرم در اسلام به این آسانى نیست، و براى آن شرائطى تعیین شده که غالباً تا گناه علنى نشود، آن شرائط حاصل نمى گردد. مثلاً: افزایش دادن تعداد شهود به چهار نفر براى اثبات زنا که در آیه 15 سوره «نساء» به آن اشاره شده، به قدرى سنگین است که فقط افراد بى باک و بى پروا ممکن است مجرم شناخته شوند، بدیهى است این چنین اشخاصی باید به اشدّ مجازات گرفتار شوند، تا عبرت دیگران گردند و محیط از آلودگى گناه پاک گردد. همچنین براى شهادت شهود، شرائطى تعیین شده، از قبیل رؤیت و عدم قناعت به قرائن، و هماهنگى در شهادت، و مانند آن، که اثبات جرم را سخت تر مى کند. به این ترتیب، اسلام، احتمال یک مجازات فوق العاده شدید را در برابر این گونه گناهکاران قرار داده، و همین احتمال، اگر چه ضعیف هم باشد مى تواند در روحیه غالب افراد اثر بگذارد. اما راه اثبات آن را مشکل قرار داده تا عملاً در این گونه موارد اعمال خشونت به طور وسیع انجام نگیرد، در حقیقت اسلام خواسته اثر تهدیدى این قانون کیفرى را حفظ کند، بدون این که افراد زیادى مشمول اعدام شوند. نتیجه این که: روش اسلام در «تعیین مجازات» و «راه اثبات جرم» روشى است که حداکثر تأثیر را در نجات جامعه از آلودگى به گناه دارد، در حالى که افراد مشمول این مجازات ها عملاً زیاد نیستند و به همین جهت ما از این روش به عنوان روش «سهل و ممتنع» تعبیر می کنیم. (5)
پی نوشت: (1). در اينكه ضمير «لَه» به چه كسى برمى گردد در ميان مفسّران گفتگوست، مشهور همان است كه در بالا گفتيم، يعنى به انسان برمى گردد كه در آيات قبل به او اشاره شده است. بعضى احتمال داده اند كه به پيامبر يا به خدا برگردد، ولى اين دو احتمال با ذيل آيه سازگار نيست. (2). تفسير برهان، ج 2، ص 283. (جلد3،صفحه283، چاپ بعثت). (3). همان مدرک. (4). نهج البلاغة، كلمات قصار، جمله 201. (5). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ سی و یکم، ج 10، ص 169.
پرسش : چرا حضانت از فرزند پس از جدایی والدین – بجز مدت محدودی- به عهده پدر است؟ پاسخ اجمالی: پاسخ تفصیلی: بعضی اشکال می کنند که چرا حضانت و سرپرستی اطفال به پدر واگذار میشود؟ مگر مادر عاطفه ندارد؟ و یا
«145»وَ لَئِنْ أَتَیْتَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ بِکُلِّ آیَهٍ ما تَبِعُوا قِبْلَتَکَ وَ ما أَنْتَ بِتابِعٍ قِبْلَتَهُمْ وَ ما بَعْضُهُمْ بِتابِعٍ قِبْلَهَ بَعْضٍ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ إِنَّکَ إِذاً لَمِنَ الظّالِمِینَ
و(ای پیامبر!)اگر هرگونه آیه،(نشانه و دلیلی)برای(این گروه از)اهل کتاب بیاوری،از قبله ی تو پیروی نخواهند کرد،و تو نیز پیرو قبله آنان نیستی،(همانگونه که)بعضی از آنها نیز پیرو قبله دیگری نیست.وهمانا اگر از هوسهای آنان پیروی
(ای پیامبر!)همانا می بینیم که تو(در انتظار نزول وحی،چگونه)روی به آسمان می کنی،اکنون تو را به سوی قبله ای که از آن خشنود باشی،برمی گردانیم.پس روی خود را به جانب مسجدالحرام کن.و(شما ای مسلمانان)هر جا بودید،روی
نگاهی به ساختار پذیرش تهاجم در خانواده ها و انواع آن ها، در فهم بهتر مطالب، ما را یاری می ر ساند:
الف) خانواده های فعال:
در این خانواده ها، درونی کردن هنجارهای اجتماعی و دینی روال معمول و منطقی خود را داشته و والدین ضمن مشارکت در زندگی جمعی و پاسخ به مسائل فکری فرزندان، هم زمان به افزایش اطلاعات مورد نیاز و تعامل منطقی با
1.تقویت باورهای دینی در میان افراد جامعه به ویژه زنان و دختران
يكي از وظايف مبلّغان كه مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند. بیدارگری نسل های امروز و فرداست زيرا در کلام و قلم و هنر این عزيزان سعادت موج می زند و با تبلیغات ديني نقش عظيمي بر عهده دارند. اسلام، کامل
خدایا..... به تو روی آوردم چون یگانه معبود عالمی از خود مرانم من بی تو هیچم و با نام تو همه چیــز، دست نیاز به سوی تو آوردهام تو مهربانی و دست گیــرنده مستمنــدان لطف و کرمـت را از من دریــغ مدار.