اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اروپا اسرائیل را تهدید به تحریم کرد

 

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه خبری "آی ۲۴" به نقل از سازمان پخش این رژیم، اعلام کرد که ماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتس وزیر جنگ و گابی اشکنازی وزیر امورخارجه دیدار کرده است.

به گزارش این شبکه، رژیم صهیونیستی بیم دارد که در صورت اجرای این طرح با تحریم‌های اقتصادی کشورهای اروپا روبه‌رو شده و یا فروش سلاح این رژیم به اروپا قطع شود. همچنین آسیب‌های جدی به طرح‌های مشترک اقتصادی و علمی موجود میان اسرائیل و کشورهای اروپایی وارد آید.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، ماس در دیدار با نتانیاهو تأکید کرده است که آلمان از تحریم‌های احتمالی اروپا علیه رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد، اما توانایی جلوگیری از اعمال چنین تحریم‌هایی را نیز نخواهد داشت.

ماس در دیدار با نتانیاهو گفته است که برخی کشورهای اروپایی در صدد تحریم رژیم صهیونیستی هستند و تلاش دارند اتحادیه اروپا را نیز به این سمت سوق دهند.

به گفته منابع صهیونیستی، وزیر امورخارجه آلمان در تمام این دیدارها تأکید کرده است که الحاق کرانه باختری مغایر با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و آلمان به راحتی از کنار چنین اقدام خطرناکی نخواهد گذشت.

وی تصریح کرد، ما حامی ابتکار عمل تشکیل دو کشور مستقل از طریق مذاکره هستیم، باید مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها از سر گرفته شود، چرا که اینک زمان دیپلماسی و مذاکره است.

نتانیاهو نیز در این دیدار مدعی شد، منافع این رژیم در رابطه با هرگونه طرح سازشی در آینده اقتضا می‌کند، کنترل امنیتی کامل بر تمامی اراضی اشغالی تا غرب رود اردن همچنان در اختیار تل‌آویو باشد.

نتانیاهو در این جلسه تاکید کرده که هر طرحی که ارائه شود، باید در آن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به رسمیت شناخته شود و هیچ اشاره‌ای به تخلیه شهرک‌های صهیونیستی نشود.

گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در دیدار با ماس معامله قرن را فرصتی تاریخی دانسته و بر ضرورت پیشبرد این طرح با همکاری دولت آمریکا تاکید کرده است.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز در دیدار با ماس گفت: هیچ نقشه‌ای برای الحاق وجود ندارد، برای نقشه ترامپ نقشه بزرگی به آن پیوست شده است، توافق با آمریکایی‌ها وجود دارد که باید آن را به واقعیت تبدیل کرد.

اشکنازی افزود: ما از نقشه‌ها و این مناطق اطلاع داریم، نقشه نهایی به تصویب خواهد رسید. این یک نقشه کلیدی و فنی است. هیچ طرحی وجود ندارد ، در حال حاضر تصمیمی در دست نیست. "

وزیر امورخاجه رژیم صهیونیستی افزود: اجرای طرح [الحاق کرانه باختری] با هماهنگی کامل آمریکا صورت خواهد گرفت.

ماس نخستین وزیر اروپایی است که پس از تشکیل دولت ائتلافی میان نتانیاهو و گانتز در ۱۷ ماه می به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

اتحادیه اروپا پیشتر نیز از رژیم صهیونیستی خواسته بود در طرح الحاق کرانه باختری تجدیدنظر کند. این اتحادیه اعلام کرده که شهرک‌سازی در اراضی اشغالی مغایر با قوانین بین‌المللی است.

این اتحادیه  همچنین هشدار داده بود که در صورت اجرایی شدن چنین طرحی، مجبور خواهد بود تصمیماتی سخت در مورد رژیم تل‌آویو بگیرد.

ماس پس از سفر به فلسطین اشغالی راهی اردن خواهد شد تا با مقامات این کشور در مورد طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن و پیامدهای آن بر منطقه گفت‌وگو کند.

او قرار بود به رام‌الله هم سفر و با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند اما رژیم صهیونیستی به بهانه شیوع کرونا مانع از انجام این سفر شد و او به ناچار از طریق ویدیو کنفرانس با مقامات فلسطینی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اسرائیل قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اسرائیل ،تحریم اسرائیل

تاريخ : پنج شنبه 22 / 3 / 1399 | 8:55 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.