کاهش مجدد محبوبیت آقاي رييس جمهور؛ اکثر آمریکایی ها ترامپ را نژادپرست می دانند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

کاهش مجدد محبوبیت آقاي رييس جمهور؛ اکثر آمریکایی ها ترامپ را نژادپرست می دانند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

کاهش مجدد محبوبیت آقاي رييس جمهور؛ اکثر آمریکایی ها ترامپ را نژادپرست می دانند

نامه نيوز : اعتراضها در سرتاسر آمریکا در اعتراض به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور شعله ور شده است. حدود 30 ایالت آمریکا و صدها شهر درگیر اعتراضات هستند. نظرسنجی مشترک موسسه "رویترز-آیپسوس" نشان می دهد که اکثر شهروندان آمریکایی، نسبت به رویکرد نژادپرستی در دولت و رئیس جمهور این کشور آگاه هستند. در این نظرسنجی که پس از اعتراضات ضد نژادپرستی منتشر شده است، 64 درصد از شرکت کنندگان با تظاهرکنندگان ابراز همدردی کرده اند و تنها 27 درصد، مخالفت خود با آنها را اعلام کرده اند. 9 درصد شرکت کنندگان نیز اعلام کرده اند که نظری دراین خصوص ندارند. فراتر از آن، 55 درصد از رای دهندگان، رویکرد ترامپ در قبال معترضین را محکوم کرده اند.نکته جالب توجه اینکه در میان جمهوریخواهان نیز 67 درصد رای دهندگان، از اقدامات ترامپ در قبال معترضین حمایت کرده اند. به عبارت بهتر، حدود یک سوم جمهوریخواهان نیز اقدامات رئیس جمهور این کشور در قبال ناآرامی ها را محکوم می کنند. این موضوع می تواند برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بسیار گران تمام شود زیرا او به حمایت بالای 90 درصدی جمهوریخواهان برای پیروزی مجدد در انتخابات نیاز مبرم دارد.
در این میان، به نظر می رسد شرایط مساعدی برای رشد آرای بایدن در نظرسنجی ها فراهم شده است! نظرسنجی"آیپسوس-رویترز" نشان می دهد که اختلاف بایدن و ترامپ در نظرسنجی عمومی و سراسری به 10 درصد رسیده است. بایدن قرار است به زودی سخنرانی دیگری در خصوص ناآرامی های آمریکا انجام دهد. برخی تحلیلگران معتقدند که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، حساب ویژه ای بر روی رای سیاهپوستان باز کرده است. او در این خصوص، از اوباما و همسرش میشل ( که نفوذ زیادی بر روی سیاهپوستان و رنگین پوستان دارند) نیز کمک خواسته است.
طی روزهای اخیر، ترامپ که متوجه افت فاحش خود در نظرسنجی ها شده است، قصد دارد از طریق اقداماتی مانند تماس با خانواده جرج فلوید، مانع از استمرار این روند بر علیه خود شود. شبکه یورو نیوز در این خصوص گزارش داده است :
" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با خانواده جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاهپوستی که به دست مامور پلیس مینیاپولیس کشته شد گفتگو کرد. خانواده جورج فلوید از تعقیب قضایی مامور سابق پلیس استقبال کرده اند اما این اقدام را «دیرهنگام» و «گامی اولیه و حداقلی در مسیر عدالت» توصیف کرده اند.جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ نیز با خانواده جورج فلوید تماس گرفت."
ابزار مهمی که بایدن همواره قصد دارد از آن در مقابله با ترامپ استفاده کند، رای اقلیتهای نژادی در ایالات حساس و تعیین کننده است. با توجه به نزدیک بودن رای ترامپ و بایدن در میان سفید پوستان در ایالاتی مانند فلوریدا، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا، نامزد حزب دموکرات قصد دارد از آرای رنگین پوستان و حضور گسترده آنها در انتخابات به عنوان برگ برنده خود استفاده کند. این اتفاق در سال 2008 میلادی و در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز رخ داد. در آن زمان باراک اوباما از آرای رنگین پوستان به عنوان ابزاری قوی در راستای شکست دادن جان مک کین در ایالات کلیدی و حساس استفاده کرد. در سال 2012 نیز آرای رنگین پوستان به برگ برنده اوباما تبدیل شد. او در آن زمان، توانست میت رامنی را با استفاده از همین ظرفیت شکست دهد.
حتی در این میان زمزمه هایی مبنی بر احتمال انتخاب یک سیاهپوست به عنوان معاون انتخاباتی بایدن شنیده می شود. برخی سران حزب دموکرات به وی توصیه کرده اند تا به انتخاب یک سیاهپوست به عنوان معاون انتخاباتی خود، بخش اعظم آرای رنگین پوستان را به سود حزب دموکرات به گردش در آورد. با این حال بایدن هنوز تصمیم نهایی خود را در این خصوص اتخاذ نکرده است. شبکه VOA در این خصوص گزارش داده است :
" جو بایدن اعلام کرده بود که حداکثر تا دو ماه دیگر، شریک انتخاباتی خود را معرفی خواهد کرد، اما مرگ یک بازداشتی سیاه‌پوست در مینیاپولیس، به تظاهرات اعتراض‌آمیز و خشونت‌بار گسترده‌ای دامن زد که می‌تواند محاسبه‌های قبلی بایدن، نامزد محتمل حزب دموکرات، برای رقابت با پرزیدنت ترامپ در انتخابات ماه نوامبر ۲۰۲۰ را در هم بریزد.برخی از زنان سیاستمداری که در فهرست گزینه‌های احتمالی بایدن قرار داشتند، پس از تظاهرات روزهای شنبه و یکشنبه اخیر، موقعیت متفاوتی پیدا کردند. از جمله کیشا لنس باتمز، شهردار رنگین پوست آتلانتا، که نطق احساس اخیر او برای دعوت به آرامش، به سرعت او را به یک چهره ملی تبدیل کرد."
با همه این اوصاف، بایدن همچنان محتاطانه فضای اعتراضات اخیر در آمریکا را رصد می کند.بسیاری از تحلیلگران معتقدند که هنوز معادلات انتخاباتی آمریکا به صورت شفاف شکل نگرفته و نظرسنجی های انجام شده که حکایت از برتری هر یک از نامزدها( خصوصا در ایالات حساس و تعیین کننده دارد) نمی تواند مبنایی برای قضاوت نهایی در خصوص نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ترامپ ، ترامپ

تاريخ : دو شنبه 17 / 3 / 1399 | 10:42 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.