تبریک پوتین به ترامپ

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تبریک پوتین به ترامپ

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تبریک پوتین به ترامپ

به گزارش افکارنیوز، رییس جمهوری روسیه در تماس تلفنی همتای آمریکایی خود اعزام موفقیت‌آمیز فضانوردان با دراگون توسط ایالات متحده را به وی تبریک گفت و دو طرف بر عزم متقابل برای گسترش همکاریهای سودمند در عرصه فضایی تاکید کردند.

اخبار بین الملل-دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گفت وگوی تلفنی به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و در آن ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ درخصوص اوضاع بازار جهانی نفت، مبارزه با ویروس کرونا و اجلاس گروه هفت نیز گفت‌وگو کردند.

در بیانیه آمده است: پوتین و ترامپ درخصوص تدابیر بکار گرفته شده در دو کشور برای مبارزه با کرونا گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه ازهمتای آمریکای خود برای ارسال محموله‌ دستگاه‌های تنفس مصنوعی به روسیه قدردانی کرد.  

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ادامه گفت‌وگوی تلفنی وضع بازار جهانی نفت را باتوجه به اجرای توافق اوپک پلاس بررسی کردند.

پوتین و ترامپ با تاکید بر حمایت از توافق اوپک پلاس خاطرنشان کردند که این توافق چندجانبه که با پشتیبانی سران دو کشور حاصل شد منجر به احیای تدریجی سطح تقاضا و تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی می‌شود. 

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

ترامپ، پوتین را از ایده برگزاری اجلاس گروه هفت با احتمال دعوت از روسای جمهوری روسیه، استرالیا، هند و کره جنوبی مطلع کرد.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا همچنین به اهمیت ازسرگیری گفت‌وگوهای دو کشور در عرصه ثبات راهبردی (کاهش تسلیحات موشکی و هسته‌ای) و تدابیر برای اعتمادسازی در این عرصه اشاره کردند.

دو طرف توافق کردند تماس‌ها در سطوح مختلف بین دو کشور ادامه یابد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: پوتین، فضا ،ترامپ

تاريخ : شنبه 13 / 3 / 1399 | 10:12 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.