عربستان و امارات به جان هم افتادند/ پمپئو ابراز نگرانی کرد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عربستان و امارات به جان هم افتادند/ پمپئو ابراز نگرانی کرد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

عربستان و امارات به جان هم افتادند/ پمپئو ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در این بیانیه که در تارنمای وزارت خارجه این کشور منتشر شد، اقدام‌های یکجانبه را سبب بدتر شدن بی‌ثباتی در یمن دانست و گفت: این اقدامات در زمانی که یمن زیر تهدید کووید۱۹ است، غیرمفید است و باعث پیچیده‌تر شدن تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل برای احیای مذاکرات طرف‌های درگیری در یمن می‌شود.

پمپئو از شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی این کشور خواست که به روند سیاسی توافق شده در ریاض پایبند باشند.

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد یکشنبه در استان‌های جنوبی یمن حکومت خودمختار اعلام کرد و در آن وضعیت فوق‌العاده را به مرحله اجرا گذاشت.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.

ائتلاف سعودی نیز دوشنبه در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی (تحت حمایت امارات) در استان‌های جنوبی یمن، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت بازگشت اوضاع به شرایط قبل و اجرای سریع توافق ریاض تاکید کرد.

مارتین گریفیث فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن همچنین روز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد وقوع حوادث اخیر در شهر عدن و سایر مناطق جنوب یمن ناامیدکننده است؛ به ویژه اینکه این مناطق هنوز از صدمات ناشی از سیل‌های اخیر بهبود نیافته و در معرض ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری باید همه بازیگران سیاسی با حسن‌نیت با یکدیگر همکاری و از اتخاذ اقدامات تنش‌زا اجتناب کنند و منافع یمنی‌ها را در اولویت قرار دهند.

گریفیث تاکید کرد: توافق ریاض مبتنی بر مشارکت شورای انتقالی جنوب در رایزنی‌های سیاسی برای یافتن راهکار نهایی و پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و تامین منافع همه مردم این کشور است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار اجرای هرچه سریعتر توافق ریاض با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان شد و تاکید کرد که این توافق باید اهالی جنوب یمن را در نظر بگیرد و خواسته‌های آنها را به ویژه در خصوص برقراری امنیت و ارائه خدمات عمومی به آنها تامین کند.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: عربستان، یمن، امارات ،آمریکا ،پمپئو

تاريخ : جمعه 10 / 2 / 1399 | 9:25 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.