این ۲ پهپاد ایرانی، کابوس ناوهای آمریکایی شده‌اند

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

این ۲ پهپاد ایرانی، کابوس ناوهای آمریکایی شده‌اند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

این ۲ پهپاد ایرانی، کابوس ناوهای آمریکایی شده‌اند

به گزارش خبرآنلاین، روزگذشته در نشست خبری که امیرخلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش داشت، به برخی دستاوردها و تولیدات مهم نیروهای مسلح کشورمان خصوصا در استفاده و بهره گیری از پهپادها در نیروی هوایی اشاره کرد.

امیر نصیرزاده در خلال اظهاراتش به تولیدات در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد و ابابیل ۳ و کرار را از جمله دستاوردها در این حوزه معرفی کرد.

هواپیمای بدون سرنشین کرار را بشناسید

*هواپیمای بدون سرنشین کرار یک هواپیمای بدون سرنشین رزمی است که قابلیت حمل مهمات با تناژ بالا را دارد به طوری که مهماتی که در هواپیمای با سرنشین معمولا تعبیه می‌شود "کرار" قابلیت حمل آن را دارد. 

*اخیراً  استفاده از مهمات در این پهپاد تست شد و با موفقیت کامل به هدف برخورد کرد.

*بمب ۵۰۰ پوندی روی کرار تست شده است که خیلی هم دقیق  هدف را زده است. کرار تنها پهپادی است که این تناژ از بمب را می تواند حمل کند.

*پهپاد کرار ساخت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) به طور رسمی در روز صنعت دفاعی در سال ۱۳۸۹ رونمایی شد. دو مأموریت اصلی این پهپاد در آن زمان، استفاده به عنوان هدف پرنده برای آزمایش سامانه های راداری و پدافندی و اجرای عملیات بمباران هوایی عنوان شد. تا امروز ۴ نسل از پهپاد کرار معرفی شده است که تفاوت های مختصری در ابعاد و مشخصات پروازی اما مأموریت های متنوع دارند. همه انواع پهپاد کرار با استفاده از پرتابگر ریلی و شتاب دهنده سوخت جامد پرتاب شده و شیوه فرود آنها نیز با چتر و کیسه هوا است.

*هدف از توسعه این نمونه، اجرای عملیات تندخیز (اسکرامبل) به منظور مقابله با اهداف هوایی مهاجم بیان شده است.

ابابیل ۳ را بیشتر بشناسید

*در حالی که پهپاد ابابیل ۱ هواپیمای شناسایی بود، نسل سوم آن شناسایی-رزمی است به طوری که ابابیل ۳ علاوه بر مجهز شدن به موشک و مهمات هوشمند، به راکت هم مجهز شده است. البته راکت جزو تسلیحات هواپیمای باسرنشین است.  

* ابابیل ۳ علاوه بر مراقبت، می تواند با توجه به مهماتی که روی‌آن نصب می‌شود، همزمان کار رزمی هم انجام دهد که ۱۰ فروند از آن به ناوگان نیروی هوایی ملحق شده است.

*برد عملیاتی ابابیل ۳ باعث می‌شود تا پرنده کامل از دید کاربر خارج شود و به همین خاطر کاربر برای هدایت از ایستگاه کنترل زمینی بنا به نوع ماموریت پرنده را به دو صورت نیمه خودکار و یا تمام خودکار کنترل می‌کند. همان گونه که تاکنون گفته شده یکی از وظایف پهپادها در تمام دنیا ماموریت شناسایی و مراقبت است؛ کاری که ابابیل ۳ و تمامی پهپادهای ایرانی به خوبی انجام داده و در بیشتر مواقع اطلاعاتی بسیار مهمی از تحرکات دشمنان را در اختیار نیروهای مسلح قرار دادند مانند کاری که ابابیل ۳ با ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاور از کلاس نیمتیز انجام داد.

*این پهپاد با وجود رادارهای پیشرفته، سامانه‌های دفاعی و موشکی مدرن و وجود ده‌ها فروند جنگنده بر فراز ناو هواپیمابر یو اس اس آیزنهاور پرواز و اطلاعات کافی را مخابره کرد و بدون حتی کوچک‌ترین صدمه‌ای به آشیانه برگشت.

2727

کد خبر 1378876

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: فناوری نظامی ،موشک ،پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین)

تاريخ : چهار شنبه 1 / 2 / 1399 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.