تبعت از منویات رهبر انقلاب و خدمت رسانی به مردم رمز موفقیت ارتش
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 / 1 / 1399

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله نهادهای دفاعی و نظامی کشور محسوب می شود که در مقایسه با قبل از انقلاب تحولات چشم گیری را پشت سرگذاشته است تا جایی که امروز از جمله نهادهای مردمی است که توانسته است تا حد زیادی رضایت رهبر انقلاب و مردم ایران را کسب کرده و بعنوان یکی از پشتوانه های محکم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود در همین رابطه گفتگویی با امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

 

ارتش بعد از انقلاب را چگونه توصیف می کنید؟

ارتش قبل از انقلاب به قول رهبر معظم انقلاب یک ارتش پشت به قبله بود که بعد از انقلاب به یک ارتش رو به قبله تبدیل شد و 180 درجه تفاوت ماهوی و معنوی در ارتش رخ داد و ارتش امروز یک ارتش معنویت محور و سه بعدی تعریف می شود؛ ارتشی که محور تمام حرکات و سکنات و طرح ها و برنامه هایش بر اساس معنویت بنیان یافته است و ابعاد آمادگی های فردی و مهارت های گوناگون و تخصص های مختلف در آن بسیار تقویت شده است. فرمانده محترم ارتش، ارتش امروز را ارتشی انقلابی، مردمی، الهی و ولایی می دانند و همیشه عنوان می کنند که در ارتش دو موضوع اصلی مطرح است. موضوع اول استقلال نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی است که ماموریت ارتش تعریف می شود و موضوع دوم مقابله با تهدیدات است که امروز تهدیدات خاصی وجود دارد که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و همچنین تهدیدات عامی که متوجه امنیت یک کشور است نیز باید مد نظر قرار دهیم. این ارتش امروز تمام هم و غم خود و طرح ها و برنامه هایش در جهت حفظ موضوع اول و مقابله با تهدیدات است.

 

ارتش قبل از انقلاب چگونه بود؟

در تفاوت ارتش امروز با ارتش قبل از انقلاب باید بگوییم که قبل از انقلاب با کودتایی که در سال 32 شکل گرفت، راه برای ورود آمریکا به کشور باز شد و 25 سال آمریکا زمام امور را در این کشور به دست گرفت و سیاست گذاران ما و تصمیم گیرندگان در تمام شئون حتی نظامی، آنها بودند. ارتش را آنها تجهیز و آموزش دادند اما به دنبال آن بودند که منافع خود را در این منطقه بزرگ جنوب غرب آسیا حفظ کنند که با انقلابی که در این کشور رخ داد، ارتش توانست در اولین سنگری که ایران با آمریکا مواجه شد، آمریکا را شکست دهد و علیرغم آنکه آمریکایی ها به ارتش دل بسته بودند، ارتش از آنها دل کند و به یاری مردم و انقلاب شتافت و این ارتش یک ارتش ولایی شد و در خدمت امام قرار گرفت.

 

جایگاه ارتش قبل از انقلاب به لحاظ تجهیزات نظامی چگونه بود؟

در آن زمان ارتش ما ارتشی وابسته از تسلیحات، آموزش و سایر موارد مورد نیاز بود تا جایی که 45 هزار مستشار در ارتش فعالیت می کردند و عموم اقدامات اصلی بر عهده آنها بود اما ارتش امروز خودکفا و مستقل شده است و در زمینه استقلال توانسته به خود اتکایی برسد و خود را تقویت کند و امروز به عنوان قوی ترین ارتش در منطقه  و حتی در میان بسیاری از کشورهای جهان حرف اول را می زند.

 

فعالیت ارتش در طول 40 سال انقلاب را چگونه توصیف می کنید؟

در سخنان اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه افسری فرمودند که ارتش در طول چهل سال با تمام وجود در خدمت انقلاب اسلامی بوده است و تمام توان خود را به کار بسته و در تمامی آزمون های تاریخ سربلند بوده و در همه میدان ها جان فشانی کرده است یعنی در مقابله با تجزیه طلبان وابسته به قدرت های خارجی در اوایل انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مرزبانی سال های بعد از دفاع مقدس، پشتیبانی از جبهه مقاومت و حتی در درون خود همواره سربلند بوده است.

 

ارتش پس از انقلاب چه تحولاتی را پست سرگذاشته است ؟

ارتش از آغاز انقلاب توانسته درون خود با استحاله و بازسازی درونی بدون آنکه از بیرون کسی وارد آن شود، متحول کند و این تحولی که در ارتش ایجاد شد بر اساس سه رکن شکل گرفت؛ ابتدا بر اساس استقلال توانست خود را از وابستگی نجات دهد و بر روی پای خود بایستد، دوم کارایی و انجام وظایف و رسالت های سازمانی بود و مأموریت هایی که به آن محول شده بود که در این زمینه نیز به خوبی توانست از عهده این ماموریت ها و تکالیف برآید و سوم بر اساس دین و اخلاق، ارتش توانست خود را متحول کند و اکنون یکی از الهی ترین ارتش هایی است که در حال حاضر وجود دارد و توانست در توانایی های داخلی خود تحول ایجاد کند. این تحول در سازماندهی، تاکتیک های عملیاتی، ساخت و ساز، فرهنگ و در تمام ابعاد شکل گرفت و توانست آن گونه ای باشد که رهبر انقلاب از او انتظار دارد. امروز می بینیم که ارتش با ویژگی هایی که دارد توانسته است مصداق بارز فرمایش امام علی (ع) که می فرماید الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلاّ بِهِم  باشد.

 

جایگاه ارتش در میان سایر نهادها و سازمان ها چگونه است؟

این ارتش اکنون مردمی ترین ارگان در میان تمام سازمان ها و نهادهای کشور است و پناهگاهی برای مردم است و مایه آسایش و امنیت مردم، زینت ولایت، عزتی برای دین و امنیتی برای کشور است و این امر به تک تک سربازان نیروهای مسلح در کشور ختم می شود و در مجموع ارتش مصداق بارزی بر اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم، است که الحمدالله توانسته در مقابل دشمن با اقتدار بایستد و در مقابل نیروهای مردمی نیز حضوری مخلصانه داشته باشد و در تمامی حوادثی که برای مردم رخ می دهد، به طور مثال در زلزله رودبار و منجیل و کرمانشاه ارتش از اولین نیروهایی است که وارد میدان می شود. در سیل استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان و ... باز ارتش جان فشانی می کند و اخیرا نیز در مقابله با ویروس کرونا با عنوان یاوران سلامت به وظایف خود عمل کرده است و در بیست و نهم فروردین مردم ملاحظه می کنند که اگر ارتش هر ساله رژه برگزار می کرد و قدرت نظامی خود را به رخ دوست و دشمن می کشید امسال نیز با عنوان رژه خدمت با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت با تمام تجهیزات و تجهیزات خود در ضد عفونی و بهداشت و درمان در کمک به مردم در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها وارد میدان می شود و در این روز ملت بزرگ ایران گوشه ای از خدمات برجسته را ملاحظه می کنند.

 

رمز موفقیت ارتش را چه می دانید؟

رمز موفقیت ارتش در تبعیت محض از منویات فرمانده معظم کل قوا، همراهی با نیروهای مسلح، اتحاد، یکدستی و همراهی با نیروهای مسلح کشور، پشتیبانی از مردم و خدمت رسانی به آنها است. معتقدم ارتش با تمام برنامه های جانبی ای که داشته است این سه عامل در موفقیت این نهاد نظامی نقش بسزایی داشته و  با دلدادگی ای که ارتشیان و آحاد کارکنان به اهداف نظام جمهوری اسلامی دارند، توانسته اند با تبعیت محض از منویات رهبر انقلاب همانی باشند که اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران از آنها انتظار دارند و تاکنون توانسته اند بر تمام خواسته های خود چشم بپوشند و آن چیزی را دنبال کنند که مردم عزیز به آن نیاز دارند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی