روش جدید قرنطینه ضدکرونایی به روایت آقای نماینده

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

روش جدید قرنطینه ضدکرونایی به روایت آقای نماینده

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

روش جدید قرنطینه ضدکرونایی به روایت آقای نماینده

وی افزود: در این شرایط روشی که در دنیا برای کنترل و ویروس کرونا موفقیت آمیز بود و در کره‌جنوبی و آلمان هم تکرار شد، تشدید تشخیص به موقع افراد مبتلا به این ویروس است، کاری که از طریق قرنطینه میسر خواهد شد اگر بخواهیم از لفظ قرنطینه هم استفاده نکنیم باید همان فاصله گذاری اجتماعی را با محدودیت بیشتری اجرایی کنیم. فاصله گذاری ایجاد شده در کشورمان قابل قبول نیست چون نباید مردم از خانه ها بیرون آمده و به دنبال آن عوارضی را برای جامعه ایجاد کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: بهترین روش آن است که کشور وارد فاز برنامه‌ریزی شده و آن را به مردم اعلام کند. مثلاً بگویند قرار است ۱۵ روز یا یک ماه یا یک ماه و نیم فاصله گذاری اجتماعی با محدودیت‌هایی اجرا شود و در این مدت تنها مشاغل مرتبط با تامین مایحتاج مردم آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف شده حق تردد دارند. اگر نمی توانند چنین کاری را انجام دهند پیشنهاد ما قرنطینه متناوب است یعنی ۱۵ روز قرنطینه کامل و بعد یک تا دو هفته فاصله‌گذاری اجتماعی و دوباره قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی؛ با این کارزمان برای خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و کاهش فشار داریم تا دارو و واکسن مناسبی کشف شود. در غیر این صورت با این برنامه ریزی ها این داستان تمام نمی شود.

عابدی در پایان تاکید کرد: لغو هرگونه محدودیتی فشار بر بیمارستان و تلفات را زیاد می کند لذا بازگشت همه چیز به روال عادی به خصوص بازگشت کارکنان ادارات کاری اشتباه است. باید از افزایش ترددها جلوگیری کرد.

مسئولان با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کنند

همچنین یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور گفت: مسئولان باید با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کرده و برای حوزه معیشت و اقتصاد کشور نیز برنامه داشته باشند.

عباسعلی پوربافرانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان یکسری پروتکل‌هایی دارند که اگر اجرا نشود تبعاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «باید تمامی ابعاد کرونا را مورد توجه قرار داد»، گفت: موضوع کرونا شامل بخش سلامت و بخش های متعدد دیگری به خصوص در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود که باید برای همه آن ها تدبیر وجود داشته باشد نه اینکه رها شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به تمام زحمات کشیده شده برای کنترل کرونا، باید شروع مجدد فعالیت ها نیز مبتنی بر برنامه ریزی و محدودیت باشد.

پوربافرانی توضیح داد: باید دولت با تدابیری همچون تقویت دولت الکترونیک و انجام فعالیت ها از طریق تلفن، سایت و فضای مجازی ترددهای غیرضروری را کاهش دهد. از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخی از اصناف برای حاکم شدن ثبات در کنترل کرونا تعطیل شدند و به دنبال آن با مشکلات اقتصادی و حتی معیشتی روبرو شده که باید دولت از آن ها حمایت کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای کنترل کرونا گفت: وظیفه مردم پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موازین بهداشتی است. مسئولان هم باید راهکارهای لازم برای اجرای فاصله گذاری را اتخاذ کنند، همچنین با تقویت دولت الکترونیک ترددها را کاهش داده و برای حوزه معیشتی و اقتصاد کشور برنامه داشته باشند.

2727

کد خبر 1374630

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

تاريخ : پنج شنبه 21 / 1 / 1399 | 9:35 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.