دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 20 / 1 / 1399

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این دیدار صمیمی ، نکات دقیق و مهمی در باب تربیت اسلامی و فعالیت های انقلابی بیان فرمودند. ایشان با توصیف دقیق شرایط کنونی، به ضرورت خودسازی برای نوجوانان و حضور فعالانه و امیدوارانۀ آنان در کشور تأکید کردند. حضرت آیت الله خامنه ای سخنان خود را با اهمیت و فضیلت ماه رجب آغاز کردند و این ماه را فرصتی مناسب برای تقویت بُعد معناگرای وجود آدمی معرفی کردند و گفتند: «انسان دارای ابعاد مختلف از جمله غرایز، امیال و نیازهاست؛ اما علاوه بر اینها، یک بُعدِ معناگرا هم در وجود هر انسانی هست که بُعدِ بسیار لطیفی است و در سنین جوانی، لطافت و شفّافیّت این بُعد بیشتر و زلال‌تر است. اگر بتوانیم این بُعد را در خودمان تقویت کنیم، بقیّه‌ی ابعاد وجود ما را هدایت خواهد کرد». ایشان گفتند انسان های خبیثی که ظالم، سفاک، پول پرست و شهوت پرست هستند و ابعاد مادی بر وجودشان غلبه کرده است کسانی هستند که این بُعد معناگرای وجود انسانی را در خودشان رشد نداده اند و موجب تضعیف و تضییع آن شده اند. رهبر معظم انقلاب به جوانان توصیه کردند با یاد خدا، توجّه به مضامین دعاهای وارده در این ماه ها، تلاوت قرآن، نماز اوّل وقت، پرهیز از گناه و اخلاق نیک از فرصت ماه های رجب، شعبان و رمضان استفاده کنند و تأکید کردند جوانان به دلیل لطافت روح و قوت جوانی بهتر می توانند از این فرصت ها بهره برداری کنند. پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده اند: «رجب ماه بارش رحمت الهى است. خداوند در این ماه رحمت خود را بربندگانش فرو مى ریزد.»

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به رسالت سنگین و نقش محوری جوانان در وضعیت کنونی ایران و جهان اشاره و تأکید کردند امروز از جهات مختلف میان ایران و قدرت های زیاده طلب از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، درگیری های جدی وجود دارد. ایشان استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را یکی از عرصه های مهم درگیری ایران با امریکا و همپیمانانش دانستند و با اشاره به طبیعت زیاده طلب قدرت های مستکبر و شیوه های جدید استعمار گفتند: «هدف استکبار، دست‌اندازی به منافع ملّت ها، کشورها و سلطه و نفوذ در آنهاست. اگر کشوری بخواهد در مقابل این هدف ایستادگی کند، و از استقلال خودش دفاع کند، طبعاً درگیری به وجود می‌آید. این یکی از میدان های درگیری ما با استکبار است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مسأله پیشرفت بدون اتکا به قدرت های بزرگ را یکی دیگر از عرصه های درگیری ایران با امریکا دانستند و گفتند: «یکی از اساسی‌ترین انگیزه‌هایی که قدرت های مستکبر را در قضیّه‌ی هسته‌ای در مقابل ما به صف‌آرایی وادار کرد همین بود که یک کشوری بدون اینکه به آمریکا یا انگلیس یا هر قدرت دیگری متّکی باشد، بتواند خودش به یک عرصه‌ی علمیِ فوق‌العادّه حسّاسی مثل عرصه‌ی هسته‌ای، دست پیدا کند؛ این برایشان خیلی مهم بود، و نمی خواستند این اتّفاق بیفتد. و بنده مطمئنّم که اگر ما رو بدهیم به اینها، بعداً سرِ قضیّه‌ی مسائل زیست‌فنّاوری، نانو و مسائل گوناگون علمی دیگر هم اِشکال تراشی می کنند. »

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از مسائل مورد اختلاف میان ایران و قدرت های مستکبر را مسئله‌ی حضور قدرتمندانۀ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان دانستند و با اشاره به نقشه های آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید تأکید کردند حضور قدرتمندانه ایران ، جلوی نقشه‌های استکبار در منطقه غرب آسیا را می گیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مسأله فلسطین، مقاومت و نیز مسألۀ رواج فرهنگ و سبک زندگی غربی را یکی دیگر از عرصه های درگیری نظام جمهوری اسلامی ایران با امریکا و هم پیمانانش دانستند. ایشان گفتند: «اگر در یک کشوری سبک زندگی مورد قبول و مورد ترویج غربی‌ها یا آمریکایی‌ها رواج پیدا بکند، نخبگان آن جامعه تبدیل می شوند به برّه‌های رامی در مقابل سیاست های آمریکا و غرب. آنها اصرار دارند که این اتّفاق بیفتد و جمهوری اسلامی می خواهد نگذارد این اتّفاق بیفتد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین عرصه‌های اختلاف و درگیری بین جمهوری اسلامی و استکبار را مسئله‌ی جوان ها دانستند و تأکید کردند جوانان چه دانشجویان و چه دانش آموزان افسران جنگ نرم در این عرصه هستند. ایشان ادامه دادند: «وقتی جوان، انگیزه، اعتماد به نفس، قدرت اندیشیدن و شجاعت دارد، افسر جنگ نرم است.» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمن جرأت و توان جنگ سخت با ایران را ندارد. تأکید کردند جنگ نرم خطرناک تر از جنگ سخت است و اکنون ما درگیر یک نبرد نرم با دشمن هستیم. ایشان گفتند دو نوع هویّت برای افسر جنگ نرم وجود دارد. ممکن است این افسر در هیئت یک انسان مصمّم، هوشیار، پُرانگیزه، امیدوار، پُرکار، دارای اندیشه، اندیشه‌ورز، شجاع و فداکار در میدان حاضر باشد و یا ممکن است در قالب یک انسان ناامید؛ کسل و کاهل، تسلیم‌پذیر و فریب‌خور باشد که نسبت به سرنوشت خود و دیگرانی که به او چشم دوخته‌اند بی‌اعتناست. نتیجه جنگ در هر صورت قابل پیش بینی است. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود تأکید کردند دشمن می خواهد افسر جنگ نرم ما بی انگیزه، بی تحرک، ترسو، ناتوان و ناامید باشد و به دشمن اعتماد کند. ایشان هدف از تبلیغات رسانه های دشمن را تبدیل جوان ایرانی به چنین عنصری دانستند و گفتند: «جمهوری اسلامی درست نقطه‌ی مقابل این را در نظر دارد و می خواهد این جوان تبدیل بشود به یک عنصر فعّال و اثرگذار.» 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت ایفای نقش فعال از سوی جوانان در این جنگ نرم، آنان را به خودسازی و دگرسازی توصیه کردند و تربیت جوان ایرانیِ با ایمان ، با انگیزه و توانمند را وظیفه اصلی انجمن های اسلامی دانش آموزی و دانشجویی دانستند. ایشان از انجمن های اسلامی خواستند دایرۀ مخاطبان خود را گسترش دهند و به دنبال اثرگذاری روی مخاطبان با هدف تشکیل هویّت و شخصیّت جوان اسلامی باشند. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند ایران به جوانان مؤمن، وفادار، امیدوار، بانشاط، فعّال، باابتکار احتیاج دارد چرا که دشمن برنامه های بلند مدتی برای اهداف زیاده طلبانه خود دارد. حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان توصیه کردند یکدیگر را در پیمودن راه حق و استقامت در این راه ، یاری و حفظ کنند و
مصداق این آیۀ قرآن باشند که می فرماید: «یکدیگر را به راستى و درستى اندرز دادند و یکدیگر را به شکیبایى- و پایدارى- سفارش کردند.»(عصر، 3) 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مسوولان آموزش و پرورش توصیه کردند طوری برنامه ریزی کنند که همه‌ی وقت، توان، قدرت و استعداد و نیروی فکری و جسمی‌ دانش آموزان، تنها صرف کتاب های آموزشی نشود بلکه فراغتی برای تفریح، ورزش و فعالیت های انقلابی داشته باشد. ایشان تأکید کردند با وجود این هجم از تبلیغات سوء و عوامل انحراف، مجموعۀ بزرگی از جوانان مؤمن، متدین، انقلابی و اهل عشق به معنویت و قرآن در کشور وجود دارند و به این خاطر، باید خدا را سپاسگذار بود. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به شکست دشمن بر علیه جوانان خودساخته و انقلابی، جوانان مبارز در فلسطین و لبنان را مایه افتخار دنیای اسلام دانستند و گفتند: «جوان های حزب‌الله و گروه حزب‌الله در لبنان مایه‌ی افتخار دنیای اسلامند. اینها کاری کردند که ارتش های سه کشور عربی در دو سه جنگ نتوانستند انجام بدهند؛ اینها اسرائیل را ظرف 33 روز شکست دادند. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنان خویش تأکید کردند این ویژگی راه حق است که با وجود سختی ها و مشکلات ، در نهایت پیروز خواهد شد اما به شرط آنکه رهرو حقیقت، خودش را در مقابل این مشکلات نبازد. ایشان اظهار امیدواری کردند ان‌شاءالله روزی خواهد رسید که این مشکلات هم به برکت ایستادگی جوانان، کم خواهد شد و بتدریج از بین خواهد رفت و ان‌شاءالله شما در قلّه پیروزی قرار می گیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی