دیدگاه رهبری(دیدار با مسئولان نظام)

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دیدگاه رهبری(دیدار با مسئولان نظام)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

دیدگاه رهبری(دیدار با مسئولان نظام)

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، عید سعید مبعث را به امت اسلامی در سراسر جهان و نیز به همه بشریت تبریک گفتند و فرمودند: «حقیقتاً امروز بشریّت از همیشه محتاج‌تر است برای فهم کردن معنای بعثت و حقیقت بعثت.» ایشان با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید: «به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد...» فرمودند: «رنج بشریّت، مشکلات زندگی انسان ها و جوامع بشری گران است بر جان مبارک پیغمبر اسلام، مشتاق هدایت آن ها و مشتاق سعادت آن ها است. بعثت برای همه‌ی انسانها است.» حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: «عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنج های بشر است؛ بنابراین حقیقتاً عید است.»


حضرت آیت الله خامنه ای، بندگی غیر خدا، استقرار ظلم و بی‌عدالتی، شکاف میان طبقات مردم، رنج های فرودستان و زورگویی زورگویان را رنج های همیشۀ بشر دانستند که با انگیزه‌های فاسد و مفسد قدرتمندانِ زورگو همواره بر بشر تحمیل شده است. ایشان روز بعثت را روز رجوع به فطرت الهی برای زدودن این رنج ها دانستند چرا که فطرت الهی انسان، طرف‌دار حق، عدل و مجاهدت در راه مظلومان است. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه درباره علت بعثت پیامبران، می فرماید: «خدا رسولان خود را در میان مردم مبعوث فرمود و انبیای خودش را یکی بعد از دیگری فرستاد تا ادای عهدی را که خداوند در فطرتشان با آن ها بسته بود از آنان بخواهند و نعمت های فراموش شده او را به یادشان بیاورند و با ارائه دلایل بر آنان اتمام حجت کنند و دفینه های خرد آنان را برایشان برانگیزند». حضرت آیت الله خامنه ای در توضیح این فرمایشات حضرت علی(ع) فرمودند: «پیامبران انسانها را وادار می کنند به اینکه آن معاهده‌ی فطری را که در نهاد بشر نهاده شده است عمل کنند، اعتراف کنند به آن معاهده؛ خدای متعال از بشر خواسته است که آزاد باشد، با عدالت زندگی کند، با صلاح زندگی کند، بندگی غیر خدا را نکند. یعنی آمدند از مردم بخواهند وفا به پیمانی کنند که در فطرتشان هست؛ آمدند به انسان بگویند ای انسان! تو در آن عمق فطرتت با خدای خودت پیمانی بسته ای، ما آمده ایم وفای به آن پیمان را بخواهیم.»


حضرت آیت الله خامنه ای، یادآوریِ نعمت های فراموش شده خداوند را یکی دیگر از دلایل بعثت انبیا خواندند و فرمودند: «ما از نعمت وجود، نعمت سلامت، نعمت خِرد، نعمت خُلقیّات نیکویی که خدای متعال در نهاد انسان به ودیعه گذاشته است غفلت می کنیم. پیامبران این را به یاد انسان ها می‌آورند، حجّت را بر مردم تمام کنند و حقیقت را برای آنها آشکار کنند.» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تبیین حقایق را مهم‌ترین وظیفه‌ی پیغمبران معرفی کردند و فرمودند: «دشمنانِ پیغمبران از جهل ها و پرده‌پوشی‌ها استفاده می کنند، از پوشش نفاق استفاده می کنند اما پیغمبران پوشش جهل و نفاق را میدَرند و گنجینه‌ی خِرد را برای بشر بازگشایی کنند.» دعوت به تعقل و اندیشیدن همواره از مهم ترین دعوت های پیامبران بوده است. حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه عقل انسان بدون هدایت الهی، نمی تواند حقیقت را آنچنان که هست دریابد فرمودند: «پیامبران عقل بشر را به سمت توحید، به سمت آیات الهی هدایت می کنند و آیات قدرت پروردگار را در مقابل چشم آنها قرار بدهند. پیامبران دست خِرد انسانی را میگیرند، او را راهنمایی می کنند و با توانی که خدا در او قرار داده است، این راه دشوار زندگی را طِی می کند، حقایق عالم را برای انسان آشکا ر می کند. »


رهبر معظم انقلاب پس از تبیین دلایل بعثت و ارتباط آن با عقل و فطرت الهی، درباره جبهه‌ی مقابل بعثت سخن گفتند و فرمودند : « جبهه مقابل بعثت، جبهه‌ی جاهلیّت است.» ایشان تأکید کردند جاهلیّت مربوط به یک مقطع تاریخیِ خاص نیست بلکه در تمام تاریخ بشر وجود داشته و دارد. حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کردند جاهلیتی که در مقابل بعثت قرار دارد به معنای نبود علم نیست بلکه به معنای نبودن عقل هدایت شده است. علم می تواند در خدمت جهل قرار بگیرد. همانطور که امروز در دنیا، دانش بشری پیشرفته است امّا در خدمت همان جاهلیّتی است که نتیجه نبودن عقل هدایت شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند وقتی خِرد بشری حاکم نباشد، شهوت، غضب و نفسانیّات حاکم خواهد شد و در چنین شرایطی در دو جنگ بین‌الملل، میلیون‌ها انسان به خاک‌وخون می غلتند، جان انسان بی‌مقدار می شود و حرمت انسان از بین می رود. ایشان یادآوری کردند استعمار و تحقیر ملّت ها و غارت منابع مالی ملّت ها و فاسد کردن منابع انسانی ملّت ها، ناشی از آن حاکمیّت جاهلیّت است.


رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دشمنی مؤمنان راستین و دشمنی جمهوری اسلامی ایران را با رژیم صهیونیستی ، ناشی از این حقیقت دانستند که امروز هم جریان بعثت و حاکمیت عقل و فطرت در مقابل جریان جاهلیت قرار دارد. ایشان تأکید کردند رژیم صهیونیستی و شبکه وسیع سرمایه داران صهیونیست در دولت هایی مثل آمریکا نفوذ و غلبه یافته اند واز این طریق جریان حاکمیت شهوت و غضب را تقویت می کنند. حضرت آیت الله خامنه ای گفتند مقاومت و ایستادگی مؤمنان و مسلمانان راستین در مقابل این جریان ، به مذاق آنها خوش نیامده و به همین دلیل اسلام ستیزی و ایران ستیزی جزو سیاست های قطعی امریکا و متحدانش است. ایشان تأکید کردند وقتی ملت ها غافل باشند جریان جاهلیت به سرکردگی رژیم صهیونیستی و امریکا به اهداف خود دست می یابد اما وقتی ملت ها بیدار باشند و در برابر آنها مانع ایجاد کنند عصبانی می شوند و جنگ و تحریم به راه می اندازند.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنایات امریکا و متحدانش از جمله بمباران اتمی ژاپن و کشتار صدها هزار نفر در عراق و افغانستان تأکید کردند جاهلیّتِ امروز، در روح و معنا، همان جاهلیّت دوران پیغمبر است؛ البتّه با ابزارهای جدید، با شاکله‌ی جدید و با تدابیر جدید. ایشان مقابله با چنین شرایطی را وظیفه همه امت اسلامی دانستند و فرمودند: «جمهوری اسلامی، از آغاز کار، هیچ جنگی را شروع نکرده است و هیچ حرکت نظامی‌ای علیه هیچ کشوری انجام نداده است امّا حرف خود را و شعار خود را با صدای بلند اعلام کرده است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، تأکید کردند امام خمینی، اسلام آمریکایی و اسلام متحجّر را مردود دانستند و در مقابل، اسلام ناب را برگزیدند. ایشان حمایت و تایید قدرت های مرموز غربی را از گروه‌های تروریستی و فاسدی نظیر داعش و النصره را که به نام اسلام جنایت می کنند را به شدت نکوهش کردند و ائتلاف ضد داعش را یک ائتلاف صوری خواندند و تأکید کردند قدرت های غربی قصد دارند با اسلامی خواندن این گروه های جنایتکار و متحجر، چهره اسلام ناب را پوشیده نگه دارند و این اوج اسلام ستیزی است. داعش که یک گروه تروریستس جنایتکار است به اسم اسلام، مسلمین را به وحشیانه ترین صورت قتل عام می کند و امنیت کشورهای اسلامی را به هم زده است. با وجود تشکیل ائتلاف ضد داعش از سوی امریکا، این گروه تروریستی نه تنها نابودنشده بلکه هر روز به سلاح های جدیدتر دست یافته و جنایته ای بیشتری انجام می دهد. جالب اینجاست که زخمی های داعشی در بیمارستان های رژیم صهیونیستی درمان می شوند و بالگردهای امریکایی بسته های غذایی با آرم پنتاگون برای آنها می فرستند. با این وجود رسانه های غربی، از داعش با نام دولت اسلامی یاد می کنند تا به این وسیله چهره اسلام را مخدوش کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای وظیفه امروز مسلمانان جهان را آگاه شدن و آگاه کردن دنیا از حقیقت بعثت دانستند و فرمودند:«بعثت یعنی برانگیختگی برای نجات انسان و برای نجات بشر؛ بعثت یعنی استقرار نظام صلاح و سداد در میان جامعه‌ی بشری و خیرخواهی برای تمام آحاد بشر» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند حرکت امت اسلامی در دنیا که با تشکیل نظام جمهوری اسلامی آغاز شده است قطعاً پیروز خواهد شد و دشمنی دشمنان نمی تواند این حرکت عظیم را از بین ببرد.» ایشان توکل به خداوند در سختی های مقاومت را راهکار قرآنی برای پیروزی دانستند و فرمودند: «توکّلِ امامِ بزرگوارِ ما (خمینی کبیر) بود که راه را به ما نشان داد و ما را تا اینجا رساند و ملّت ایران با همین توکّل ان‌شاءالله راه را ادامه خواهد داد و امّت اسلامی با بیداری اسلامی این حقایق را روزبه‌روز تجسّم بیشتری خواهد بخشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:3 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.