ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

در خانه بمانیم» و «وهب زمان» را یاد کنیم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

در خانه بمانیم» و «وهب زمان» را یاد کنیم

نکته مثبت این پویش در خانه بمانیم، توجه به کتاب و کتابخوانی در سال جدید است تا علاوه بر افزایش سرانه مطالعه و رشد فرهنگی جامعه، باعث ماندگاری بیشتر مردم در خانه شده و مانع از گسترش کرونا شود.

کتابخوانی زیر سایه کرونا

در شرایطی که امروز مردم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان در خانه مانده اند، از این فرصت برای مطالعه کتاب هایی که تاکنون شرایط خواندن آنها به هر دلیلی ممکن نشده، می توان بهره برد.

و اما کتابی که این روزها شاید بیشتر از گذشته خواندنش دلچسب تر است، کتابهایی است که با نام شهدا عجین شده و حتی رهبر انقلاب بارها خواسته اند که یاد شهدا را نصب ‌العین خود قرار دهیم و نگذاریم که  فراموش شوند و در این روزهایی که شاید سخت ترین امتحان الهی با وجود ویروس کرونا بر ما می گذرد، یاد شهدا بهترین چیزی است که می تواند ما را کمک کند.

کتاب وهب زمان ، یکی از کتابهای تألیف شده عارفه مرادی شهروند اسدآبادی است که به خاطرات شهید مدافع حرم پرداخته است.

در این زمینه نویسنده اسدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با معرفی این کتاب که برگرفته از زندگی شهید مدافع حرم حاج هادی شجاع است، اظهار کرد: این کتاب شامل خصوصیات اخلاقی، شخصیتی، آرمانها، رشادتها ، خاطرات ومختصری از زندگینامه آن شهید بزرگوار است.

عارفه مرادی با بیان اینکه محتوای کتاب مبتنی بر خاطراتی است که از زبان اعضا خانواده، دوستان و همرزمان شهید هادی شجاع بیان شده است، افزود: بنده سعی کردم با کمترین دخل و تصرف، خاطرات بیان شده را با قلمی سلیس و روان به خوانندگان و علاقمندان خصوصا نسل جوان ارائه بدهم.

وی با بیان اینکه فرازهای زندگی شهید هادی شجاع متعدد است تا جایی که من به عنوان نویسنده این اثر سردرگم بودم که کدامیک از فرازهای زندگی شهید بزرگوار را دستمایه کار قرار بدهم، خاطرنشان کرد: زندگی مشترک کوتاه این شهید عزیز و دل کندن از همه علایق زندگی و رهسپار جبهه دفاع از حرم و حریم اهل بیت شدن یکی از جاذبه های اصلی کتاب است.

نویسنده اسدآبادی ادامه داد: این شهید بزرگوار با وجود علاقه عجیبی که به همسرشان داشتند تنها بعد از ۱۰ روز که از ازدواجشان گذشته بود، با اصرار خودشان عازم سوریه می‌شود و پس از گذشت کمتر از یک ماه به شهادت می‌رسد. این نحوه شهادت وی تداعی کننده شهادت وهب از یاران اباعبدالله الحسین(ع)است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فرازهای اصلی زندگی این شهید عزیز آرزوی به شهادت رسیدن در ایام محرم و دفن پیکر مطهرشان در تاسوعای حسینی است که این آرزو به ظاهر دست نیافتنی برای این شهید عزیز محقق می‌شود و پیکر وی در روز تاسوعا دفن می‌شود.

مرادی یادآور شد: در مجموع باید عرض کنم که فرم این کتاب کاملا نزدیک به کتاب خاطره است و من سعی کردم که ساختار خاطره بودن این کتاب حفظ شود؛ البته خواننده در خلال مطالعه خاطرات بیان شده با سیر زندگی شهید از تولد تا شهادت آشنا می‌شود.

وی گفت: انتشار زندگینامه شهدای مدافع حرم به این جهت اهمیت دارد که در وضعیت اجتماعی امروز کشور ترویج فرهنگ شهدایی و رواج دادن سبک و سیره این شهدا در زندگی روزمره ای که همه دامن گیر آن هستیم، میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

نویسنده اسدآبادی افزود: از آنجا که این شهدای عزیز هر یک نمونه ای بارز و الگوبرداری شده از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستند لذا ضرورت دارد زنده نگهداشتن نام و یاد این شهدا همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس تداوم داشته باشد و بیان شیوای رهبر فرزانه انقلاب “زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست” سرلوحه زندگیمان باشد.

وی با بیان اینکه شهید، قلب تاریخ است، هم چنان که قلب به رگهای خشک اندام، خون، حیات وزندگی می‌دهد و  تاریخی که از حیات و جنبش و حرکت و زایش بازمانده است، افزود:  شهید همچون قلبی، به اندام های خشک مرده بی رمق این جامعه، خون خویش را می رساند و بزرگ ترین معجزه شهادتش این است که به یک نسل، ایمان جدید به خویشتن را می بخشد.

مرادی با بیان اینکه قهرمان این کتاب شهید حاج هادی شجاع،  صفات نیکویی که یک جوان ولایتمدار و پرورده فرهنگ انتظار باید داشته باشد را دارا بود، افزود: از ویژگی‌های او مخلص بودن، پیرو ولایت قیه بودن، گوش به فرمان رهبر، عاشق اهل بیت، شهادت طلبی، تلاش در کار فرهنگی، بسیجی واقعی است‌.

وی تعداد صفحات کتاب وهب زمان را ۱۲۰ برگ خواند و افزود: این کتاب در سال ۹۷ چاپ شد و در تابستان ۹۸ به چاپ دوم رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار،خبرداغ،سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فناوری،ورزشی

تاريخ : چهار شنبه 11 / 1 / 1399 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.