بانوان؛ رکن پیشگیری از کرونا در خانواده
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5297
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24134
بازدید ماه : 198523
بازدید کل : 1610202
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 1 / 1 / 1394

رزمندگان با اتکا به حمایت همسران و مادران خود توانستند با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مبارزه با دشمن متجاوز بعثی برای کشور افتخار آفرینی کنند و امروز هم بانوان طلایه دار پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خانواده ها به شمار می روند.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

یکی از بانوان ساکن خیابان ناصر خسرو گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: همراهی بانوان با همسر و فرزندان و اعضای خانواده ملاک موفقیت آنها به شمار می رود و نقش آنان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با رعایت دقیق مسائل بهداشتی و پیشگیرانه و تشویق به ماندن در خانه و ایجاد فضای امن و راحت برای خانواده بسیار مهم است.

محبوبه حسین زاده افزود: مادران و بانوان باید اهمیت رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را برای فرزندان بازگو و با جلوگیری از خروج آنان از منزل در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش آفرین باشند.

سمیه عصمتی نیز گفت: استرس ناشی از شیوع بیماری کرونا سیستم دفاعی بدن را در برابر بیماریها به خصوص بیماری کرونا به خطر می اندازد و  زنان خانه دار در مدیریت استرس و امنیت روانی ناشی از این بیماری در کانون خانواده نقش مهمی دارند.

وی افزود: بانوان باید با برنامه ریزی صحیح و ایجاد فضای با نشاط و سرگرم کننده برای اعضای خانواده و فرزندان از بی حوصلگی آنان در شرایطی که باید ساعتهای بیشتری در منزل بمانند، جلوگیری کنند.

یکی از بانوان ساکن بلوار رسالت گناباد هم گفت: بانوان باید با تهیه برنامه غذایی و خوراکهای حاوی ویتامین لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماریها و جلوگیری از خرید فست فودها و تشویق اعضای خانواده به ماندن در خانه و  استفاده از ماسک به خصوص در زمان سرما خوردگی به نقش خود در مهار کرونا عمل کنند.

ملیحه نقوی افزود: بیماری کرونا در کنار مسائل و مشکلات برای جامعه و مردم فرصتی برای هم گرایی بیشتر بین اعضای خانواده ها به وجود آورده چون خانواده ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری فرصت بیشتری را در کنار هم بودن دارند.

وی ادامه داد: دور هم بودن اعضای خانواده فرصت بیشتری برای رسیدگی بیشتر به مسائل آموزشی فرزندان ایجاد کرده و با استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی به وضعیت درسی آنان پرداخته می شود.

حمیده حیدری نسب هم با اشاره به نقش تاثیر گذار و مهم زنان خانه دار در پیشگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا گفت: رعایت مسائل بهداشت فردی و یشگیری‌ در برابر بیماریها از کانون خانواده آغاز می شود و بانوان باید به نقش خود در هم گرایی اعضای خانواده در پیشگیری از این بیماری عمل و اهمیت آن را برای فرزندان و اعضای خانواده تبین کنند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان به ۲۱ نفر افزایش یافته و سه بیمار مبتلا به کرونا نیز طی چند روز گذشته در این شهرستان‌ها جان خود را از دست داده اند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی