توصیه‌های طب سنتی برای مقابله کرونا؛ از شایعه تا واقعیت
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6644
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25481
بازدید ماه : 199870
بازدید کل : 1611549
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 / 12 / 1398

وی، دوری از استرس را از دیگر علل موثر بر سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و گفت: ابن سینا تاکید می‌کند که ایجاد شادی و فرح و خندیدن، بهترین راه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است.  

این متخصص طب سنتی ایرانی، خاطرنشان کرد: عدم استفاده از نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های محرک قبل از خواب مانند قهوه، نسکافه و شکلات تلخ و استفاده از غذاهایی با هضم آسان و کاهش حجم غذا به میزان ۱۵ الی ۲۰ درصد در کاهش التهاب و افزایش سیستم ایمنی موثر است.  

وی گفت: از منظر طب سنتی ایرانی، بادکش درمانی باعث تقویت سیستم ایمنی شده و در درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود، مستندات و مقالات اخیر نشان دهنده تاثیر بادکش درمانی در تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد سیستم تنفسی بوده و در این راستا بادکش گرم پشت و بین دو کتف می‌تواند مفید باشد.  

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برخی محدودیت‌های غذایی، اظهار کرد: بهتر است مصرف غذاهای شور و ترش مانند ترشیجات، سرکه و خیار شور که باعث خشکی، تحریک و اختلال در عملکرد مخاط‌های تنفسی می‌شود، محدود شود.  

وی متذکر شد: نظر به توصیه برخی منابع غیر رسمی و نامطمئن مبنی بر استفاده زیاد از گیاهان دارویی با مزاج گرم، مصرف مکرر ادویه‌های تند و تیز با حرارت زیاد مانند فلفل، زنجبیل، خردل و سس‌های تند از دیدگاه طب سنتی ایرانی توصیه نمی‌شود.  

وی اظهار کرد: تهیه آشی با نصف پیاله پیاز، نصف پیاله برنج و بلغور جو و نصف پیاله گوشت مرغ ریز شده، یک پیاله سبزی جعفری و گشنیز، یک پیاله هویچ یا زردک رنده شده و یک پیاله کاهو و اسفناج، سه قاشق غذاخوری گزنه و نمک و زردچوبه، غذای مناسبی برای تقویت عمومی بدن به شمار می‌آید.  

این متخصص طب سنتی ایرانی با ارائه دستوری برای افراد با سابقه آلرژی تنفسی، گفت: خورشت‌های آبدار یا سوپ جو همراه با شلغم، سبزی گشنیز، برگ کاهو، برگ اسفناج، تخم گشنیز، آلو بخارای ملس و کمی زرشک برای این دسته از افراد مفید است.  

وی متذکر شد: خوردن خورشت کدو، خورشت لوبیا سبز، خورشت بامیه همراه با پیاز و سبزیجاتی مانند شوید و جعفری، لوبیا و پودر کامل لیمو عمانی نیز برای مبتلایان به دیابت و افزایش چربی خون توصیه می‌شود.  

اعرج خدایی خاطرنشان کرد: استفاده از نخود آب شامل نخود، پیاز شیرین، گوشت گوسفند و لاوه بر آن، میوه هم برای افراد سالخورده و ضعیف مفید است.  

وی با ارائه توصیه‌هایی برای تقویت و بهبود عملکرد ریه، گفت: سوپ نخود یا سوپ جو همراه با نخود و مرزه بویژه برای سالمندان سودمند بوده و مصرف هویج یا زردک آب‌پز، کدو حلوایی آب‌پز، شلغم آب‌پز و به آب‌پز برای کسانی که ضعف‌ هاضمه و یبوست دارند، مفید است و افزودن قدری عسل و اندکی زعفران ساییده به هویج، کدو حلوایی و به آب‌پز اثرات آن‌ها را تقویت می‌کند.  

وی افزود: افراد دچار بی‌اشتهایی، ضعف و خستگی عمومی می‌توانند از برگه‌های شیرین، توت خشک، انجیر، شیر برنج، شله زرد با خلال بادام و پسته استفاده کرده و فندق، گردو، پسته، بادام، نخود، کشمش و مویز را به عنوان میان وعده یا تنقلات روزانه مصرف کنند.  

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکید کرد: استفاده از بخش نارنجی پوست پرتقال به صورت مربا، دم کرده و به صورت تازه در سالاد متشکل از هویج و سبزیجات مفید است.  

این متخصص طب سنتی ایرانی بیان کرد: پیشنهادهای غذایی مذکور را در اولویت برنامه روزمره خوراک خود قرار داده و برخی پیشنهادها به ویژه برای بهبود مشکلاتی مانند دیابت، ضعف و کم خونی، یبوست و ضعف هضم مناسب‌تر است.  

وی در بخش پایانی سخنانش، خاطرنشان کرد: توصیه‌های ذکر شده در این مصاحبه جایگزین درمان بیماری بر اساس طب رایج نبوده و کلیه بیماران مبتلا باید تحت نظر متخصصان مربوطه قرار بگیرند.  

کد خبر 491606

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی