تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4574
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23411
بازدید ماه : 197800
بازدید کل : 1609479
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 / 12 / 1398

سرپوش پزشکی - به گزارش مهر، پژوهشگران دانشگاه هاروارد در دو مطالعه مقدماتی خود پی بردند افرادی که به جای گوشت قرمز (Red Meat) و فراوری شده، مقادیر زيادي غذاهای باکیفیت گیاهی مصرف می کنند با ریسک کم تر حمله قلبی روبرو هستند و عمر طولانی تری دارند.

به گفته پژوهشگران، حذف گوشت قرمز و جایگزین شدن غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های شیرین، رویه سالمی نیست، بلکه باید به جای گوشت، گزینه های سالمی مثل مغزیجات آجیلی، حبوبات، سبزیجات و غلات کامل پرفیبر جایگزین شود.

در مطالعات جدید، عادت های تغذیه ای اشخاص میان سال در آمریکا و خطر ابتلا یا مرگ آن ها از بیماری قلبی بررسی شده بود.

در یکی از مطالعات، بیش از ۳۷ هزار نفر با میانگین سنی ۵۰ سال شرکت داشتند. در طول مدت بالغ بر ۱۵ سال، بیش از ۴۸۰۰ نفر فوت کردند. این خطر در خصوص افرادی که بيش ترین مصرف پروتئین گیاهی را داشتند ۲۷ درصد کم تر بود. همینطور احتمال مرگ آن ها به علت بیماری قلبی ، ۲۹ درصد کم تر بود.

طبق برآورد پژوهشگران، درصورتی که شرکت کنندگان ۵ درصد کالری مصرفی روزانه شأن را به جای پروتئین (Protein) حیوانی از پروتئین گیاهی تأمین نمایند، احتمال مرگ شأن در طول این دوره به نصف کاهش می یابد.

مطالعه دوم شامل بیش از ۴۳ هزار کارشناس سلامت بود که حدود ۲۵ سال تحت نظر بودند. همه شرکت کنندگان مرد بودند. پژوهشگران مشاهده کردند با افزایش مصرف گوشت قرمز در شرکت کنندگان، ریسک سکته هم افزایش می یافت.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند درصورتی که مردان یک وعده مصرف گوشت شأن را حذف کرده و کالری مشابه آنرا از مغزیجات آجیلی تأمین نمایند، ریسک حمله قلبی در آن ها تا ۱۷ درصد کاهش می یابد. همینطور جایگزینی غلات کامل به جای گوشت قرمز ، ریسک مرگ ناشی از حمله قلبی را تا ۴۸ درصد کاهش می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی