بلای کرونا تا چه زمانی طول می‌کشد؟
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2122
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20959
بازدید ماه : 195348
بازدید کل : 1607027
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 21 / 12 / 1398

"امام صادق علیه السلام فرمود: آیا می‌خواهید بدانید کدام بلا طول می‌کشد و کدام بلا زود برطرف می‌شود؟ وقتی در هنگام بلا دلتان به دعا رغبت یافت و دست به درگاه خدا برداشتید، بدانید که آن بلا سریع برطرف می‌شود؛ و از امام کاظم علیه السلام نقل شده است: وقتی بلایی بر بنده مؤمن فرود می‌آید، اگر به دلش افتاد که دعا کند بداند که به زودی بلا رفع می‌شود، ولی اگر بلایی بر بنده مؤمن نازل شد و دست به دعا برنداشت [و دلش حال تضرع نداشت و زبان به التماس و تمنای خدا نگشود]آن بلا طول می‌کشد، پس وقتی به بلایی گرفتار گشتید مشغول دعا و مناجات شوید؛ و از امام صادق علیه السلام نقل شده است: زمانی که کسی به گرفتاری سخت و بلای شدید دچار گردید و در کاری درمانده شد، به سجده رود و زانو‌ها و دستانش را کاملا بگشاید طوری که قفسه سینه اش به زمین بچسبد، آنگاه [با این حال ذلت و خاکساری کامل] حاجت خود را از خداوند بخواهد، با این زبان حال که خدایا، سر و روی خود را در نهایت ذلت و شکستگی در برابر عظمت بی پایان تو بر خاک می‌سایم!

برخی از علمای اهل وثوق فرموده اند که تضرع و التماس در این سجده طولانی برای حصول نتیجه و گشایش امر مجرب است و توصیه شده که در این حال هر چه به دلش می‌آید با زبان شیرین برای راز و نماز و ناز و نیاز با پروردگار ذوق به خرج دهد و چه بهتر که اشکی هم بریزد و حال تضرع و درماندگی داشته باشد.

در ذکر این سجده توسل به وصف "أرحم الراحمین" توصیه شده و عباراتی چون: الهی عبیدک بفنائک، الهی مسکینک ببابک/ خدایا، بنده روسیاه تو هستم که به در خانه ات آمده ام، گدای تو هستم که در خانه ات را می‌زنم.

بلای کرونا تا چه زمانی طول می‌کشد؟

بعد از صدقه دادن و استغفار با ذکر صلوات آغاز شود و با ذکر صلوات هم پایان یابد: و تکرار کند که یا أرحم الراحمین، یا أرحم من کل رحیم، یا من سبقت رحمته غضبه، یا من وسعت رحمته کل شیء، یا من یسمى بالغفور الرحیم، یا من کتب على نفسه الرحمة؛‌ای مهربان‌ترین مهربانان،‌ای که از هر مهربانی دل رحم تری،‌ای که محبت تو بر خشم تو سبقت جسته است،‌ای که مهر تو همه چیز را فرا گرفته،‌ای که مهربانی را بر خود واجب ساخته ای!

و همچنین بگوید: الهی منی ما یلیق بلؤمی و منک ما یلیق بکرمک! خدایا من قد و قواره ام همین قدر است، از من التماس و تمنا برمی آید و از تو بخشش و بزرگی انتظار می‌رود!

توجه به مضامین و معانی این عبارات مهم‌تر از ذکر عین الفاظ است و برخی گفته اند که خوب است قبل از مناجات، محبت‌ها و عنایت‌های خدا را به یاد آورد و بدی‌ها و گناهان خود را از نظر بگذراند و از خداوند طلب مغفرت و بخشایش کند. "


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی