تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3568
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22405
بازدید ماه : 196794
بازدید کل : 1608473
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 2 / 7 / 1394

 کار ساده نبود. نقطه رهایی رزمندگان اسلام تا خط مقدم دشمن حدوداً 30 کیلومتر مربع بود. 30 کیلومتر مربعی ای که فقط آب بود آبراهه. «عراقی‌ها حتی فکرش را هم نمی‌کردند که ما در این شرایط بتوانیم حتی یک گام پیشروی کنیم. این نقطه رهایی که درست در قلب هور قرار داشت امتیاز و فرصتی بود که عراقی‌ها با خیال راحت آن را تحت پوشش کمین گاه‌های خودشان قرار بدهند؛ تصورش را بکنید که نیروهای ما باید 30 کیلومتر را طی می‌کردند تا تازه به پشت خط مقدم دشمن برسند. فاصله‌ای که عراقی‌ها با گشتی‌هایشان از هر حرکتی با خبر می‌شدند.»

نقطه رهایی در قلب هور
دشمن؛ در خواب غفلت

سیاهی شب فرصت مناسبی بود که خیبری‌ها این مسیر خطرناک را طی کنند. ساعت 20: 30 شب سوم اسفند ماه با وزش باد در نیزارها رزمندگان نیز راهی می‌شوند. صدای پای رزمندگان اسلام در میان صدای نی‌ها گم شد و ارتش بعث عراق هم در خواب غفلت فرو رفته است.

در مرحله اول تعدادی از نیروها با قایق پیش قراولان عملیات می‌شوند. بعد از آن از هر لشکر تنها یک تیپ شبانه با قایق به آن سوی آب منتقل می‌شوند. نیروهای ظفرمند اسلام که متشکل از ارتش و سپاه و بسیج است از زمین و آسمان به عمق مواضع دشمن نفوذ می‌کنند، رزمندگان در محور شمالی جزایر مجنون پیشروی هستند، در همان ساعات اولیه عملیات چند روستای عراق را به تصرف رزمندگان درمی آید. تصرف جزایر مجنون شمالی به عهده لشکر حماسه آفرین 17 عملیات علی ابن ابی طالب است.

«این لشکر نخستین نیروهای خود را در جزیره مجنون شمالی پیاده می‌کند و دشمن خود را در دام غفلت گرفتار می‌بیند.»

نقطه رهایی در قلب هور
عملیاتی کلان

مصطفی فتوحیان در ادامه از پیشروی رزمندگان در جزایر جنوبی مجنون می‌گوید: «در جزیره مجنون جنوبی مشکلات زیادی گریبان گیر مان شده بود. میادین مین، تپه‌های انفجاری و سیم‌های خار دار حلقوی منطقه را نفوذ ناپذیر کرده بود. این مشکلات کار رزمندگان را سخت تر می‌کرد. اما سلحشوران پاک دل با یورش برق آسا و پس از نبردهای بی امان بالاخره توانستند دشمن بعثی را مجبور به عقب نشینی کنند. دشمن تا آمد بجنبد نیروهای ظفرمند اسلام دو گردان پیاده و دو گردان مکانیزه لشکر یک عراق را به طور کامل منهدم کردند.»

وی با اشاره به اینکه عملیات خیبر یکی از عملیات‌های کلان و غافلگیر کننده بوده در ادامه افزود: «کاملا آشکار بود که عراقی‌ها سراسیمه شده‌اند. دست و پایشان را گم کرده بودند و همه گردان‌های دشمن بدون هیچ برنامه و نظمی آتششان را خرج می‌کردند. این شوک بزرگ باعث شده بود در ساعات اولیه عملیات رزمندگان بتوانند تا عمق دشمن پیشروی کنند. عملیات خیبر ضربه سختی به دشمن بعثی بود و رزمندگان توانستند جزایر مجنون را به تصرف خود در آورند و تا پایان جنگ جزایر مجنون در تصرف سلحشوران دلیر باقی ماند.»

 سامیه امینی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی