دانشجویان همدان چگونه با سوغاتی چین‌ها مقابله می‌کنند
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2253
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21090
بازدید ماه : 195479
بازدید کل : 1607158
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 17 / 12 / 1398
با این وجود این ویروس به ایران رسید. سرعت رشد آن در دو هفته اخیر بالا بوده و اگر نیت پیشتازی داشته باشیم فکر کنم تا قبل از نوروز ۹۹ بتوانیم رکورد چین را در تعداد مبتلایان به نسبت جمعیت کشورمان بزنیم. 
 
کرونا با این حال تجربه‌های تازه‌ای را در اختیار گروه‌های مختلف انسانی داده؛ از همان هفته ابتدایی شیوع این ویروس، جهادی‌ها به خط زدند. بدون اینکه تجربه و تصور قبلی از این ماجرا داشته باشند، با دیدن نیاز مردم در ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همچنین برای کنترل ترس پنهانی که از کرونا کشنده‌تر است، گروه تشکیل دادند و با پر و بال دادن به این مکتب، یعنی مکتب جهادی، ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا را تاسیس کردند.
از همان هفته ابتدایی شیوع این ویروس جهادی‌ها به خط زدند. بدون اینکه تجربه و تصور قبلی از این ماجرا داشته باشند، با دیدن نیاز مردم در ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همچنین برای کنترل ترس پنهانی که از کرونا کشنده‌تر است، گروه تشکیل دادند و با پر و بال دادن به این مکتب، یعنی مکتب جهادی، ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا را تاسیس کردند.
 
در این بین، دانشجویان علوم پزشکی تاثیرگذار‌تر از بقیه بودند. آن‌ها چه در کنار کادر درمان بمیارستان ها، چه در خط تولید‌های ماسک و محلول ضدعفونی کننده و یا در تولید محتوا‌های آموزشی برای تزریق آرامش در دل‌های مردم درخشیدند. دانشجویان پزشکی همدان هم در دسته گروه اولی‌ها بودند. در همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا، فضا را خالی دیده و برای انجام کار‌هایی به ظاهر راحت و به باطن دشوار و طاقت فرسا به میدان آمدند.
 
تیتر شنبه////
 
البته ناگفته نماند که تمام دانشجویان همدانی کنار هم جمع شدند و ترجیح دادند با اتحاد کار را پیش ببرند. از آزادی‌ها و فنی‌ها گرفته تا پزشکی‌ها و پیام نوری ها. به تقسیم وظایف پرداخته و هرکدام گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفتند.
 
دانشجویان فنی با استفاده از ظرفیت‌هایی که داشتند مسئول خط تولید مواد ضدعفونی کننده شدند. عده‌ای برای تولید محتوا‌های آموزشی و تعدادی برای پیاده سازی این داده‌ها در پوستر و توزیع در میان مردم و فضای مجازی وقت گذاشتند. حتی بخش رسیدگی به امور روستایی را تشکیل دادند و در هفته پیش رو در روستا‌های اطراف همدان قرار به انجام اردو‌های جهادی علمی دارند.
 
برای روشن شدن ماجرا با کمیل سرمدی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان همدان که از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان است به گفتگو نشستیم. او می‌گوید که در همان یکی دو روز اول شیوع کرونا ویروس جرقه انجام این دست کار‌ها به ذهنمان زد. راستش فکرش را هم نمی‌کردیم که بتوانیم تا اینجا دوام بیارویم. دست خالی به میدان آمدیم، اما دانشجویان دیگر دانشگاه‌های شهر به ما ملحق شدند و گروه خوبی را تشکیل دادیم.
 
سرمدی می‌گوید: در روز انتخابات که خبر ناگهانی آغاز تب این بیماری در کشور کلید خورده، به صورت خودجوش کنار هم جمع شدیم و تصمیم گرفتیم با یک کار گروهی جلوی موازی کاری را بگیریم و با حداکثر نیرو برای مقابله با این پدیده نوظهور به عرصه بیاییم. یک سری از اعضای گروه می‌خواستند به صورت خود جوش به تولید محتوا بپردازند و با تشکیل تیم محتوا فعالیت خود را آغاز کردند. تیم دیگری که شکل گرفت، تیم طراحی بود.
 
تیتر شنبه////

این فعال دانشجویی در ادامه به همکاری سایر تشکل‌های دانشجویی با این ستاد اشاره کرد. از پای کار بودن دانشجویان پزشکی گفت که شاید در یک خط فکری کنار هم قرار نگیرند، اما مانعی برای دوستی شان وجود ندارد. این دانشجویان وارد فاز عملیاتی شدند و قرار است از هفته آینده در سطح شهر فعالیت‌هایی داشته باشند. هم در قالب چادر‌هایی در خیابان‌ها و مراکز اصلی شهر به روشنگری در خصوص این بیماری می‌پردازند و هم در گروه‌های دو نفره به مردم رهگذری که بهداشت را رعایت نمی‌کنند به صورت دوستان تذکر بدهند.
از پای کار بودن دانشجویان پزشکی گفت که شاید در یک خط فکری کنار هم قرار نگیرند، اما مانعی برای دوستی شان وجود ندارد. این دانشجویان وارد فاز عملیاتی شدند و قرار است از هفته آینده در سطح شهر فعالیت‌هایی داشته باشند. هم در قالب چادر‌هایی در خیابان‌ها و مراکز اصلی شهر به روشنگری در خصوص این بیماری می‌پردازند و هم در گروه‌های دو نفره به مردم رهگذری که بهداشت را رعایت نمی‌کنند به صورت دوستان تذکر بدهند.


سرمدی که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان است، می‌گوید: دوستان ترم آخری با توجه به نیازی که کادر درمان به نیرو داشت، به خاطر تجربه بیشتری که داشتند به بیمارستان‌ها رفتند. همچنین در نظر داریم در پاک سازی و غربالگری افراد پر خطر در میان پاکبان‌ها و کارگران شهرداری که بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند تلاش کنیم؛ هرچند که این بستگی به رسیدن تجهیزات کافی به دست ما دارد.
 
وی می‌گوید: تیم طراحی لوگو و نقاشی نیز در کنار ما قرار دارند که بنا بر این است برای کودکان مسابقه‌ای برگزار کنند. گروه تولید پادکست و تولید محتوا هم از گروه‌های پرکار و تاثیر گذار این ستاد بوده است. حتی یک گروه به سرگروهی حضرتی، از دختران دانشجوی همدانی به پوشش روستایی می‌پردازد و برای روستا‌های این استان، پادکست و کلیپ و پوستر تولید می‌کند.
 
سنگ تمام همدانی برای سرکوب کرونا/ مقابله با بحران ووهانی‌ها از نگاه دانشجویان همدانی

مسئول ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا همدان در ادامه از همکاری گروه‌های جهادی شهرستانی با این ستاد می‌گوید: حتی جهادی‌هایی که در سایر شهر‌ها و روستا‌های همدان مشغول به فعالیت هستند، به همکاری ما آمدند و با گرفتن محتوا و توزیع آن در در بین مردم برای رشد و افزایش اطلاعات همشهری هایشان تلاش می‌کنند. قرار است که سازمان بسیج دانشجویی مواد مورد نظر برای تهیه ماسک را به دست دانشجویان پزشکی برساند تا وارد خط تولید ماسک بشویم. البته این فعالیت با مجوز وزارت دفاع قرار به آغاز دارد. به طوری که ماسک به دست ما ساخته و به دست اندر کاران وزارت دفاع ارسال می‌کنیم. آن‌ها هم با استرلیزه کردن ماسک‌ها مجددا آن را برای ما می‌فرستند و تعدادی از دانشجویان ماسک‌ها را در محل‌هایی که از پیش تعیین شده پخش و توزیع می‌کنند.
 
سرمدی که مسئولیت یکی از جریان ساز‌ترین گروه‌های دانشجویی در چند سال اخیر را دارد، در پایان می‌گوید: دانشجویان دانشگاه بوعلی، صنعتی و آزاد همدان با سرگروهی علی معتبرنیا که از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان است، قرار به تولید مواد ضدعفونی کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی همدان را دارند. همچنین با شهرداری وارد رابطه شدیم و در حال تولید پوستر و بنر برای توزیع در شهر هستیم. همینطور ما با چندین نهاد در ارتباط هستیم و با نظارت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعالیت می‌پردازیم.
 
سنگ تمام همدانی برای سرکوب کرونا/ مقابله با بحران ووهانی‌ها از نگاه دانشجویان همدانی
 
حال که در واپسین روز‌های سال ۹۸ به این بحران دچار شدیم، آخرین پایانی که می‌توانستم برای امسال در ذهنم تصور کنم، دست و پنجه نرم کردن با یک ویروس بی سر و ته بود. یک حال گنگ که از بعد آن بی خبری. اما یقین دارم که پایانش خیلی زودتر از آنچه گمان می‌کردیم سر می‌رسد. چند ماه گذشته با دیدن اولین جرقه‌های کرونا در چین مطمئن بودیم که با سرعت انتشاری که دارد، نه تنها ایران بلکه تمامی کشور‌های کره خاکی را درگیر خواهد کرد، اما پایان اینی نیست که می‌بینیم. با روحیه و حال خوب تک تک جهادی‌ها که در کنار کادر درمان جانانه ایستاده و می‌جنگد، می‌شود فهمید که هیچ چیز حتی مرگ جلودار جوانان این مرز و بوم نیست.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی