کرونا؛ اصلا هم شوخی قشنگی نیست!
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4270
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23107
بازدید ماه : 197496
بازدید کل : 1609175
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 9 / 12 / 1398

افرادی که به دنبال هر بهانه‌ای هستند تا با هر ایده‌ای بیشتر دیده شوند و به نوعی بیشتر لایک و کامنت ازآن خود کنند تا شاید بتوانند با نشان دادن میزان محبوبیت خود، تبلیغات بزرگتر و با حق‌الزحمه بهتری را از آن خود کنند. اینکه می‌نویسم هر بهانه‌ای و هر ایده‌ای یعنی حتی اگر لازم باشد ایده‌ای به قیمت جان مردم، به قیمت بازی با اعصاب و روان مردم و به قیمت ترساندن مردم حتی برای دقایقی کوتاه.

فرقی هم نمی‌کند چه کسی، با چه عنوانی و چه شغلی و چه میزان شهرتی در بین مردم. گویا حق‌الزحمه این تبلیغات آنقدر چرب هست که بتواند هر فردی که در اینستاگرام به تعدادی واقعی یا غیر واقعی (شما بخوانید فیک) دنبال‌کننده دارد را جذب خودش کند تا به هر روشی مردم را بازیچه خود کند و انقدر معروف شود که بتواند پول در بیاورد. مثالش همین فیلمی که این‌روز‌ها دست به دست می‌چرخد چه در اینستاگرام و چه در تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها.

سه جوان که در خیابانی از عابرین می‌خواهند تا برادر بد حالشان را از ماشین تا رساندن به درب خانه کمک کنند و در همین حین که عابر به فرد بدحال کمک می‌کند، بازیگر سوم شروع می‌کند به اعتراض و غیر مستقیم به مبتلا بودن آن فرد بدحال به ویروس کرونا اشاره می‌کند و همین باعث می‌شود تا عابری که از همه جا بی‌خبر و از افراد عادی است، بشدت بترسد و واکنش نشان دهد و البته یکی از عابرین نیز آنقدر می‌ترسد که هر سه بازیگر را مورد حمله با آجر قرار می‌دهد؛ به هر حال آدمی است و از ابتلا به یک بحران که جانش را می‌گیرد، قطعا می‌ترسد، آن هم با این میزان نزدیکی به خطر.

واقعا چه می‌شود که به خودمان اجازه می‌دهیم اینطور با اعصاب و احساسات مردم بازی کنیم؟ چطور می‌توانیم به خودمان اجازه دهیم که اینطور با موضوعی که این روزها کم‌وبیش مردم را به ترس انداخته، بازی کنیم و مردم را بیشتر بترسانیم حتی به شوخی؟ البته که اصلا شوخی قشنگی نیست که به یک نفر بگویید شما به کسی نزدیک شده‌اید که مبتلاست به ویروسی با قدرت سرایت بالا و همچنین خطر مرگ اصلا خطر مرگ هم نه، همین خطر چند روز بستری شدن در قرنطینه بیمارستان.

چرا به حرف روان‌شناسان و روان‌پزشکان و جامعه‌شنایان که می‌گویند: باید تلاش کرد تا مردم از این ویروس نترسند، توجه نمی‌کنیم و مردم را حتی به شوخی و برای لحظاتی کوتاه می‌ترسانیم؛ قطعا هیچکس مخالف شوخی و خنده و ایجاد جنبه‌ای طنز برای بحران‌هایی که جامعه را بشدت تحت الشعاع خود قرار داده، نیست اما واقعا این‌گونه شوخی‌ها نه تنها به مردم برای حل بحران و شرایط سخت کمک نمی‌کند که حتی در مواردی بحران را به بخش روانی و رفتاری جامعه نیز منتقل می‌کند و ممکن است بعدها نتیجه این بی‌اخلاقی ها در شبکه های اجتماعی نمودی منفی در جامعه پیدا کند؛ همه روانشناسان معتقدند ترسیدن از یک بحران به مراتب از خود بحران ترسناک‌تر و بدتر است.

بله در عین حال ممکن است خیلی از کاربران از این ویدئو به‌راحتی گذشته باشند و بگویند: شوخی بود، تمام شد و رفت اما واقعا تاثیر ترسی که برای چند دقیقه بر روی مردمی که در این ویدئو هستند، گذاشته شد قابل گذر کردن نیست.!مخصوصا در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا در ایران، موجب سو استفاده برخی رسانه‌های معاند شده تا با ترساندن مردم نسبت به عدم مدیریت در جلوگیری از شیوع این ویروس و نشان دادن آماری غیر واقعی از مبتلایان و قربانیان این ویروس در کشورو همچنین بی اعتماد کردن مردم به مسئولین، در نهایت مردم را نسبت به اوضاع کشور و گذراندن این بحران نا امید کنند.

سازنده این کلیپ در صفحه خود نوشته که این فیلم را با مجوز ساخته و صرفا قصدش این بوده که بگوید نباید از کرونا ترسید اما تنها چیزی که در این فیلم دیده نمی‌شود همین پیام است و البته نه تنها پیامی مثبت نداشت که حتی میتوانست تبعاتی سنگین و گران داشته باشد، مثلا ممکن بود عابر ترسیده که آجر به دست قصد حمله داشت از ترسی که به او وارد شده به بازیگران فیلم حمله می‌کرد و منجر به ضرب و شتم میشد!
 
واقعا چرا باید در روزهایی که جامعه از ترس بقدر کافی متشنج است بازهم اما با ناآگاهی و شاید حتی نابلدی خود، به این ترس دامن بزنیم و آن‌ را در حساب‌های خود در یوتیوب و اینستاگرام با یک‌میلیون همراه کننده (با فرض بر واقعی بودن)، منتشر کنیم؟
کرونا؛ اصلا هم شوخی قشنگی نیست! / وقتی به هر قیمتی می‌خواهیم در شبکه‌های اجتماعی لایک جمع کنیم
سوال اینجاست که آیا پلیس فتا همانند دیگر مواردی که در این شرایط به سرعت و با قطعیت برخورد کرده است، با افراد سازنده این کلیپ و همچنین آنان که به گفته‌ی سازنده‌ی اصلی، مجوز این کار را صادر کرده‌اند، به دلیل ترساندن مردم با موضوعی که جامعه را تحت بحران قرار داده است، برخورد می‌کند؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی