اندر حکایت کرونا و زنجبیل ۱۴۰ هزار تومانی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4520
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23357
بازدید ماه : 197746
بازدید کل : 1609425
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 8 / 12 / 1398
موازی با ارائه آمار از سوی مراجع رسمی، شیوع روایت‌های کذب توسط خارج‌نشینان درباره میزان تلفات و مبتلایان به ویروس در گستره‌ای وسیع‌تر از آنچه در واقعیت رخ‌داده، رشته‌های عصبی جامعه را درگیر و نوعی وحشت عمومی را ایجاد کرد. اخبار ضد و نقیض از میزان شیوع، مردم را بر آن داشت که با رعایت اصول اولیه بهداشتی و تغذیه‌ای تا حدّ امکان ایمنی خود را در مقابل سرایت کرونا حفظ کنند.

از جمله مواردی که در شبکه‌های اجتماعی جهت مصرف توصیه شده، فارغ از صحّت ادعا، زنجبیل و مرکباتی نظیر لیمو ترش است. همچنان که حرامخوارانی در این وضعیت، با احتکار ماسک و سایر اقلام بهداشتی نان در خون مردم می‌زنند، هنوز مدتی از بازنشر این قِسم از توصیه‌های خوراکی سپری نشده بود که فرصت‌طلبانی در صنف میوه و تره‌بار، میدان را برای تاختن فراخ دیدند و قیمت‌های عجیب را برای فروش درج کردند؛ به‌طوریکه لیموترش با نرخ رسمی حداکثر کیلویی ۷۵۰۰ تومان را تا ۵۰ هزار تومان بالا بردند!

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در گفتگویی [۱] درباره نرخ‌های جدیدی که کف بازار معامله می‌شود، گفت: براساس کشف قیمت میدان مرکزی میوه و تره‌بار، زنجبیل تازه تا ۱۱۰ هزارتومان هم به فروش رسیده است و اگر قرار باشد با اعمال سود ۳۵ درصدی در خرده فروشی‌ها عرضه شود قیمت آن به ۱۴۰ هزار تومان می‌رسد. قیمت لیمو ترش ۵۰ هزارتومان، سیر ۳۵ هزار تومان و لیمو شیرین ۹۰۰۰ تومان است!
 
اندر حکایت کرونا و زنجبیل ۹۰ هزار تومانی!/ چه کنیم؟
توقعی از محتکران و گران‌فروشان نیست؛ این جماعت از نسل همان‌هایی هستند که در بزنگاه جنگ و قحطی خنجر برپهلوی هموطن می‌زدند و همسو با بیگانه بر پیکر بی‌جان مردم می‌تاختند. نکته‌ای که در این میان موضوعیت پیدا می‌کند این است که پس از انقلاب نیز این زخم کهنه التیام نیافته و سودجویان با کوچکترین کنش بعضاً نامربوط بین‌المللی و اجتماعی، بهانه می‌یابند نرخ قیمت اجناس را افزایش دهند و ارث نداشته آباء و اجدادی‌شان را از عوام‌الناس وصول کنند.
 
تا کی قرار است جامعه شاهد جولان فرصت‌طلبان خودخواهی باشد که در هر شرایطی بدون در نظر گرفتن اتمسفر جامعه، منفعت شخصی خود را دنبال می‌کنند؟ نهادهای نظارتی و امنیتی کجای این ماجرا هستند؟  اکنون که در روزهای منتهی به سال نو هستیم، قاعدتاً انبارها باید مملو از اجناس جهت پاسخگو‍یی به حجم بالا تقاضای شب عید باشند؛ پس دیگر بهانه گرانی‌ها چیست؟ الا اینکه تداوم این قسم‌ از سودجویی‌ها حکایت از عدم بازدارندگی شدّت برخورد‌ها دارد؟
 
گزافه نیست اگر بگوییم بیش از آن‌که فشارهای دشمنان خارجی بدنه جامعه را در تنگنا قرار داده، تحریم‌های یاغیانِ داخلی مردم را با مشکل مواجه کرده است. اگر وضعیت جنگ اقتصادی را قبول داریم باید قوانین هم طبق شرایط جنگی تنظیم کنیم. باید با هرکس در هر سطحی از ثروت و مکنت که پازل دشمن را در داخل تکمیل می‌کند، در حکم یک خائن به ملک و ملّت برخورد کرد وگرنه جنابان مسئول آویز گوش کنند که نوشدارو پس از واقعه شفابخش نخواهد بود!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی