دلایل قرآنی شركت در انتخابات/ مشاركت حداكثری مصداق تعاون در برّ است
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5037
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23874
بازدید ماه : 198263
بازدید کل : 1609942
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 1 / 12 / 1398

زینب روستایی، عضو هیئت علمی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه بر طبق آموزه‌های قرآنی چرا باید در انتخابات شركت كنیم، گفت: نزدیک به چهار دهه پیش، آن هنگام که خطر انحراف از اصل اصیل اسلام، جامعه و ملت ایران را تهدید می­کرد، امام بزرگوار ما بر اساس تکلیف الهی در مقابل این انحراف قیام کرد، مردم نیز فرمان امام را با گوش جان شنیدند و با گذشتن از جان و مال و فرزندان خویش، انقلاب را به ثمر رساندند.

 

مشیت خداوند بر پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار حكومت اسلامی بود

وی با بیان اینكه خداوند مقرر فرمود که نتیجه این انقلاب حکومت اسلامی باشد، همان که خواسته­ تمامی ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ بوده است، افزود: انقلاب ما در راه آن هدفی که امام زمان(عج) برای تأمین آن حاضر می­شود یک گام لازم و بزرگ است. اما آنچه که بیش از همه اهمیت دارد حفظ و تقویت ثمره­ انقلاب یعنی حکومت اسلامی است.

 

خاستگاه مردمی؛ مهم‌ترین عامل حفظ حكومت اسلامی

روستایی، از مهم‌ترین عوامل حفظ این حکومت را علی‌رغم انواع تهدیدات و موانع، خاستگاه مردمی آن برشمرد و گفت: در اصل پایه­های اصلی هر حکومت و قوام آن به تصریح قرآن همین مردم فهیم و بصیر هستند« وَمَا كَانَ رَبُّكَ لِیهْلِكَ الْقُرَى بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا مُصْلِحُونَ؛ و پروردگار تو [هرگز] بر آن نبوده است كه شهرهایى را كه مردمش اصلاحگرند به ستم هلاك كند». (آیه ۱۱۷ سوره هود).

عضو هیئت علمی دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز ادامه داد: امروز بار دیگر به فرموده امام خمینی(ره) سرنوشت اسلام و مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است و اگر مسامحه کنند و اهمال ورزند و رأی ندهند، عیناً مسئولیت متوجه خود آن‌ها است.

 

خواسته دشمن دلسردی مردم نسبت به نظام اسلامی است

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه انتخابات مایه­ عزت ملی و تقویت ملت ایران و مصداق «... إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ...؛ ... اگر خدا را یارى كنید...» (آیه ۷ سوره محمد) است، گفت: دشمن نیز دقیقاً از همین ناحیه ملت ایران را هدف گرفته است؛ خواسته­ دشمن این است که مردم را نسبت به نظام دلسرد کند و مانع حضورشان در انتخابات شود.

 

مشاركت حداكثری در انتخابات مصداق تعاون در بر است

روستایی تأكید كرد كه امروز وقت آن است که بار دیگر مردم فهیم با مشارکت حداکثری خود که مصداق تعاون در برّ است «...وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى....؛ ... و در نیكوكارى و پرهیزگارى با یكدیگر همكارى كنید...» (آیه ۲ سوره مائده) در صحنه حاضر شوند و با پرهیز از تفرقه و اختلاف « وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَینَاتُ...؛ و چون كسانى مباشید كه پس از آنكه دلایل آشكار برایشان آمد پراكنده شدند و با هم اختلاف پیدا كردند...» (آیه ۱۵۰ سوره آل عمران) حماسه سیاسی دیگری را رقم بزنند که این مشارکت و حضور قطعاً انقلاب و نظام اسلامی را بیمه خواهد کرد.

 

شركت در انتخابات عمل به تكلیف است

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها، شركت در انتخابات عمل به وظیفه و تکلیفی است که در شرایط کنونی بر عهده تک تک افراد جامعه است، و به یاری خدا پاداش همیشگی را به دنبال خواهد داشت چرا كه خداوند فرمود « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ أَجْرٌ غَیرُ مَمْنُونٍ؛ كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده‏ اند آنان را پاداشى بى‏پایان است» (آیه ۸ سوره فصلت).


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: انتخابات
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی