امیر آبادی فراهانی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4724
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23561
بازدید ماه : 197950
بازدید کل : 1609629
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 / 11 / 1398
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

حوالی اذان ظهر بود که در دفترش حاضر شدیم، او برای سخنرانی به یکی از محلات قم دعوت‌شده بود. بعد از اندکی انتظار و در کمال خستگی به دفتر بازگشت، ولی در همان حال نیز به دلیلی قولی که پیش‌تر به ما داده بود، حاضر به مصاحبه شد. در ابتدای مصاحبه از شلوغی شهر پرسیدیم که او، خاطره جالبی را از آقای احمدی‌نژاد نقل کرد و گفت: بعد از انتخابات روزی به صرف افطار مهمان رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد بودیم که او از باب مزاح گفت: بچه‌های نیروگاه خوب بر اهالی سالاریه پیروز شدند.

وی پیرامون اموال مسئولان دولتی معتقد است که باید از ابتدای انقلاب تا حال، موردبررسی قرار بگیرد و مشخص شود که برخی آقایان ثروت‌ها را از کجا آورده‌اند. برای گفتگو به سراغ احمد امیرآبادی فراهانی، دبیر هیئت‌رئیسه مجلس دهم و نماینده اول قم می‌رویم.

متن کامل مصاحبه به شرح زیر است:

دانشجو: آیا طرح «شفافیت هزینه کرد نمایندگان برای انتخابات»، می‌تواند مانع از ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخاباتی شود؟
حتماً شفافیت کار خوب و مثبتی است و ما نیز، قانونش را همین هفته قبل تصویب کردیم و ابلاغ هم شد؛ در آن قانون گفتیم که هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف شود. به نظرم کار بسیار خوب مجلس دهم بود و هر چه قدر هزینه‌های انتخاباتی برای مردم شفاف شود، مردم در انتخاب بهتر می‌توانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

من بااینکه در دوره قبل این قانون نبود، هزینه تبلیغاتی‌ام را در شبکه قم اعلام کردم و این دوره‌ نیز، از بقیه کاندیدا خواستم اعلام کنند، ولی تا الآن کسی اعلام نکرده است. در دیده‌بان شفافیت، پیگیر موضوع عدالت هستم و یک مرام‌نامه‌ای نیز تهیه‌کرده‌ایم که همه کاندیدا‌ها اگر دوست داشته باشند، می‌توانند در فضای مجازی آن را تائید و امضا کنند؛ در این سیستم راه‌اندازی شده، نمایندگان باید اولا اموال خود را قبل از نمایندگی اعلام و دوما هزینه‌های انتخاباتی را منتشر کنند و بگویند که از کجا می‌آورند.
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت
 
موضوع اعلام اموال به خود نماینده ختم نمی‌شود و افراد باید اموال و دارایی بستگان درجه‌یک خود را نیز به اطلاع اذهان برسانند. امروز باید از کاندید‌ها پرسید که اگر نماینده شدند، حاضرند آرایشان شفاف شود و موافق شفافیت آرا هستند یا خیر.

دانشجو: برخی از نمایندگان، توصیه‌نامه‌های فراوانی به وزرا می‌نویسند، آیا به نظرتان باید آن‌ها نیز شفاف باشند و در دسترس عموم قرار گیرد؟
دفاتر نماینده‌ها، خیلی نامه به وزرا می‌نویسند و شفاف‌سازی آن‌ها خیلی سخت است؛ تعداد نامه‌ها بالا است و به همین خاطر مردم نمی‌بینند، اما نامه‌های ویژه‌ای که نمایندگان به وزرا می‌نویسند، به نظرم باید شفاف گردد. اگر تعداد نمایندگان هم‌فکر ما زیاد باشند در مجلس آینده چند کار باید انجام بدهیم؛ یکی از آن موارد، این است که باید این طرح «شفافیت توصیه‌نامه‌ها» تصویب شود و آن وزرا هم مکلف باشند که توصیه‌نامه‌های نمایندگان را افشا کنند. دو قانون تصویب شد که یکی از آن‌ها اجرا گردید.
همه مقامات کشور و مسئولین از شهردار منطقه تا رئیس‌جمهور باید اموالشان را به قوه قضاییه اعلام کنند


 
دانشجو: آیا آمار دقیقی از تعداد نفرات مسئولان، در رده‌های مختلف سازمانی موجود است؟ و با توجه به گستردگی آن، امکان تحقق وجود دارد؟
 
قانون دیگری که دکتر دهقان و ابوترابی و بنده پیگیر بودیم و آن را تصویب کردیم، این است که به اموال مسئولان بعد انقلاب رسیدگی شود.
 
حدود ۷۵۰ هزار نفر با احتساب شهردار اول انقلاب می‌شوند و چه آن‌هایی که از دنیا رفته‌اند و چه کسانی که زنده‌اند، باید به اموالشان رسیدگی شود؛ شورای نگهبان هفته قبل به این قانون ایراداتی گرفت البته ما آن موارد را رفع کردیم و امیدواریم شورای نگهبان، زودتر تائید کند و برای اجرا برود، قوه قضاییه نیز باید آن را اجرا کند.
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

اتکا مجلس در این طرح به مردم است که می‌توانند به سازمان‌های اطلاعاتی و دادستان زنگ بزنند و اعلام کنند که همسایه ما این مسئولیت را داشته ولی این مقدار اموالش زیاد شده است؛ بعد دادستان از فرد می‌خواهد که اموال خود را اعلام کند و بعد قانون مکلف است که اموال بستگان و حساب‌های وی را از سازمان ثبت و سازمان‌های دیگر بررسی کند؛ مجلس آینده نیز، باید از این اقدام رئیس قوه قضاییه حمایت کند تا ایشان بتواند به آن‌هایی که بیت‌المال مسلمین تجاوز و دست‌اندازی کرده‌اند، برخورد قانونی انجام دهد.
 
اگر قوه قضاییه محکم در میدان بیاید و با آن‌هایی که قانون را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند، بخشی از اعتماد ازدست‌رفته مردم نسبت به مسئولین برمی‌گردد. مردم گله و اعتراض به عملکرد مسئولین کشور دارند البته همین مردم با توجه به مشکلات، به ولایت، انقلاب و به شهادت نیز اعتقاد دارند و در تشییع‌جنازه شهید سلیمانی این را نشان دادند.

دانشجو: برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس در دفاع از موضوعی نطق می‌کنند، اما در بیرون از فضای مجلس، کاملاً مخالف آن صحبت‌هایی دارند؛ علت این رفتار و برخورد دوگانه چیست؟ و آیا با توجه به انتقادهایتان در چند سال گذشته علیه برجام، هنوز مخالف آن هستید؟

این نمایندگان به حزب باد معروف هستند و اگر رأی نمایندگان در مجلس شفاف باشد، این سوءاستفاده‌ها صورت نمی‌گیرد. ۴ سال پیش همین موقع بود که من در مساجد قم علیه برجام حرف می‌زدم و خیلی‌ها می‌گفتند نگو لاریجانی رغیب تو است، او از برجام تعریف می‌کند و رأی بیشتری کسب می‌کند 
آن موقع مسئولان از گلابی برجام و آفتاب تابان حرف می‌زنند، مثل الآن نبود که همه ضد آن باشند و برجام برای خودش طرفدار داشت
و من این روش را قبول ندارم؛ FATF در دور زدن تحریم‌ها به ما کمکی نخواهد کرد بلکه جلوی ما را نیز خواهد گرفت.
 
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

برجام در وضعیت نامناسبی قرار دارد و فاتحه‌اش خوانده شد؛ کشور‌های اروپایی اراده‌ای ندارند و زیر نظر آمریکایی‌ها هستند، چین و روسیه هم از اول مواضعشان روشن بود. چین، روسیه، اروپا و آمریکا به دنبال منافع خودشان هستند و ما نیز، باید دنبال منافع ملت ایران باشیم؛ این‌قدر دلمان را خوش نکنیم که آمریکایی‌ها می‌گویند پیشنهاد فلان دادند یا اروپایی‌ها اینستکس راه انداختند، مشکلی از مشکلات ملت ایران حل نخواهد شد. این دولت علاقه‌مند‌است که با آمریکا مذاکره کند و در این شکی نیست، خود رئیس‌جمهور هم مستقیماً نگوید، بعضی از مشاورین، در کنار گوشه به دنبال پیگیری این موضوع هستند، ولی نتیجه ندارد، چون آمریکایی‌ها پایبند نیستند و نتیجه هم نمی‌گیرند.

دانشجو: برخی منابع آگاه نقل کردند که آقای روحانی گفته بودند که اگر بودجه ۹۹ تصویب نشود، از دولت استعفا می‌دهند، آیا این موضوع واقعیت دارد؟

بودجه در تلفیق امکان داشت که رأی نیاورد و در نوبت سوم که ۲۰ دقیقه آخر طبق آیین‌نامه دولت برای دفاع از بودجه بود، فردی آمد و یک سری مطالبی از سفر روحانی به ژاپن و دیدار آبه با رئیس‌جمهور و بعد بحث مذاکره با آمریکا مطرح کرد، با زبان تقریباً تهدید گونه با کمیسیون صحبت کرد که اگر این بودجه تصویب نشود، رئیس‌جمهور فلان کار را می‌کند. حتی مطرح شد که روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد؛ قرار بود این مسائل بیرون نیاید، حتی همه کارمندان کمیسیون را بیرون کردند و ما نمایندگان فقط در جلسه حضور داشتیم.

دولت برای اینکه به مشکلاتی که به وجود آمده، پاسخگو نباشد، به دنبال حاشیه‌سازی می‌رود
ما به دوستان توصیه می‌کنیم که مراقب باشند وارد حاشیه‌سازی برای رئیس‌جمهور نشوند یعنی اینکه در دام حاشیه‌سازی نیفتید؛ دولت به دنبال فرار از پاسخگویی است.

امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت
 
دانشجو: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را پیرامون شورای نگهبان و بحث رد صلاحیت‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و آیا هجمه‌های جریان اصلاحات به شورای نگهبان برای رد صلاحیت‌ها، موجه است؟

رئیس‌جمهور گفت که مجلس آینده نوش جانتان و من هم گفتم که همین مجلس فعلی، نوش جان شما باشد؛ مجلس فعلی طرفدار دولت است و یکی از دلایلی که این مجلس منفعل عمل کرد و محکم به میدان نیامد، همین جانب‌داری بود. اکثریت مجلس تقریباً در اختیار دولت بود؛ دولت، طرح و لوایح مدنظر خود را آورد و به تصویب می‌رساند و بعضاً به ضرر مردم بود.
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

اصلاح‌طلبان معمولاً در طول ادوار گذشته نیز، همین‌طور اعتراض کرده‌اند و حرفشان منطقی نبود و توجه نشد. شورای نگهبان باید به قانون عمل کند، اصلاح‌طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد. بر اساس قوانین و مقرراتی رد صلاحیت کردند و در همین دوره از انتخابات برخی اسناد بردند و دوباره تائید شدند مثلاً به حکمی محکوم‌شده بودند با بردن تبرئه خود، تائید شدند.

دانشجو: به نظرتان طرح «جامع انتخابات» می‌توانست از حجم ثبت‌نامی‌های مجلس بکاهد؟

شورای نگهبان باید به وظیفه خود عمل کند و به سروصدا‌ها توجهی نکند. ما مشکل قانون انتخاباتی داریم و در این دوره مجلس بار‌ها پیگیری کردیم که طرح جامع انتخابات تصویب شود. دولت چند بار گفت: طرح را می‌آورم و پشت گوش انداخت. طرح استانی شدن انتخابات بود که به خاطر اینکه خلاف قانون اساسی شناخته شد، رد شد. امسال شورای نگهبان با گرفتاری روبه‌رو شد و بالاخره شورای نگهبان باید رد صلاحیت تعدادی زیادی از ثبت‌نامی‌ها را رسیدگی کند. شورای نگهبان برای رد یا تائید باید به حجت شرعی برسند ازاین‌جهت به نظر می‌رسد که باید ابتدا قانون انتخابات درست شود. نحوه ثبت‌نام انتخاب شوندگان باید تغییر کند و هر کس از راه می‌رسد، نباید ثبت‌نام کند.
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

دانشجو: برخی جریان‌های سیاسی بحث تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند، حضور مردم در انتخابات آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 
تحریم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران معنی ندارد و اصلاً امکانش نیست؛ تابه‌حال کدام انتخابات تحریم شده و مردم در آن شرکت نکرده‌اند، این حرف‌ها نیست مردم توجهی نمی‌کنند و پای صندوق‌های رأی می‌آیند. مردم متفاوت از ما مسئولین فکر می‌کنند.

دانشجو: چرا روند افزایش قیمت خودرو متوقف نمی‌شود و مجلس نیز نظارتی به شرکت‌های خودروساز ندارد؟ و آیا از وزیر صمت سؤالاتی پیرامون این موضوع پرسیده شده است؟
 
رئیس کمیسیون حتماً نباید از وزیر اقتصاد حمایت کند؛ انگار وظیفه شرعی آقایان دفاع است.
بعد از انتخابات باید یک سری اقداماتی را در خصوص خودرو انجام بدهیم، وزیر و شرکت‌های خودروسازی باید پاسخگو باشند. متأسفانه کمیسیون‌های تخصصی مجلس یک مشکل بزرگی دارند، یک‌رویه‌ای که جاافتاده، هر کمیته تخصصی مجلس تکلیف دارد از وزیر مربوطه دفاع کند. همین هفته قبل وقتی ماده 26 را پیشنهاد حذف دادم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آقای حضرتی به‌جای اینکه روند قانون‌گذاری را ملاحظه کند، کتش را درآورد و آستینش را بالا زد. رئیس کمیسیون حتماً نباید از وزیر اقتصاد حمایت کند؛ انگار وظیفه شرعی آقایان دفاع است
 
امیر آبادی: روحانی دنبال مذاکره است تا اگر نتیجه نداد استعفا بدهد / علت انفعال مجلس دهم؛ جانب‌داری از دولت

 

دانشجو: آیا مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس، توانسته عدالت اجتماعی را محقق کند؟

اولاً کارمندان تا یک سقفی از مالیات معاف هستند و از حدود معین بالاتر، ده درصد است که چیزی نمی‌شود البته برای کارمند، این پول زیاد است ولی در کل باید قانون مالیات بر خودروهای لوکس را از یک جایی آغاز می‌کردیم که آنجا مالیات بر کل سرمایه است. مثلاً دو دهم درصد نسبت به قیمت یک آپارتمان خیلی می‌شود.

همین را هم می‌ترسیدیم که مجلس قبول نکند. چندین سال دنبال این موضوع بودیم، آقایان وزرا نمی‌گذاشتند و لابی می‌کردند. همین هفته قبل به دنبال اصلاح بند "ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات مستقیم که سلبریتی‌ها را معاف کرده، بودیم که نگذاشتند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی