دانش‌آموختگان باید به جای کسب مدرک به دنبال ایجاد کسب‌وکار باشند
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1756
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20593
بازدید ماه : 194982
بازدید کل : 1606661
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 17 / 11 / 1398

وی به ورود دانشگاه آزاد به حوزه تحقیق و توسعه اشاره و بیان کرد: در چنین زمانی، مقاطع تحصیلات تکمیلی برای پاسخ به نیازی که در حوزه تحقیق و توسعه ایجاد شده بود، توسعه پیدا کرد و به عنوان مثال واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به این نیاز ایجاد شده است.


مدیرکل سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد به تغییر نیاز‌های کشور اشاره و بیان کرد: امروز اگر کسی مدرک دکترا نیز داشته باشد، تضمینی برای استخدام و اشتغالش وجود ندارد و به همین جهت امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی به جای آنکه به فکر کسب مدرک باشند باید به فکر ایجاد کسب و کار باشند یعنی بتوانند از تخصص خودشان، کسب درآمد کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه حوزه‌های اقتصاد دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر جدیدی را ایجاد کرده اند تا کسب و کار‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند. معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز با این نگاه تاسیس شده است، زیرا فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز به یک اکوسیستم و زیست بوم دارند تا در قالب کسب و کار‌هایی که نیاز جامعه را برطرف می‌کنند.

ضرغامی بیان واژه پژوهش و نوآوری را یک واژه اشتباه عنوان کرد و ادامه داد: در ادبیات دنیا، تحقیق و فناوری پیدا نمی‌کنیم، اما علم و فناوری به وفور پیدا می‌شود، زیرا فناوری نیاز به تحقیق دارد. در حقیقت در کشور تفاوت بین تحقیقات و فناوری خوب فهمیده نشده است و لذا در حوزه آموزش عالی کشور، پژوهش و فناوری به اشتباه با هم آمده است در حالی که فناوری و نوآوری بحث متفاوتی از موضوع پژوهش است و لازم است به صورت جداگانه به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه فناوری‌ها باید بتوانند در قالب حوزه‌های شرکتی و استارت آپی تبدیل به کسب و کار شوند، عنوان کرد: آموزش و پژوهش یک کار فرآیندی است، اما علم و فناوری مفاهیم مستقلی از آن‌ها هستند، اما متاسفانه در کشور پژوهش را به فناوری متصل می‌کنیم و این موضوع سبب شده است، مسیر توسعه کسب و کار‌ها و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه‌ها محقق نشود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی