اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4805
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23642
بازدید ماه : 198031
بازدید کل : 1609710
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 3 / 11 / 1398

به گزارش تابناک، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز - چهارشنبه - طی اظهاراتی اعلام کرد، از اینکه در منطقه از هرگونه تنش با ایران جلوگیری می‌شود، خرسند است.

بن فرحان با نادیده گرفتن سیاست‌های تهاجمی و مداخله‌جویانه کشورش در امور منطقه عربی، از جمله جنگ خونین یمن، مدعی شد: «ما از مذاکره( با ایران) استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه ایران اذعان کند که نمی‌تواند از طریق خشونت از عوامل منطقه‌ای خود حمایت کند».

اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران/درخواست مکرون از ایران برای توافق بر سر برنامه موشکی/ممنوعیت صدور روادید سرمایه‌گذاری و تجاری برای اتباع ایرانی از سوی آمریکا/ استقرار اس-۴۰۰ روسیه نزدیک مرز سوریه با عراق

این وزیر سعودی در ادامه افزود: «کشورهای بسیاری پیشنهاد میانجیگری برای مذاکره با ایران را مطرح کرده‌اند».

درخواست مکرون از ایران برای توافق بر سر برنامه موشکی

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه از تمایلات خود برای گنجاندن برنامه موشکی بالستیک ایران در توافق جدید با ایران خبر داد.

ماکرون که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه فرانسه درباره جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران انعطاف نشان نمی‌دهد، گفت: «مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند».

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» وی همچنین افزود: «ما می‌خواهیم توافق [هسته‌ای] با ایران را به برنامه موشکی بالستیک آن گسترش دهیم... با این حال، هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از بی‌ثبات شدن منطقه انجام می‌دهیم».

رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.

نتانیاهو در این دیدار از ماکرون خواست تا به بهانه «گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران و فعالیت‌های خصمانه منطقه‌ای» به کارزار فشار و تحریم‌ها علیه ایران بپیوندد.

به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری این رژیم، نتانیاهو و ماکرون درباره وضعیت لبنان و پروژه تولید موشک‌های نقطه‌زن توسط حزب‌الله و همچنین وضعیت لیبی بعد از مداخله نظامی ترکیه صحبت کردند.

پیش از این، «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه توافق هسته‌ای ایران در خطر است، گفته بود: «از تهران می‌خواهیم تعهداتش را رعایت کند... هدف از فعالسازی مکانیسم [حل اختلاف در برجام] یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اختلافاتمان است».

جمع آوری امضا برای سلب مصونیت از نظامیان آمریکایی در عراق

تاکنون، 62 امضا برای تدوین قانون سلب مصونیت نظامیان بیگانه در عراق جمع آوری شده است.

تاکید دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق بر اهمیت راهپیمایی ضد آمریکایی

از سوی دیگر قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق امروز چهارشنبه بر مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در عراق تاکید کرد و گفت کشور ما در حال حاضر در مرحله اشغالگری به سر می‌برد و تظاهرات جمعه آتی، به مثابه انقلاب تشرین دوم خواهد بود.

اعلام آمادگی عربستان برای مذاکره با ایران/درخواست مکرون از ایران برای توافق بر سر برنامه موشکی/ممنوعیت صدور روادید سرمایه‌گذاری و تجاری برای اتباع ایرانی از سوی آمریکا/ استقرار اس-۴۰۰ روسیه نزدیک مرز سوریه با عراق

ثورة العشرین(انقلاب عشرین) قیام ملی بزرگ 1920 عراقی‌هاست که طی آن این کشور ماه‌ها شاهد تظاهرات گسترده ضد اشغالگران انگلیسی بود.

ممنوعیت صدور روادید سرمایه‌گذاری و تجاری برای اتباع ایرانی از سوی آمریکا

وزارت امنیت داخلی (وزارت کشور) آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد از این پس اتباع ایرانی نمی‌توانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری در آمریکا درخواست روادید دهند.

بر اساس دستورالعمل جدیدی که وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر کرده و از روز پنج‌شنبه 23 ژانویه (3 بهمن) اجرا خواهد شد، اتباع ایرانی و خانواده‌های آنها از این پس واجد شرایط درخواست صدور یا تمدید روادیدهای سرمایه‌گذاری و تجاری (موسوم به روادید E-1 و E-2) نخواهند بود.

تجار و سرمایه‌گذاران خارجی با در اختیار داشتن روادیدهای E-1 و E-2 اجازه خواهند داشت به همراه خانواده خود در آمریکا اقامت گزیده و مشغول کار شوند.

دولت آمریکا سال گذشته از معاهده‌ای که در سال 1955 به‌منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران منعقد کرده بود، خارج شد و اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (CIS) اعلام کرده است تصمیم تازه وزارت امنیت داخلی آمریکا برای ممنوع کردن صدور روادیدهای E-1 و E-2 در همین راستا بوده است.

به موجب دستورالعمل جدید، اتباع ایرانی که در حال حاضر با روادیدهای E-1 و E-2 در آمریکا اقامت دارند، در پایان مدت روادید خود باید از آمریکا خارج شوند. در این دستورالعمل تأکید شده است که اتباع ایرانی متقاضی یا دارای سایر انواع روادید مشمول مقررات جدید نمی‌شوند و اجازه دارند برای دریافت یا تمدید روادید مورد نظر خود درخواست دهند.

استقرار اس-۴۰۰ روسیه نزدیک مرز سوریه با عراق

 پایگاه اینترنتی بغداد پست به نقل از وبگاه چینی سوهو در گزارشی از استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه سامانه پدافند ضدموشکی اس-۴۰۰ خود را در نزدیکی فرودگاه قامشلی نزدیک مرز عراق و سوریه مستقر کرده است. حداکثر بُرد رادار پدافند هوایی اس-۴۰۰ در پایگاه هوایی حمیمیم ۶۰۰ کیلومتر است که با انتقال و استقرار این سامانه در نزدیکی مرز عراق، ارتش روسیه می‌تواند هواپیماهای بیشتری را در مرزهای عراق و سوریه ردیابی کند. اما محدوده مرز عراق با ایران و فراتر از آن امکان پذیر نیست.

نیروی هوایی روسیه، رادار ۹۶L۶E، واقع در پایگاه هوایی حمیمیم را به پایگاه هوایی قامشلی در منطقه مرزی شمال شرقی سوریه، که فقط ۱۰۰ کیلومتر از مرز عراق فاصله دارد، منتقل کرده است.

این اطلاعات پس از آن منتشر شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور شش فروند جنگنده اف -۳۵ را در امتداد مرز عراق و ایران در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق ردیابی کرده است.

عراق اخیرا از آمادگی خود برای خریدن سامانه پدافند هوایی دور برد روسیه اس-۴۰۰ خبر داده است. در پی ابراز تمایل بغداد برای خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد عراق را در صورت خرید این سامانه تحریم می‌کند. به دنبال هشدار آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاع موشکی روسیه، مسکو اعلام کرد از تحریم‌های واشنگتن هراسی ندارد و آماده فروش اس- ۴۰۰ به بغداد است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی