تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7454
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26291
بازدید ماه : 200680
بازدید کل : 1612359
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 25 / 10 / 1398

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریخ‌نورد فرصت پس از یک دهه حضور بر سطح سیاره سرخ، تصویری از منطقه‌ای در اطراف دهانه اندیور (Endeavour) تهیه کرده که باعث شگفتی محققان شده است.

تصویر سمت چپ در سه هزار و پانصد و بیست و هشتمین روز مریخی (sol 3528) مأموریت مریخ‌نورد فرصت بر سطح سیاره سرخ تهیه شده است و تصویر سمت راست 12 روز بعد در سه هزار و پانصد و چهلمین روز مریخی (sol 3540) تهیه شده است.

در مرکز تصویر سمت راست که با استفاده از دوربین پانوراما (Pancam) تهیه شده است، یک سنگ نسبتا متوسط دیده می‌شود که در تصویر سمت چپ وجود نداشت.

«استیو اسکوایرز» از محققان دانشگاه کورنل در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) ناسا در مراسم دهمین سالگرد مأموریت این مریخ‌نورد، با اعلام این خبر افزود: دو فرضیه در خصوص حضور ناگهانی این سنگ وجود دارد؛ فرضیه نخست، گیر کردن سنگ در میان چرخ‌های مریخ‌نورد و انتقال به این منطقه است و فرضیه دوم، فرود ناگهانی سنگ در اثر یک بارش شهاب سنگی است.

این سنگ عجیب Pinnacle Island نامگذاری شده است و محققان در حال بررسی هر دو فرضیه مطرح در این خصوص هستند.

مریخ‌نورد فرصت (Opportunity) ژانویه 2004 بر سطح سیاره سرخ فرود آمد و در حال حاضر به همراه مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) به تحقیقات علمی بر سطح این سیاره ادامه می‌دهد.

گفتنی است، طول یک روز در مریخ (solar day) معادل 24 ساعت و 39 دقیقه و 35 ثانیه است که این میزان بر روی زمین معادل 24 ساعت و دو هزارم ثانیه است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دانستنی ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی