آیا قند میوه ها باعث چاقی می شود؟
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 321
بازدید دیروز : 1291
بازدید هفته : 20449
بازدید ماه : 194838
بازدید کل : 1606517
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 / 5 / 1394


حتماً شما هم بارها شنیده اید که برای لاغر شدن باید مصرف چربی ها و قندها کاهش یابد. در نتیجه گاه اوقات تصور می شود که میوه ها نیز به خاطر دارا بودن قند می توانند زمینه ساز افزایش وزن شوند. اما این تصور اشتباهی است زیرا...
,میوه, چاق کننده, چاقی,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات

میوه,چاق کننده,چاقی,کاهش وزن

 

میوه ها و تعادل غذایی
توصیه های 
تغذیه متعادل همواره بر مصرف 5 سهم میوه و سبزی در روز تأکید دارد. در واقع، فواید میوه ها زیاد و شناخته شده است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* میوه ها حاوی فیبرها هستند که در عملکرد صحیح دستگاه گوارش نقش دارند.
* این خوراکی های طبیعی

خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - tebyan.net


چای زنجبیلی: همیار جدید لاغری

چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم کنید.

زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
 

,چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است که در جهت ارتقای سلامتی بدن ,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات

چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است که در جهت ارتقای سلامتی بدن

 

چرا چای زنجبیلی به لاغری کمک می کند؟
اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که 
برای لاغری لازم است که به مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را دریابید.

اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که در مدت 5 هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و توصیه های زیر را به کار ببندید.


چای زنجبیلی برای بهبود گوارش
یکی از بزرگ ترین 
خواص چای زنجبیلی کمک به هضم بهتر مواد غذایی مصرفی است. در واقع زنجبیل حاوی خواص طبیعی است که به عملکرد درست معده، رودهی کوچک و بزرگ کمک می کند. در نتیجه می توانید با کمک خواص این ماده ی غذایی غذاهای مصرفی تان را بهتر هضم کنید و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را با سرعت بالایی از بدن دفع کنید.


زنجبیل خواص ترموژنیک دارد
مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی هایی ا
طلاق می شود که دمای بدن را افزایش می دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می کنند. به همین دلیل نیز به چربی سوزی کمک زیادی می کنند. در واقع این مواد غذایی به چربی سوزها معروف هستند. ریشه زنجبیل نیز یکی از آن دست گیاهان موثری است که به طبیعی ترین شیوه به کاهش وزن کمک می کند.

مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی هایی اطلاق می شود که دمای بدن را افزایش می دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می کنند. به همین دلیل نیز به چربی سوزی کمک زیادی می کنند. در واقع این مواد غذایی به چربی سوزها معروف هستند. ریشه زنجبیل نیز یکی از آن دست گیاهان موثری است که به طبیعی ترین شیوه به کاهش وزن کمک می کند

زنجبیل باعث سیری می شود
بدون شک برای شما هم پیش آمده است که اندکی بعد از خوردن ناهار احساس 
گرسنگی بکنید. در این مواقع معمولاً به سمت ریزه خواری کشیده خواهید شد. زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید برای ایجاد احساس سیری است که میل به ریزه خواری را کنترل می کند. به همین دلیل نیز توصیه می شود که بعد از هر وعده ی غذایی یک فنجان چای زنجبیلی بنوشیدن تا میل به ریزه خواری در بین وعده های غذایی کنترل شود.

 

زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد
چای زنجبیلی یکی از نوشیدنی ها طبیعی با میزان بالایی از آنتی اکسیدان هاست. باید بدانید که بدن به لطف این ترکیبات مغذی است که می تواند هر چه سریع تر و راحت تر از شر توکسین های بیماری زا و التهاب زا خلاص شود. بنابراین ارگان های بدن بهتر کار می کند و چربی های بیشتری می سوزانند.

 

 

چگونه چای زنجبیلی تهیه کنیم؟


مواد لازم
آب                   یک لیوان (200 میلی لیتر)
زنجبیل             300 گرم معادل یک ریشه به بزرگی یک انگشت
آب 
لیموترش     نصف یک عدد
عسل              1 قاشق

,چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است که در جهت ارتقای سلامتی بدن ,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات
 

 

 

طرز تهیه
قبل از هر کاری لازم است که یک فنجان آب بجوشانید. بهتر است از ظروف مسی یا سفالی استفاده کنید تا 
آلومینیوم و فلزات موجود در چای سازهای جدید مانع از حفظ حداکثری خواص این گیاه دارویی نشوند. زمانی که آب به جوش آمد زنجبیل را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بجوشد.
سپس زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند. در نهایت چای را صاف کنید و آب نصف عدد 
لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید. در نهایت نیز عسل را افزوده و میل کنید.


چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟
روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد از شام از این چای پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت 15 روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفتهنوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید. فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذاییمناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.


موارد منع مصرف چای زنجبیلی
مصرف چای زنجبیلی برای افرادی که مشغول مصرف داروهای ضد 
دیابت یا فشارخون هستند توصیه نمی شود. این داروها نباید با گیاهان دارویی مصرف شوند. علاوه بر این مصرف این چای برای خانم های باردار و شیرده نیز توصیه نمی شود.
 

فاطمه مهدی پور

آب کشمش: ایده آل برای کبد

آب به همراه کشمش حاوی خواص باورنکردنی و فوق العاده ای است که باعث تقویت کبد می شود. برای سم زدایی و تقویت کبد بهتر است که به درمان های طبیعی و ساده روی بیاورید.

در این مطلب می خواهیم در خصوص یک روش بسیار ساده و موثر برای سم زدایی و تقویت کبد صحبت کنیم. رمز اصلی این درمان طبیعی در ترکیب آب با کشمشاست که باعث تحریک عملکرد کبد می شود و به تصفیه ی خون کمک می کند. خواص این ترکیب مفید ناشی از خواص کشمش است.

شما می توانید از این درمان مفید به مدت 4 روز استفاده کنید تا گوارشتان بهبود پیدا کند و انرژی بیشتری کسب کنید. برای تقویت کبدتان ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

,آب کشمش, کشمش, سم زدایی,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات

آب کشمش,کشمش,سم زدایی

 

آیا خواص آب کشمش را می دانید؟
پزشکان توصیه می کنند که خوردن 
کشمش به هنگام صبح برای حفظ و ارتقای سلامت قلب مفید است. این ماده ی غذایی باعث دفع کلسترول بد خون شده و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و برای مقابله با یبوست کارساز است. علاوه بر این کشمش

خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - tebyan.net


اطلاعاتی کامل در ارتباط با غذاهای ضد سرطان

رنگ قرمز گوجه فرنگی را جدی بگیرید
لیکوپن رنگدانه ای است که در 
گوجه فرنگی یافت می شود. رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل محتوای لیکوپن آن است. به طور کلی لیکوپن کاروتن قرمز یا رنگدانه کاروتنوئیدی و فیتوکمیکالی است که در گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات قرمز مثل هندوانه، گیلاس و … یافت می شود. با وجود این که لیکوپن به لحاظ شیمیایی یک کاروتن است اما پتانسیل فعالیت ویتامین A را ندارد. برخی از مواد غذایی که رنگ قرمز ندارند نیز حاوی لیکوپن هستند مثل جعفری و لوبیا. لیکوپن دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است. رادیکال های آزاد مولکول های مخربی هستند که در بدن ایجاد می شوند. آن ها موجب بروز اختلال در سلول ها و در نتیجه بیماری می شوند. آنتی اکسیدان هایی مثل لیکوپن، رادیکال های آزاد را مهار می کنند بنابراین آن ها نمی توانند به سلول ها حمله کنند. توصیه می شود که در غنی سازی رنگ رژیم غذایی خود، لیکوپن را فراموش نکنید.
چای 
سبز بنوشید
برگ گیاه چای حاوی آنتی اکسیدان است. نشان داده شده است که چای ها به ویژه چای 
سبز اثر بسیاری در مبارزه با سرطان دارد. علاوه براین، چای سبز فوایدخوب دیگری نیز دارد. بر این اساس توصیه می شود روزانه سه لیوان یا 6 فنجان کوچک چای سبز بنوشید. باید خاطر نشان شود که چای سبز نیز مانند چای سیاه می توان مانع جذب آهن شود بنابراین بهتر است آن را 2 ساعت قبل و یا 2 ساعت بعد از غذا میل کنید.
انگور را فراموش نکنید
انگور و آب انگور، به ویژه انگور قرمز و بنفش حاوی رزوراترول می باشد. رزوراترول یکی از آنتی اکسیدان های قوی است و دارای ویژگی ضد التهابی نیز می باشد. نشان داده شده است که این ماده مغذی می تواند از آسیب سلولی و در نتیجه سرطانی شدن  آن پیشگیری کند.

روزانه چند لیوان آب می نوشید؟
آب نه تنها 
تشنگی شما را برطرف می کند، بلکه اثر زیادی در محافظت از بروز سرطان مثانه نیز دارد. این اثر به واسطه کاهش غلظت عوامل دارای پتاسیل بروزسرطان در مثانه می باشد. افزایش کافی دفعات ادرار کردن موجب کاهش زمان مواجه این عوامل بادیواره مثانه و در نتیجه محافظت از آسیب سلولی می گردد. علاوه براین، آب برای دفع مواد زاید و جذب مواد مغذی نیز اهمیت بسزایی دارد.
لوبیا را در برنامه غذایی خود بگنجانید
لوبیاها یکی از منابع خوبی هستند که حاوی چندین فیتوکمیکال می باشند و اثر بسزایی در محافظت از بروز آسیب های سلولی که به سرطانی شدن ختم می شوند، دارند.

,غذاهای ضد سرطان,مشخصه رژیم غذایی,خانواده کلم در مقابل سرطان,خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات

خانواده کلم در مقابل سرطان
خانواده کلم مثل بروکلی، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکسل و … این خانواده 
سبزیجاتی حاوی آنتی اکسیدان هایی که اثرات مفیدی برای بدن دارند. گزارش شده است که خانواده کلم در بروز سرطان کولون، پستان و سرویکس نقش بسزایی دارند.
سبزیجات برگ سبز و لیفی
سبزیجاتی مثل کاهو، اسفناج و ریواس حاوی مقادیر زیادی فیبر، فولات و کاروتنوئیدها هستند. در مورد این مواد مغذی و اثری که در محافظت از آسیب سلولی و در نتیجه سرطانی شدن دارند، در این مقاله و شماره پیشین صحبت شد.
و کلام آخر این که برای غنی سازی 
رژیم غذایی خود به مکمل های رژیمی اتکا نکنید. فراموش نکنید که غذاها حاوی عناصر طبیعی هستند که در قرص ها خلاصه نمی شوند، لذا سه مشخصه رژیم غذایی یعنی تنوع،تعادل و تناسب را فراموش نکنید.

خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت -www.yourdoctor.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: پزشکی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی