آنچه دختران باید بدانند
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3448
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22285
بازدید ماه : 196674
بازدید کل : 1608353
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 16 / 5 / 1394

اصلا از این موضوع نترسید چون حتی برای خانم‌هایی كه چندین سال است عادت ماهیانه می‌شوند، این اتفاق افتاده است كه در چنین شرایطی‌گیر كنند؟ به هیچ‌وجه در این شرایط از تقاضای كمك خجالت نكشید و حتما موضوع را با فرد مورد اطمینان كه در محل وجود دارد (یك دوست، مادر بزرگ، مشاور مدرسه و...) در میان بگذارید. ضمنا طریقه محاسبه زمان عادت ماهیانه را از مادر یا پزشك بپرسید تا همیشه آمادگی داشته باشید. یادتان باشد در اوایل كار احتمال تغییر زمان عادت ماهیانه وجود دارد و مدتی طول می‌كشد تا همه چیز طبق روال پیش برود.
● می‌گویند هر چه زودتر عادت ماهیانه اتفاق بیفتد رشد زودتر متوقف می‌شود. آیا این درست است؟
باید بگوییم كه زمان وقوع عادت ماهیانه بر اساس مناطق جغرافیایی، وراثت و حتی نحوه تغذیه و فعالیت بدنی فرد متفاوت است و دامنه آن تقریبا بین ۱۱ تا ۱۴ سالگی است اما در ۹ و یا ۱۷ سالگی هم ممكن است اتفاق بیفتد! این در حالی است كه رشد فرد به عوامل مختلف مثل تعادل هورمون‌های مربوطه، تغذیه مناسب از دوران كودكی، ورزش و وراثت بستگی دارد و در این زمینه نباید نگران باشید. هر زمان كه عادت ماهیانه اتفاق بیفتد، نشانه سلامت دستگاه تناسلی زنانه است و باید از این موضوع خوشحال شوید اما اگر خیلی زود یا دیر شده، بهتر است با پزشك مشورت كنید.
● آیا شستشوی محل در این دوران مشكل ایجاد می‌كند؟
نه تنها این موضوع صحیح نیست بلكه اتفاقا باید بهداشت فردی در این دوران با دقت رعایت شود و حتما محل را بعد از هر بار دستشویی یا تغییر نوار بهداشتی با آب ولرم شستشو داده، با دستمال كاغذی خوب خشك كرده و از نوار تمیز استفاده كنید. گرفتن دوش ولرم (كه بهتر است سر پا باشد) در تسكین درد و ناراحتی این دوران تاثیر داشته و شما را بانشاط می‌كند.
 
 
 
منبع : روزنامه سلامت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی