عشق و مهربانی چگونه عمرتان را طولانی می‌کند؟
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1185
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20022
بازدید ماه : 194411
بازدید کل : 1606090
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 / 8 / 1398

از مهرورزی انرژی بگیرید

حدود نیمی از شرکت کنندگان در یک تحقیق علمی اظهار داشتند که بعد از کمک به دیگران احساس قدرت و انرژی بیشتری می‌کنند. همچنین مهرورزی در این افراد با افزایش احساس اعتماد به نفس، آرامش و کاهش افسردگی همراه بود.

اگر مهربان باشید خودتان شاد می‌شوید

در یک نظرسنجی در دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۰، در ۱۳۶ کشور مشخص شد که افرادی که که از نظر مالی سخاوتمند بودند با حمایت‌های خیرخواهانه از نیازمندان احساس شادی بیشتری می‌کردند.

تحقیقات علمی ثابت کرده اند که مهربانی، میزان هورمون‌های شادی را در بدن افزایش می‌دهد و یکی از دلایل طولانی شدن عمر انسان است.

مهربان باشید تا طول عمرتان زیاد شود

افرادی که بیشتر برای کمک به دیگران داوطلب می‌شوند، کمتر احساس درد و ناراحتی می‌کنند. تحقیقات نشان داده اند کمک به دیگران‌ی دو برابر آسپیرین در برابر بیماری‌های قلبی از فرد محافظت می‌کند، هرچند سایر عوامل از جمله سلامت جسمی، ورزش، جنسیت، عادت‌هایی مانند استعمال دخانیات در سلامت و طول عمر افراد موثر هستند.

مهربانی داروی افسردگی

بر طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه Western Reserve مانند بسیاری از دارو‌های ضد افسردگی، مهربانی بودن و عشق وزری در تولید هورمون سروتونین موثر است. این هورمون در بهبود روابط همسری، ترمیم زخم و ایجاد حس آرامش و شادی در انسان نقش دارد.

مهربانی و حس رضایتمندی از زندگی

اگر مهربان باشید حس رضایتمندی بیشتری از زندگی خواهید داشت. طبق تحقیقات دانشگاه اموری، وقتی در مورد شخص دیگری مهربانی می‌کنید، مراکز لذت و پاداش مغز شما روشن می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: پزشکی
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی