دفاع مقدس در انديشه امام خمينی(ره)
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 525
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19362
بازدید ماه : 193751
بازدید کل : 1605430
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 11 / 2 / 1397

حضرت امام (ره ) توانستند با اين نگاه به جنگ آنرا ابزار تهذيب فردي و اجتماعي قرار دهند. اصولا در جنگهاي نژادي و قومي انگيزه ايمان پشتوانه نبرد با دشمن قرار نمي گيرد و ابزار پرورش ايمان محسوب نمي شود و صرفا برد آن در گستره حضور آن نژاد يا قوم خلاصه مي شود حال آنكه حضرت امام (ره ) توانستند هرسه كار را انجام دهند; يعني با ابزار جنگ به پرورش دروني توسعه قدرت جهاني و استفاده بهينه از انگيزه مذهبي براي پيشبرد جنگ نائل شوند. بديهي است منظور از اين انگيزه ها صرفا تمايلات مذهبي رزمندگان اسلام در درون مرزهاي جغرافيايي نبود بلكه شامل انگيزه انديشه و رفتار سازماندهي شده نيروهاي اسلام در سراسر جهان مي شد كه توانست به عنوان يك مقدور بروني رفتار دشمن را در درگيري با ما كنترل نمايد.

هنر مديريت امام به اين امر باز مي گشت كه توانستند جنگ نظامي دو كشور را در جغرافيايي سياسي به جنگ استضعاف و استكبار يا كفر و ايمان تبديل نمايند و چارچوب تنگ ترسيم شده توسط نظام كفر كه جنگ را در مرزهاي سياسي خلاصه مي كرد بشكند.

« امروز خميني آغوش و سينه خويش را براي تيرهاي بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشكهاي دشمنان بازكرده است و همچون همه عاشقان شهادت براي درك شهادت روز شماري مي كند. جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد و ما بايد در جنگ اعتقادي مان بسيج سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم » 4

« جنگ امروز ما جنگ با عراق و اسرائيل نيست . جنگ ما جنگ با عربستان و شيوخ خليج فارس نيست . جنگ ما جنگ با مصر و اردن و مراكش نيست . جنگ ما جنگ با ابرقدرتهاي شرق و غرب نيست . جنگ ما جنگ مكتب ماست عليه تمامي ظلم و جور. جنگ ما جنگ پابرهنگي عليه خوش گذرانيهاي مرفهين و حاكمان بي درد كشورهاي اسلامي است . اين جنگ سلاح نمي شناسد. اين جنگ محصور در مرزوبوم نيست . اين جنگ خانه و كاشانه و شكست و تلخي كمبود و فقر و گرسنگي نمي داند. اين جنگ جنگ اعتقاد است جنگ ارزشهاي اعتقادي ـ انقلابي عليه دنياي كثيف زور و پول و خوش گذراني است . جنگ ما جنگ قداست عزت و شرف و استقامت عليه نامردمي هاست . » 5

ايشان با همين انديشه توانستند از بدنه جهان اسلام سربازاني غيرتمند براي دفاع از كيان اسلام گزينش و تربيت كنند و دشمن را در محدودكردن قدرت اسلام در يك مرز خاص ناكام بگذارند.

« من به صراحت اعلام مي كنم كه جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود براي احيا هويت اسلامي مسلمانان در سراسر جهان سرمايه گذاري مي كند و دليلي هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروي از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نكند و جلوي جاه طلبي و فزون طلبي صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد6 » .

پاورقي :

.1 صحيفه امام ج 19 ص .113
.2 همان ج 21 ص .69
.3 همان ص .95
.4 همان ص .87
.5 همان ص 67 ـ.68
.6 همان ص .91



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دفاع مقدس
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی