فاطمه علیهاالسلام، بر بلندای شرافت
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5001
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23838
بازدید ماه : 198227
بازدید کل : 1609906
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 12 / 11 / 1396

فاطمه ی محدثه

علم انسان های معمولی اکتسابی است، ولی علم انبیاء و اولیاء لدّنی و الهی است. علم فاطمه زهرا علیهاالسلام هم لدّنی بود. سلمان گوید: عماد به من گفت: از امر تعجب آوری برای تو خبر دهم! گفتم بگو، عماد گفت: روزی همراه با علی بر فاطمه وارد شدیم. هنگامی که نگاه زهرا به علی افتاد، فرمود: نزدیک بیا تا حدیث گذشته، حال و آینده را تا روز قیامت، برایت بگویم، دیدم حضرت علی به حالت قهقری (و به عقب) برگشت و نزد پیامبر مشرف شد، حضرت فرمود: ای اباالحسن نزدیک بیا، علی نزدیک بیا. بعد از این که آرام گرفت، پیامبر فرمود: من خبر دهم یا خود خبر می دهی؟ عرض کرد: خبر دادن از شما زیباتر است. آنگاه حضرت جریانی که بر علی گذشته بود را شرح داد، علی عرض کرد: آیا نور فاطمه از نور ما می باشد؟ حضرت فرمود: مگر نمی دانی؟ آنگاه علی سجده ی شکر انجام داد.

دانشمندان شیعه و سنی اتفاق قائل هستند به وجود محدث در اسلام، و معتقدند که بعد از پیامبر یقیناً بشر محدث وجود داشته است. منتهی در مصداق اختلاف است. در تعریف محدث می گویند: محدث صدای فرشته را می شنود ولی چیزی را نمی بیند.(2)

امام صادق علیهاالسلام فرمود:

فاطمه دختر رسول خدا، محدثه بود نه پیامبر، فاطمه را از این جهت محدثه نامیده اند که فرشتگان از آسمان بر او نازل می شدند و با او همانند مریم دختر عمران گفتگو داشتند. (3) در زیارت نامه حضرت فاطمه هم می خوانیم: السلام علیک ایتهاالمحدثه العلمیه.(4)

 
 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی