نمایی دور از زندگی مشترک!
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2867
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21704
بازدید ماه : 196093
بازدید کل : 1607772
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 19 / 8 / 1396

فكر نكردن به فرداي ازدواج
بعضي همسران جوان چنان سرگرم‌ جشن ازدواج مي‌شوند، كه نمي‌دانند درگير چه مسايلي شده‌اند. جشن‌ ازدواج شايد سرگرم‌كننده باشد، اما فقط يك شب است. بعد، زن و مرد ناچارند با يكديگر زندگي كنند، با هم كنار بيايند و خانواده تشكيل بدهند. آن‌ها حق دارند از برنامه‌هاي جشن و بازتاب آن، از تماشاي فيلم عروسي گرفته تا تجديد خاطره با دوستاني كه آن‌ها در شب ازدواج خود ديده‌اند، لذت ببرند، اما تمام مدت، بايد تصوير بزرگ‌تري در ذهن داشته باشند.

تلاش براي عوض كردن خلقيات همسر
به احتمال قوي، هر كسي به اين دليل با همسر خود ازدواج مي‌كند كه عاشقش بوده، اگر اين طور باشد، هيچ دليلي وجود ندارد بعد از ازدواج بخواهد او را تغيير بدهد.

بدون شك، افراد بالغ به طرز چشمگيري تغيير نمي‌كنند. پس بهترين راه اين است كه هر فردي همسر خود را قبول كرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هايي كه با ديگران دارد، دوست داشته باشد.

تلاش براي عوض كردن همسر، فقط احساسات او را جريحه‌دار كرده و زندگي مشترك را خراب مي‌كند.

یاداوری اشتباهات گذشته
بعضی زوج ها در زندگی شان از همه جا و از همه افراد شاکی هستند. زمانی که فردی مدام مورد شکایت مستقیم قرار می گیرد ناخودآگاه شخصیتش تخریب می شود. وقتی نکات منفی و اشتباهات گذشته همسرتان را هر روز به او یادآوری کنید، علاوه بر این که احساسات منفی را به او منتقل می کنید، بعد از مدتی خودتان هم خسته می شوید و احساس می کنید که همسرتان درک تان نمی کند.

حال اگر می خواهید زندگی خوبی را پشت سر بگذارید لازم است به رعایت برخی نکات بپردازید:
همیشه قدردان و سپاسگزار باشید
همانطور که روانشناسان می گویند قدردانی یکی از عواملی است که رابطه را محکم نگه می دارد. اگر می‌خواهید ازدواجی مداوم پر از لحظات خوش داشته باشید هر روز لحظاتی را به سپاسگزاری از او اختصاص دهید و به خاطر کارهایی که انجام می دهد از او قدردان باشید. بنابراین باید به اندازه کارهای خانه به گفتن کلمه “ممنونم” یا “سپاسگزارم” عادت کنید. و روزانه زیاد این کلمه را به زبان بیاورید. اگر این کار را بخشی از کار روزانه خود قرار دهید احترام را به زندگی خود آورده اید. در نتیجه لحظات بد را راحت تر می توانید تحمل کنید.

مقایسه نکنید
 لطفاً پدر و مادر همسرتان را با پدر و مادر خودتان مقایسه نکنید و پیش روی آنها از پدر و مادر خودتان تعریف نکنید. گرچه به طور معمول و البته متأسفانه از پدر و مادر همسر به خوبی یاد نمی‌شود، ولی آنها بیشتر اوقات انسان‌های خوبی هستند. به هر حال همین‌ پدر و مادر همسرتان هستند که همسر شما را بزرگ کرده‌اند و به جایی رسانده‌اند که شما تصمیم گرفته‌اید تا آخر عمر در کنارش زندگی کنید و تکیه گاه شما شده است. آنها دیگر خانواده شما هستند و باید آنها را همان‌طور که هستند بپذیرید. همه چیز روال طبیعی خودش را دارد؛ فقط کافی است که شما عینک بدبینی و روحیه سختگیری تان در زندگی را کنار بگذارید.

زندگی بدون مشاجره امکان پذیر نیست
شاید همین حالا فکر کنید که رابطه شما کاملا آرام و خالی از هر نوع مشاجره و درگیری است. اما در حقیقت تمام زن و شوهرها در زندگی مشاجراتی دارند. به اعتقاد روانشناسان مشاجره می تواند در زندگی خوب باشد اگر درست بحث کردن را بلد باشید. فکر می کنید انداختن تقصیرها گردن دیگری و نام نبردن اسمش در حین مشاجره چقدر می توانید موفق باشید. یاد گرفتن نحوه مشاجره مهارتی اساسی است که به شما یاد می دهد بدون این که آسیبی به روابطت تان برسد نیازهایتان را به زبان بیاورید حتی در صورت لزوم با صدای بلند.

وقتی ماه عسل را می گذرانید و وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوید باز هم می توانید قرارهایی که در دوره نامزدی داشتید را بعد از ازدواج داشته باشید. باز هم هر چند وقت یکبار بیرون بروید تا همان حس عاشقانه آن روزها را تجربه کنید. این یکی از روش هایی است که تازه عروس دامادها می توانند برای شاد و تازه نگه داشتن روابطشان به کار ببرند


منابع : مجله خانواده / اولی ها / مگ یاد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ازدواج
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی