ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وحدت و قرآن - ۲

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وحدت و قرآن - ۲

وحدت و قرآن - ۲

رسول اعظم صلی الله علیه و آله ، درباره اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، توصیه هایی داشتند که از جمله آنهاست: «باهم مخالفت نکنید که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند».
کارت پستال هفته وحدت, کارت تبریک هفته وحدت

آفات و علل وحدت گریزی مسلمانان
رهبران گمراه

یکی از مهم ترین علت های وحدت گریزی مسلمانان، وجود رهبران گمراه است که تاریخ، بهترین شاهد این مدعا است. رهبران گمراهی چون کمال آتاتورک و رضاخان، با ترویج فرهنگ غرب و مبارزه با دین اسلام، قصد داشتند ریشه وحدت را بخشکانند.


«کمال آتاتورک، بارزترین و افراطی ترین چهره غرب زده در جهان اسلام است. آتاتورک، پس از رسیدن به قدرت، دست به اقدامات ضد اسلامی و غرب گرایانه زد و در همه زمینه های زندگی اجتماعی و سیاسی، به اسلام زدایی پرداخت. او مدرسه های مذهبی را بست، اذان و نماز را به زبان عربی قدغن، خط را عوض و کشف حجاب نمود».
رضاخان هم پس از جریان مشروطه، همان بلایی را بر سر مردم ایران آورد که کمال آتاتورک بر سر مسلمانان ترکیه آورد. در این باره مقام معظم رهبری می فرماید: «کسی که در آن روز بزرگ ترین قدم را به نفع فرهنگ غرب و در حقیقت به نفع سلطه غرب و استعمار انگلیس در ایران برداشت، رضاخان بود».
البته ناگفته نماند، هم اکنون هم در برخی از کشورهای اسلامی این گونه رهبران گمراه وجود دارند که با در دست داشتن پرچم تفرقه، دست دوستی به سمت سلطه گران دراز کرده اند.
روشن فکران غرب زده
در تاریخ ایران، روشن فکران غرب زده، نقش عمده ای در رواج غرب گرایی برای از بین بردن وحدت مسلمانان داشتند. به فرموده مقام معظم رهبری «زمانی که غربِ مسلط به تکنولوژی و علم خواست در ایران پایگاه تسلط خود را مستحکم بکند، از راه روشن فکران وارد شد؛ از طریق عناصر خودفروخته ای مثل میرزا ملکم خان ها و تقی زاده ها اقدام کرد» یا «بدین سان است که درگیر و دار معرکه استعماری، روشن فکران وابسته [که] نقش دوگانه پیش قراول و نیز ستون پنجم استعمار را داشتند، کوس غرب گرایی را به صدا درآوردند».
ستون پنجم دشمن
ستون پنجم یا جاسوسان دشمن، مهم ترین نقش را در از هم گسیختگی مسلمین دارند. این جاسوسان، با تعلیم و تربیت کامل در میان مردم کشورهای مسلمان خود را جای می دهند و پس از دریافتن نقاط ضعف و قوت آنها، به صورت خیلی زیرکانه و نرم، ضربه های خود را در جهت از بین بردن وحدت، وارد می کنند. در این میان، دستگاه جاسوسی انگلستان، یکی از قوی ترین سیستم های جاسوسی به شمار می رود. یکی از پژوهشگران می نویسد: «دستگاه جاسوسی انگلستان، از عجیب ترین دستگاه های بشر است».
مستر همفر، یکی از همین جاسوسان انگلیسی است که پس از جاسوسی موفق در برخی از کشورهای اسلامی ـ که توانست فرقه وهابیّت را پایه ریزی کند ـ نقاط ضعف و قوت مسلمانان را این گونه بیان می کند: «از جمله نقاط ضعف مسلمین، اختلاف شیعه و سنّی، اختلاف بین ملت ها و دولت های آنان است.» یا «اختلاف موجود را می توان با تکثیر سوءظن میان گروه های متنازع، هر چه بیشتر دامن زد. می توان کتاب هایی نشر داد که در آن، بعضی از مذاهب را مورد توهین قرار داد و لازم است در راه تخریب و تفرقه میان مسلمانان، پول به حدّ کافی صرف کرد».
زلال وحی
[مؤمنین برادر یکدیگرند پس بین برادرانتان صلح برقرار سازید].
«اگر قرآن از طرف غیر خدا نازل می شد اختلاف زیادی در آن می یافتید».
«همگی به رشته دین خدا چنگ زنید و به راه های متفرق نروید و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید و خداوند در دل های شما الفت و مهربانی انداخت».
یک جرعه آفتاب
حضرت محمد صلی الله علیه و آله:
«با هم مخالفت نکنید که پیشینیان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند».
«هیچ امتی پس از پیامبر خود گرفتار اختلاف نشد، مگر آنکه باطل گرایان آن بر حق خواهانش پیروز گشتند».
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
«بدان در امت اسلام هیچ کس وجود ندارد که به وحدت امت محمد و به انس گرفتن آنان به همدیگر از من دل سوزتر باشد».
«جایگاه رهبر، چونان ریسمان محکم است که مهره ها را متحد ساخته، به هم پیوند می دهد. اگر این رشته از هم بگسلد، مهره ها پراکنده و هر کدام به سویی خواهند افتاد؛ پس هرگز جمع آوری نخواهند شد».
«همانا شیطان، راه های خود را به شما آسان جلوه می دهد تا گره های محکم دین شما را یکی پس از دیگری بگشاید و به جای وحدت و هماهنگی، بر پراکندگی شما بیفزاید. از وسوسه شیطان روی گردانید و به نصیحت آن کس که خیرخواه شما است گوش کنید».
چراغ راه
امام خمینی رحمه الله :
مسلمین باید ید واحده باشند بر ضد همه ستمگران. اصولاً دعوت به اسلام، دعوت به وحدت است.
اگر علاقه به استقلال ایران دارید، وحدت داشته باشید.
تمام مسلمین با هم برادرند و برابرند و هیچ یک از آنها از دیگری جدا نیستند.
بدبختی دُوَل اسلامی از دخالت اجانب در مقدرات آنهاست.
مقام معظم رهبری:
امروز، مهم ترین نیاز دنیای اسلام، وحدت و همدلی است.
اختلاف شیعه و سنّی یا عرب و کرد و ترکمان و یا دیگر دسته بندی های تفرقه انگیز، تنها به وسیله دشمنان دامن زده می شود.
تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است.
دشمنان، با تبلیغات خود، با جنگ روانی خود، با تلاش های موزیانه گوناگون خود سعی می کنند بین صفوف ملت، اختلاف بیندازند.
سید جمال الدین اسدآبادی:
امیدوارم حاکم و سلطان همه ملت های مسلمان، تنها قرآن باشد و عامل وحدت و یگانگی آنان، دین آنها.

 

منبع: اشارات - فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۰۷ - آغاز هفته وحدت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: میلاد رسول اکرم ،هفته وحدت ،درباره وحدت ،مناسبتی

تاريخ : چهار شنبه 27 / 7 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.