شگفتی های جهان هستی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18890
بازدید ماه : 193279
بازدید کل : 1604958
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 24 / 3 / 1395

کتاب «دنیای شگفت انگیز اطراف ما» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ سوم رسید.

حسین اسدی

کتاب «دنیای شگفت‌انگیز اطراف ما»

به گزارش تبیان، نوجوانان در این کتاب در مورد این مساله آموزش می بینند که همه اشیای اطرافشان دارای حسی از رازی نهفته درعالم امکان است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «جهان، کهکشان راه شیری که منظومه شمسی درآن قرار دارد و سیاره زمین، همگی توسط عوامل بی شماری کنترل می شوند. تمامی این قوانین و توازن موجودات در شرایط خاصی طراحی و به صورت معجزه آسایی مرتب شده اند تا محیط مناسبی برای زندگی انسان به وجود آورند. بررسی دقیق ما از جهان نشان می دهد که همه چیز از اساسی ترین قوانین کیهان تا حساس ترین ویژگی های فیزیکی، از کوچک ترین توازن موجودات تا دقیق ترین نسبت های مربوط به آن به صورتی ترتیب داده شده اند که از حداکثر دقت برخوردار باشند
به گزارش تبیان، گرچه خداپرستی، فطری است و همه انسان ها ذاتاً خداجو هستند، اما شناخت جهان هستی و کشف رمز و راز آن، راهی برای خداشناسی است. این کتاب نوجوانان را با شگفتی های منظومه شمسی آشنا می کند. زیرا بررسی دقیق جهان نشان می دهد که همه چیز، از اساسی ترین قوانین کیهانی تا حساس ترین ویژگی های فیزیکی، به صورتی ترتیب داده شده اند که از حداکثر دقت برخوردار باشند. وقتی متوجه می شویم این دقت به اندازه ای برای وجود انسان ایده آل است که نه تنها به بقا بلکه به ترقی آنها منجر می شود، شگفت زده می شویم.
نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «از سرعت انبساط دنیا گرفته تا موقعیت زمین در کهکشان راه شیری، از طیف تشعشعات خورشید گرفته تا مقدار غلظت آب برای وجود انسان، مناسب هستند و هیچ یک از این عوامل توسط تصادفات محض برای زندگی ایده آل نشده است. این حقیقت که هزاران عنصر و شرایط باهم ترکیب شده اند تا این ترکیب را به وجود آورند، معجزه ای فراتر از محدوده درک انسان است.
از سوی دیگر تمامی داده های علمی، نشان می دهند که در هیچ جا یا هیچ مکانی در دنیا، جایی برای شانس یا تصادف وجود ندارد. از اولین لحظه شروع دنیا تا آخرین لحظه، جهان با نهایت جزئیات توسط خداوند حکیم طراحی شده است.

علاقمندان می توانند با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران(شهرآفتاب)، سالن 108 غرفه 254 کانون، این كتابها را با تخفیف تهیه كنند

کتاب «دنیای شگفت انگیز اطراف ما» نوشته هارون یحیی كه با ترجمه روان علیرضا عیّاری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه های سنی «د» و «ه » منتشر شده است، سه فصل زیر را دربرمی گیرد:
در نخستین فصل کتاب با شگفتی های خلقت منظومه شمسی و نظمی باورنکردنی که همراه با انفجار است و هماهنگی بین پروتون ها و الکترون ها آشنا می شویم و در دومین فصل، موقعیت و وضعیت منظومه شمسی در کهکشان، توازن در زمین، تراکم و غلظت هوا و ... را می شناسیم.
آخرین و سومین فصل از کتاب «دنیای شگفت انگیز اطراف ما» به این مقوله می پردازد که حتی ساده ترین موجودات زنده هم تصادفی به وجود نیامده اند و در پشت تنوع سلول ها معمایی است. اگر می خواهید با این معما آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم کتاب را بخوانید.
علیرضا عیّاری، مترجم برجسته كشورمان، پیش از این نیز 14 جلد از کتاب های هارون یحیی را ترجمه كرده كه توسط ناشران مختلف منتشر شده اند كه از بین آنها سه كتاب «دنیای شگفت انگیز بدن ما»، «اسرار آفرینش» و «دنیای حیوانات» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده اند.
کتاب «دنیای شگفت انگیز اطراف ما» در شمارگان پنج هزار نسخه  و قیمت 7500 تومان در قطع وزیری  از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ناشر برتر بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران) روانه بازار نشر شد.
 
همچنین علاقمندان می توانند با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران(شهرآفتاب)، سالن 108 غرفه 254 کانون، این كتابها را با تخفیف تهیه كنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: گونان گون
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی