آیا خود ارضایی و استمنا از نگاه علم طب مضر و از نظر شرع، حرام است؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیا خود ارضایی و استمنا از نگاه علم طب مضر و از نظر شرع، حرام است؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آیا خود ارضایی و استمنا از نگاه علم طب مضر و از نظر شرع، حرام است؟

آیا خود ارضایی و استمنا از نگاه علم طب مضر و از نظر شرع، حرام است؟

آیا خود ارضایی و استمنا از نگاه علم طب مضر و از نظر شرع، حرام است؟

یکی از بیمارهای اخلاقی و انحرافات جنسی بنام استمناء یا خود ارضایی است که عده ای بدون آگاهی از عواقب خطرناک آن مبتلا شده اند و هر روز که بر آنها  می گذرد چند قدم به نقطه فنا و نیستی سرمایه های جسمی و روحی خود نزدیک‌تر می‌شوند که به طور اجمالی به حقیقت و ماهیت شوم و ویرانگر استمنا (خودارضایی) از نظر اسلام و روانشناسی می پردازیم تا قدمی در روشنگری نسل جوان جامعه برداشته باشیم.

 

1. از نظر اسلام، استمنا(خود ارضایی) از گناهان کبیره است و شرعاً حرام می باشد خداوند متعال در سوره مومنون، شخص استمنا کننده را به عنوان متجاوز به حدود الهی معرفی نموده و می فرماید: «فمن ابتغی و راء ذلک فاولئک هم العادون ؛ پس هرکه فراتر از ازدواج، به ارضای جنسی بپردازد آنان تجاوز کاران به حدود الهی هستند».

 

پیامبر اکرم(ص) نیز نفرت و انزجاز خود را از عمل زشت استمناء بیان نموده ومی فرماید: لعنت خدا و فرشتگان و مردم همگی بر کسی باد که استمناء(خود ارضایی) کند.

و در سخن بسیار تکان دهنده فرموده اند: ملعون است کسی که خود ارضایی کند. معلوم می شود کسی که به عادت زشت استمناء روی می آورد در حقیقت مرز حدود الهی را زیر پا گذاشته است.

 

2.بر اساس تحقیقات روانشناسی و مطالعاتی که بر روی گروهی از مبتلایان به استمناء صورت گرفته، ثابت شده است که موضوع استمنا را نباید ساده تلقّی نمود. استمناء مخرب ترین و ویرانگرترین انحراف جنسی است که جسم و روح را به اختلال می کشاند موجب اختلال در رشد کامل جنسی، لاغری، ضعف شخصیت، ضعف اراده،کمی قدرت، و تقلیل نیروی روانی می گردد و ممکن است تا آخر عمر فرد مبتلا را از یک ازدواج و زناشویی موّفق محروم کند، استمنا گاه چنان سیستم اعصاب و روان را به هم می‌زند که موجب بروز ناهنجاریهای رفتاری شده، شخص مبتلا را مرز خود کشی پیش می برد.

 

تعداد قربانیان این راه در میان جوانان کم نیستند و تعداد کسانی که پس از بیداری از خواب گران خود، دردناگترین تاسف و ندامت را بر روح خود احساس می کنند نیز فراوانند، و هستند کسانی که با آثار شوم این بیماری و عدم رهبری صحیح تا پایان عمر خویش دست بگریبان   می باشند.

 

دراینجا به دو نمونه از نامه های مبتلایان به بیماری استمناء  اشاره می شود تا بلکه موجب پند و بیداری باشد :

نامه اول: جوانی هستم 23 ساله و محصل، از روزی که پا به دوره بلوغ گذاشتم بر اثر نداشتن تربیت صحیح و عدم مراقبت و بی اطلاعی به یک نوع انحراف جنسی مبتلا شده ام و بدبختانه هفت سال آنرا  ادامه داده ام اکنون به این بلای خانمانسوز مبتلا هستم .... چشمم ضعیف شده، ضعف اعصاب، کم خونی، لرزش بدن، لاغری و پرمردگی مرا بیچاره کرده است، استعدادم کم شده و مطالب را درست درک نمی کنم .... کاسه صبرم لبریزو جانم به لب رسیده به من رحم کنید و راه نجاتی نشان دهید.

 

نامه دوم: جوانی هستم 17 ساله و محصل چهارم دبیرستان که تمام دوران ابتدایی شاگر د ممتاز  بوده ام، ولی به محض رسیدن به دوران پر آشوب بلوغ به یک دام (استمناء) افتادم. اکنون به طوری که خودم حس  می کنم قسمتهای عمده بدن من یعنی قلب و اعصابم دچار اخلال شده، و بدتر از همه اراده ام را نیز به تعداد زیادی از دست داده ام، دائماً احساس حقارت می کنم، به خوبی می  دانم که آینده خوبی نخواهم  داشت....؟

 

خود قضاوت آیا از شنیدن نامه این قربانیان نباید قلب بشدت بلرزد.

بدبختانه ـ مسئله جنسی جوانان در زمانی که بر اثر بدآموزیهای فراوانی که به وسیله فیلمهای سکسی، و پخش عکسهای شهوت انگیز، و اعمال سوداگران دیگری از این قماش وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است .

یکی از قربانیان استمناء گفته است: می خواهم خون گریه کنم اما قطره اشکی مژگان مرا مرطوب نمی‌کنند؟ می خواهم فریاد بکشم اما آه هم از سینه برنمی خیزد......؟

آری لحظه‌ای تعلّل و غفلت از درمان و ترک بیماری خطرناک استمناء به حکم عقل ، شرع و وجدان آگاه جایز نیست، باید کمر همّت بست و با یک اراده جدی آن را ترک نمود، برای ترک استمناء این برنامه توصیه می‌شود.

 

باید با رعایت این نکات این دوران را پشت سر بگذراید:

1. اجتناب از هر گونه تحریک مصنوعی، از تماشای فیلم‌های مبتذل و مطالعه رمان‌های عشقی و تماشای عکس‌های شهوت‌انگیز اجتناب کنید و به جای آن از برنامه‌های صحیح ورزشی فردی و دسته‌جمعی استفاده کنید.

2. تهیه برنامه فشرده و تمام وقت تا بیکار نباشید.

3. تلقین و تقویت اراده.

 

4. از معاشرت و همنشینی با افراد منحرف بپرهیزید.

5. از نیروی ایمان و عقاید مذهبی کمک بگیرید و مواظب باشید که اسیر وسوسه‌های شیطانی نگردید. ممکن است شما دچار اختلالات هورمونی شده باشید لذا در اسرع وقت به یک پزشک متخصصّ در این باره مراجعه فرمایید.

6. از روی آوردن به استمناء جداً بپرهیزید زیرا هم حرام و هم از گناهان کبیره شمرده می‌شود و هیچ عادتی ویرانگرتر از اعتیاد به استمناء و خودارضایی نیست.

 

7. تماشای هر صحنه و فیلمی که مهیج و محرّک شهوت جنسی باشد شرعاً حرام است

8. از ارتباط با نامحرم به طور جدّی بپرهیزید و بدانید ارتباط با نامحرم خارج از چهارچوب عقد شرعی و صحیح ازدواج، حرام می‌باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پرسش وپاسخ
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ

تاريخ : دو شنبه 31 / 5 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.