حکم وضو گرفتن با آرایش در اسلام

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم وضو گرفتن با آرایش در اسلام

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حکم وضو گرفتن با آرایش در اسلام

در این مطلب شما را با حکم وضو گرفتن بههمراه آرایش آشنا می کنیم و شما می توانید بر اساس مطالب گفته شده حکمی که این کار را دارد را بهتر بشناسید.

بسیاری از افراد دوست دارند وضو گرفتن با آرایش  را بدانند تا راحت تر با این موضوع کنار بیایند. در ادامه این احکام را برای شما بیان می کنیم.

 

آرایش کردن و وضو گرفتن چه حکمی دارد؟

وضو گرفتن با آرایش

اگر خانم هستید و دوست دارید بدانید که آیا وضو گرفتن با آرایش درست است یا خیر بهتر است ادامه مطلب را مشاهده کنید زیرا این احکام را از دیدگاه سه مرجع تقلید برایتان بیان می کنیم.

آیت الله خامنه ای

ایشان بیان کرده اند که آرایش صورت خانم ها در صورتی که برای همسر خود و یا مهمانی های زنانه باشد هیچ اشکالی ندارد ولی اگر برای نامحرم باشد حرام است. از نظر ایشان اگر آرایش به حدی زیاد باشد که آب به پوست صورت

آن فرد نرسد برای نماز خواندن و غسل کردن باید آن را پاک کند در غیر این صورت اگر وقت نماز بگذرد و یا فرد دیگر نتواند و بضاعت مالی نداشته باشد که از وسایل استفاده کند می تواند با همان شرایط وضو بگیرد و غسل کند و این وضو

و غسل حکم وضو جبیره و حکم غسل جبیره را پیدا می کند.

آیت الله مکارم شیرازی

ایشان برای پاک کردن سرمه حین نماز احکامی داده اند. اگر شما سرمه را قبل از وضو پاک کنید ولی رد باریکی از آن به جا بماند وضو گرفتن هیچ مشکلی ندارد.

حکم آیت الله مکارم شیرازی درباره آرایش قبل از وضو

احکام وضو گرفتن و احکام نماز خواند بسیار زیاد می باشد و اگر دوست دارید که یک نماز با ثواب بخوانید بهتر است بیش تر احکامی که از پس آن بر می آیید را انجام دهید تا نماز شما مورد قبول خداوند قرار بگیرد و بتوانید برای آخرت

خود توشه ای ذخیره کنید. در ادامه می توانید راه های افزایش ثواب نماز را مشاهده کنید و با اجرای این راه کار ها ثواب بیشتری بدست بیاورید. در نظر داشته باشید که برای این کار کافی است تنها بر روی لینک داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: قرآنی
برچسب‌ها: دانستنی ،قرآنی

تاريخ : سه شنبه 18 / 5 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.