انتخابات از نگاه نهج البلاغه شریف/ کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی است

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

انتخابات از نگاه نهج البلاغه شریف/ کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی است

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

انتخابات از نگاه نهج البلاغه شریف/ کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی است


انتخابات از نگاه نهج البلاغه شریف/ کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی است
انتخابات به عنوان حق رأی و مشارکت اجتماعی عمومی مردم در نهج البلاغه شریف از زبان امیرالمومنین(ع) به روشنی بیان شده است به ویژه آنجا که در خطبه ۱۹۴ می فرمایند: کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی است.

کتاب شریف نهج البلاغه که مجموعه سخنان گوهربار امیرالمومنین(ع) است همواره مورد در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی به عنوان راهبرد و الگوی زندگی است. نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با آگاهی از اهمیت محورهای معین شده در کتاب نهج البلاغه شریف با سیرمطالعاتی هدفمند با نظارت « حجت الاسلام مهدی ارفع» مجموعه نوشته هایی را طراحی کرده است که حائز اهمیت است. 

 انتخاب اصلح در حکومت علوی از نگاه نهچ البلاغه شریف

 امیرالمومنین(ع) در نامه ۵۰ بند دوم نهج البلاغه می فرمایند: « اطاعت من بر شما لازم است و نباید از فرمان من سرپیچی کنید... و از فرماندهان خود در آنچه که خدا امور شما را اصلاح می کند، اطاعت کنید». 

 

 

نصرت و اطاعت رهبر جامعه وظیفه مردم و مسوولین 

 

در خطبه ۳۴ نهج البلاغه شریف از زبان حضرت عل(ع) آمده است: « حقّ من ( امیرالمومنین) بر شما این است که به پیمان با من وفادار باشید و در آشکار و نهان برایم خیرخواهی کنید، هرگاه شما را فرا خواندم اجابت نمایید و هرگاه فرمان دادم اطاعت کنید». 

 

کارگزار منافق تهدیدی برای جامعه اسلامی

 

امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه شریف می فرمایند: « ای بندگان خدا! ... شما را از منافقان می ترسانم؛ زیرا آن ها گمراه و گمراه کننده اند، خطاکارند و به خطاکاری تشویق می کنند. 

 

پیامد ولایتمدار نبودن مسئولین حسرت، سرگردانی و پشیمانی است

 

حضرت علی(ع) در خطبه ۳۵ نهج البلاغه شریف پس از جریان حکمیت و نافرمانی خواص از دستورات خویش می فرمایند: بدانید، که نافرمانی از دستور نصیحت کننده مهربان دانا و با تجربه مایه حسرت و سرگردانی و سرانجامش پشیمانی است. 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: انتخابات
برچسب‌ها: شاخصه های انتخاب درست، عدالت خواهی معیار انتخاب درست ،انتخاب درست ،انتخابات #انتخابات1400 ،آثار شرکت در انتخابات ،انتخابات اصلح

تاريخ : دو شنبه 22 / 3 / 1400 | 9:24 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.