خود ارضایی از دیدگاه علم و اسلام

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خود ارضایی از دیدگاه علم و اسلام

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

خود ارضایی از دیدگاه علم و اسلام

خود ارضایی از دیدگاه علم و اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع مقاله: خودارضایی از دیدگاه علم و اسلام

تهیه کننده: بخش اعجاز علمی قرآن (جناب آقای علی نژاد)

مقدمه:

خودارضایی در اسلام حرام است. حرمت چنین عملی از آیه ۷ سوره مبارکه مومنون به دست می‌آید:

(کسانی که برای ارضای غریزه جنسی خود راهی غیر از این(ازدواج) طلب کنند، تجاوزگرند.) [۱]

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/118-1024x768.jpg

هنگامی که ازامام صادق (ع) در مورد استمنا پرسیدند، می‌فرماید:
(گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده.استمنا کننده مثل این است که با خودش نکاح (زنا) کرده باشد. اگر کسی را که چنین کاری می‌کند بشناسم، با او هم خوراک نخواهم شد.) [۲]

مقالات بسیاری در مورد خود ارضایی نوشته شده است. درگیری­های زیادی در این زمینه وجود دارد. افراد زیادی نظر می­دهند و شدت محکومیت بسیار بالاست. به صراحت اعلام می­شود که این کار، کار بسیار کثیفی است و هیچ حیوانی آن را انجام نمی­دهد! بعضی­ها در جواب مثال می­آورند فلان گونه میمون­ها این کار را انجام می­دهند! کار انسان به جایی رسیده که اکنون برای تفسیر حرکات خود به حیوان­ها رجوع می­کند!

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، نوشته­های نادرست سبب شده است که طی قرون متمادی، جلق به عنوان یکی از پلیدترین رفتارهای آدمیان شناخته شود و هزاران گونه بیماری و گرفتاری از این بی اطلاعی و نااندیشمندی حاصل آید.

از بررسی حاصل مطالعات آمارگران بزرگ جهان به نتیجه می­رسیم که بیش از ۹۰ درصد مردان و ۷۰ درصد زنان در مرحله ای از دوران زندگی خود جلق می­زنند. در کلینیک­های راهنمای اطفال، طی مصاحبه­هایی که با اولیای اطفال به عمل آمده، معلوم شده است که بیش از ۷۵ درصد مادران، کودکان خود را از خاطرات جلق آگاه کرده و آنان را تهدیده نموده اند و همین تهدیدهاست که بچه ها را به وحشت می­اندازد و اثرات نامطلوب روانی در ایشان ایجاد می­کند.

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/213-300x300.jpg
بنابراین روش برخورد با این موضوع از طرف والدین از مباحث اصلی بهداشت جنسی است.
شیوع نسبی آمارهای مختلف نشان می دهد که جلق یکی از راه­های عمده تخلیه جنسی در انسان است و تقریبا همگان در دوره ای از زندگانی خود جلق می زنند.
جلق (با انگیزه جنسی) در پسران از حدود سن بلوغ آغاز می شود و تا ۲۱ سالگی یعنی تا پایان دوره دوم بلوغ به تدریج زیادتر می­شود و از آن پس بر حسب شرایط اجتماعی فرد و تماس او با افراد جنس مخالف تفاوت می­کند ولی به هر حال ازدواج و تماس همیشگی با جنس مخالف دلیل آن نیست که شخص، دیگر جلق نزند. چه بسیار مردان و زنانی که در مواقع خصوصی برای کاهش تنش های جنسی اجبارا جلق می­زنند (مثلا در موارد حاملگی زن یا بستری بودن مرد و یا هنگامی که یکی از دو زوج از نظر جنسی نیرومندتر و پاسخگوتر از دیگری است). دفعات جلق در مواقع مختلف متفاوت است. در نیمه دوم دوران بلوغ پسرها به طور متوسط ۱ تا ۴ بار در هفته جلق می­زنند و البته ارقام خیلی سنگین مانند ۵ تا ۱۰ بار در روز هم ملاحظه می­شود. جلق در جوانان گاه ۹۰ درصد از راه­های تخلیه جنسی را تشکیل می­دهد.
در مورد میزان شیوع جلق در دختران و زنان آمار چندان قاطعی در دست نیست و آنچه که مسلم است آنست که جلق در دختران کمتر از پسران است و دفعات انجام آن نیز کمتر است. از نظر سنی، شیوع آن در حدود ۱۵ سالگی (یکی دو سال پس از وقوع نخستین قاعدگی) است و به نظر نمی­رسد که روز انجام آن با وقوع قاعدگی و تخمک گذاری وابسته باشد (برخلاف بالغان). به طور کلی دختران در ماه یکی دوبار بیشتر جلق نمی­زنند ولی گاه به ارقامی چون ۱۰ تا ۲۰ بار در هفته برخورد می­شود.
آمارگران، جملگی اشاره کرده اند که دختران در مورد جلق کمتر با ما سخن می­گویند، آنان از پاسخ گفتن و توضیح دادن در مورد معاشقه­ها، نزدیکی، حتی تماس با حیوانات و غیره سر باز می­زنند لیکن حاضر نیستند در مورد جلق سخنی بگویند. به همین سبب است که رقم دقیقی در مورد میزان شیوع جلق در دختران نمی­توان اظهار کرد.
خود­ارضایی تحت تاثیر مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و فردی دچار نابسامانی­هایی در این زمینه گردیده. به طور کلی کودک از ابتدا شدیدا تحت تاثیر فشار مستقیم والدین خود قرار می­گیرد. چه در زمانی که به طور ساده و از روی کنجکاوی، برای شناسایی اندام های بدن خود به آن ها دست می­زند و چه در زمانی که بزرگتر شده و در ضمیر شخصی خود به دنبال حل معمای آفرینش و جنسیت است، و چه در وقتی که بالغ شده و تحت تحریکات جنسی به سر می­برد. والدین به هیچ عنوان با این مسائل به صورت ساده نگاه نمی­کنند و عادت دارند بی مورد همه چیز را در کثیف ترین وضعیت موجود آن در نظر بگیرند! به هر جهت کودک در خارج از خانه همه چیز می­آموزد و هرگز خود را معطل فیلتر خانواده نمی­کند. البته اصلا عنوان نمی­کنیم که حریم رفتاری خانوادگی شکسته گردد و همه چیز به صورت عریان در آن به تصویر کشیده گردد. از سوی دیگر کودک در حین بزرگ شدن شدیدا تحت تاثیر تحریم آگاهی­های جنسی قرار می­گیرد و در نتیجه هر اطلاعاتی را که پیدا می­کند جذب می­کند و بسته به اقتضای سن خود و همچنین شکل خانواده و علایق و مسائل اعتقادی آن ها را باور، جمع بندی و یا مردود و غیر عملی می­پندارد. بسته به میزان قدرت و بزرگی منبعی که آن ها را در می­یابد تاثیر حرف­ها در وی تشدید و یا تضعیف می­گردد. اطلاعات صحیح به هیچ وجه به وی نمی­رسد و کودک ناچارا زیر فیلتر اطلاعاتی چیزهایی را دنبال می­کند و می­خواند. چیزهایی که مسلما تحت این شرایط می­تواند بسیار غیر واقعی تر از حقیقت باشد. از سوی دیگر چون این اعمال غیر معمول همواره به شدت مورد شماتت قرار گرفته کلا این قبیل کارها شکل قابل ارائه ای ندارند. حال با نفوذ تربیت­های اخلاقی و چیزهای دیگر هیولایی از مشکل برای فرد ترسیم می­گردد که حذف آن از مغز غیر ممکن است. همیشه گاهی در بحث­ها از افراد می­پرسیم آیا حاضرید در یک دشت، در شب، در زیر باران و رعد و برق خود ارضایی کنید؟ افراد ترجیحا به خاطر اینکه فکر می­کنند، این یک کار کثیف و غیر اخلاقی است، احتمالی از مجازات و اصابت یک صاعقه آسمانی را نیز در ذهن خود بررسی می­کنند!! افراد همواره بر چیزی که صورت مشخصی ندارد را با درستی و نادرستی مقایسه می­کنند و طبیعتا این مسئله با خوب و بد و عذاب و پاداش نیز جوش می­خورد و نتیجه معلوم است! احساس گناه، اینکه من با دیگران فرق دارم، حس اینکه فرد از خودش بدش بیاید، اینکه خود را ضعیف احساس کند و همه جور حس نامربوط دیگری به وی هجوم خواهد آورد و روحیه نرم آدمیزاد را همچون سیلابی از نابسامانی­ها مورد تاخت و تاز قرار می­دهد…
این رفتار چون با تولید مثل منافات دارد، در مکاتب مذهبی گوناگون ناپسند و گناه آمیز است ولی از این گذشته به سبب­های دیگری نیز این رفتار را زیان آور دانسته­اند از جمله آنکه به گمان گروهی، افرادی که بدون رسیدن به اوج لذت جنسی مدتی طولانی به حالت تحریک شده می­مانند، به پرخونی اندامهای آمیزشی درونی دچار می­شوند و صرفنظر از آنکه نشانه­های بیمار گونه ای چون کمردرد (در خانم ها) و بزرگی غده پروستات (در مردان) پیدا می شود، در زندگی زناشویی نیز گاه از نظر دست یافتن به اوج لذت جنسی دچار اشکال می­گردند. گاه این فعالیت در مرد جنبه عادتی پیدا می­کند و اعتیاد به آن فرد را در شمار منحرفین جنسی قرار می­دهد و گاه دیده شده است که فرد ترس از نزدیکی پیدا می­کند و تنها به معاشقه­های سطحی می­پردازد.

گروهی آنچنان به هنگام انجام این فعالیت­ها در هیجان می­مانند که به زخم معده و فشار خون و امثال آن دچار می­شوند (اما این نظر مورد تایید همگان نیست و گروهی اینگونه ناراحتی را به بیماری های روانی – تنی دیگر وابسته می­دانند).

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/310-300x200.jpg

گاهگاه فروکردن افزارهای گوناگون در مهبل برای ادرار، در دختران سبب پاره شدن میزراه، وارد شدن جسم خارجی در مثانه و ایجاد آماس یا خونروی در آن می­گردد و چه بسا که عفونت نیز بر آن افزوده می­شود و یا گاه پرده بکارت پاره می­شود و گرفتاری­های اجتماعی و حقوقی به بار می­آورد. ایجاد ضایعه در میزراه به سبب فرو کردن اجسام مختلف در آن، نزد پسران عارضه شایعی نیست ولی دیده شده است که فردی به هنگام جلق آنچنان با آلت به خشونت رفتار کرده و آنرا فشار و پیچ و تاب داده است که پارگی میزراه یا ترکیدن اجسام غاری روی داده و به ناتوانی جنسی پایدار دچار آمده است.

یکی از عوارضی که همیشه مورد بحث بوده است، مسئله پرخونی اندام های لگنی به سبب جلق­های ناکامل در دختران و پسران است. گروهی از پسران (و به میزان کمتری دختران) تصور می­کنند که با جلق، منی که آب حیات و مایه نیروی آدمی است از دست می­رود و خوبست که پیش از رسیدن به اوج لذت جنسی و وقوع انزال، از ادامه عمل خودداری شود و آب حیات هدر نگردد. بیشتر کارشناسان معتقدند که در این موارد، در اندام های ناحیه لگن پر خونی پیدا می­شود و این پرخونی ممکن است باعث بزرگ شدگی پروستات و کیسه های منی در مرد و دردکمر در زنان می­گردد.

نکته مهم از نظر بهداشتی اینست که عوارض استمناء بیشتر به کشمکش­های روانی آن مربوط می­شود. مثلا وقتی یک جوان جلق را باعث کوری و دیوانگی و غیره بداند، هربار که به این کار مبادرت می­کند خود را حقیر و گناهکار می­داند و این احساس به صورت دائمی موجب اختلالاتی در طرز تفکر او خواهد شد. بنابراین آموزش بهداشت جنسی در این مقطع از طرف پزشکان و متخصصان مربوط حائز اهمیت است.

به صورت کلی :

الف) آسیب‏هاى جسمانى‏:

۱٫ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى‏
۲٫ضعف بینایى
۳٫آسیب‏ پذیرى در برابر بیمارى­ ها
۴٫آسیب دستگاه تناسلى و ناتوانى ‏هاى جنسى و تولید مثل‏ شامل:

-تورم غدد وذى‏
– تورم کانال نطفه‏
– تورم قسمت پایینى و عقب کانال ادرار
– شل شدن عضلات تناسلى‏
– خروج بى اختیار منى با کوچک ترین حادثه‏‏
– ارضاى ناکامل جنسى و از دست دادن لذت مقاربت بعد از ازدواج
– ناتوانى و تأخیر تولید مثل به خاطر ضعف مکرر دستگاه تناسلى و انزال زود هنگام‏
– بیماری هاى مقاربتى
– عقیم شدن‏

 

ب.آسیب‏هاى روحى – روانى‏

۱٫ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏
۲٫اضطراب
۳٫افسردگى‏

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/410.jpg

۴٫پرخاشگرى و بداخلاقى‏
۵٫یأس از زندگى‏
۶٫ از بین رفتن خلاقیت‏ها، توانایی ‏ها و سرکوب شدن استعدادها

۷٫ عدم میل به تحصیل، مطالعه، تحقیقات علمى و فعالیت‏هاى فکرى
۸٫ هوس باز و بی ‏بند و بار شدن و اعتیاد به ارضاى جنسى نامشروع
۹٫ بى عاطفه، کم رو و خجل
۱۰٫ عدم اعتماد به نفس و احساس حقارت، ضعف اراده
۱۱٫ از بین رفتن صفاى دل و بى علاقگى نسبت به امور معنوى، مجالس دعا، جماعات و…
۱۲٫ احساس گناه، عذاب وجدان

 

ج) آسیب‏هاى اجتماعى‏

۱٫بى آبرویى
۲٫ مشکلات خانوادگى
۳٫ انزواى اجتماعى، طرد شدن از جامعه و مشکل دوست یابى
۴٫ مشکلاتى در ازدواج از قبیل:

– بى میلى به ازدواج و تأخیر در آن‏
– بى میلى به همسر
– ناتوانى در مقاربت صحیح و ارضاى جنسى خود و همسر
– ناسازگارى خانوادگى‏
– سرد بودن کانون خانواده‏
– ناتوانى در برابر مشکلات و سختى ‏ها پس از ازدواج‏
– طلاق و متزلزل شدن کانون خانواده‏

۵٫ افت تحصیلى‏
۶٫ بزهکارى‏

۷٫ عدم علاقه نسبت به فداکارى، خدمتگزارى به همنوعان و …
۸٫ لذت نبردن از دوستی ‏ها و مهر و محبت‏ها در روابط با پدر و مادر، بستگان و دوستان و بالاخره بریدن از آنان
۹٫ از بین رفتن عزت، پاکدامنى، شرف و حیا
۱۰٫ انحطاط و انحراف فکرى و عملى خود و به انحراف کشیدن دیگران
۱۱٫ ایجاد خطرات اجتماعى براى خانواده خود و نوامیس دیگران
۱۲٫ سوء استفاده جنسى و تجاوز به کودکان
۱۳٫ ترویج و اشاعه فحشا و منکرات
۱۴٫ شیوع بیماری هاى مقاربتى در جامعه
۱۵٫ حسادت و بدبینى

 

د) آسیب‏هاى معنوى و اخروى‏

همه آسیب‏هاى سه گانه که سخن از آن ها به میان رفت، قابل اصلاح و جبران است؛ اما آسیب معنوى به این راحتى قابل جبران نیست!!
چون اولاً:
آسیب به قلب و دل است که هیچ چیز بعد از وجود آدمى به ارزش، کارایى، حساسیت و لطافت قلب و دل او نیست. به تعبیر قرآن و روایات اسلامى، گناه به انسان سرازیر میشود و آن را فاسد و از کار می ‏اندازد.
ثانیاً:
این آسیب فقط دنیوى نیست.
خودارضایى هم که اسلام به شدت از آن نهى کرده است، شاید از همین باب باشد که اثر در قلب و دل آدمى می گذارد و آثار روحى و روانى خودارضایى که در بخش (ب) بیان گردید، عمدتاً از همین بیمارى دل ناشى می شود.
این ها ضررها و آسیب های عمل خود ارضایی است. بنا بر این شایسته است این عوارض را جلوی چشم خود قرار دهید و از آن عمل برای همیشه خداحافظی کنید.

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/58-300x206.jpg

متن تاثیرگذار جهت ترک خودارضایی

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا چشمهات کم بینا و سپس کور بشه !!!

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا دستهات شروع به لرزیدن کنه !!!

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا زیر چشمهات مثلزغال ، سیاه و کبود بشه !!!

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا گوشهات مدام وز وز کنه و بالاخره کر بشی !!!

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا اینقدر منزوی و گوشه گیر بشی که صبح تا شبتو ، تو یه اتاق ، تنها بگذرونی

اینقدر خودارضایی رو ادامه بده ! تا روزی صد بار ، آرزوی مردن کنی !!!

هنوز چشمهات سو داره و می بینه ، پس هنوز به هدفت نرسیدی ! ادامه بده ، اینقدر خودارضایی کن تاکور بشی و به هدفت برسی !!!

هنوز پاهات ، توان حرکت کردنو داره ، پس هنوز به هدفت نرسیدی ! اینقدر دست به خودارضایی بزن ! تا فلج بشی  اون موقع خیالت راحت میشه ، پس به امید آن روز !!!

خودارضایی مثل یه مسابقه دوی ماراتن می مونه که روی روبان خط پایانش نوشته : کوری و فلج شدن !!!

پس خودارضایی رو بیشتر کن تا به هدف بزرگت ، زودتر برسی ! تو باید ، تو خانواده اتون تک باشی ، از نظر تابلو بودن !!!

روزی میاد که هنوز ۳۰ ساله هم نشدی ، اما قیافه ات مثل پیرمرد های نود ساله شده ، از بس که خودارضایی کردی و نیرو و انرژی خودتو هدر  دادی !!؟

حواسمون باشه که مرگ خبر نمیکنه. ممکنه در حالتیکه پر از گناه هستیم یهو تصادف کنیم و از دنیا بریم و وااااااااااااییییی از آتش جهنم که در انتظارمونه 

فردا صبح که از خواب بلند شدی احساس کن تازه متولد شدی و اون روز، اولین روز از ادامه زندگیته

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/68-261x300.jpg

(پس هر کس به قدر ذره ای کار نیک کرده باشد ،پاداش آن را خواهد دید و هر کسبه قدر ذره ای کار زشتی مرتکب شده باشد، آن هم به کیفرش خواهد رسید.) [۳]

روشهای موثر برای ترک خود ارضایی

http://bavarbaran.ir/wp-content/uploads/2015/12/78-300x136.jpg

سه نکته‌ی مهم مشترک برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:

  • در درمان هر بیماری یا ترک هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ فرد برای درمان و ترک عادت است.
  •  عدم یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.
  •  در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان.

۱٫نخستین گام برای درمان یا ترک خودارضایی، اعتقاد و ایمان به درمان ‏پذیری خودارضایی و دوری از یأس و ناامیدی است.

اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. از همه این­ها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف -خواستن توانستن است- عین حقیقت است

۲٫ تلاش برای تقویت اراده از گام‏ های مهم در ترک خودارضایی است.

نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد. ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به خودارضایی، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

 برای ترک خودارضایی بهتر است ورزش کنید. معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزشکاران مقدار فراوانی از انرژی­های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می­دهند به همین دلیل برای جلوگیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است. افراد معتاد به خودارضایی معمولا آدم ­های منزوی و کم­ تحرک و گوشه­ گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می­کنند که راه مبارزه با آن ورزش است.

۳٫ سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
۴٫ برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
۵٫برای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود.
۶٫ از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏ های تحریک‏ کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
۷٫ از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب، اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
۸٫ قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

۹٫ از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
۱۰٫برای ترک خودارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد.
۱۱٫ هرگز نباید به رو خوابید.
۱۲٫ به منظور تخلیه انرژی زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.
۱۳٫برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.
۱۴٫ برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به کاری سرگرم کنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند خودارضایی را کنار بگذارد.
۱۵٫ منحرف کردن فکر به سوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.
۱۷٫ تنهایی، کلید اقدام به خودارضایی است. لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
۱۸٫ هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که الان خدا من را می بیند.
۱۹٫ هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می­خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید.
۲۰٫ هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
۲۱٫ هر صحنه ای که شما را تحریک می­کند آن صحنه را ترک کنید.
۲۲٫ به خدا توکل کنید.

خودارضایی از دیدگاه علم و دین۲۳٫ قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)
۲۴٫ از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می­ کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.
۲۵٫برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
۲۶٫ از بودن در مکان­های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
۲۷٫ از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
۲۸٫ سعی کنید تماس بدنی با دیگران ولو در شوخی­ های دستی پرهیز کنید.
۲۹٫برای ترک خودارضایی بهتر است روزه بگیرید ،روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
۳۰٫برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
۳۱٫ سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
۳۲٫ از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
۳۳٫ شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
۳۴٫ به یاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.
۳۵٫ بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
۳۶٫ یاد مرگ انسان ساز است .
۳۷٫ پشیمانی بعد از عمل را به یاد داشته باش.
۳۸٫ این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
۳۹٫ مضرات عمل خودارضایی را به یاد داشته باش.
۴۰٫ این را بدان که به خاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می­شوی.

منابع:

[۱] سوره مبارکهمؤمنون آیه ۷: «فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ»

[۲]وسائل الشیعه، ج ۱۸، ص ۵۷

[۳] سوره مبارکه زلزال آیات ۷ و ۸: «فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْرًا یَرَهُ*وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرًّا یَرَهُ»

[۴] سایت پزشکی دکتر سلام- خودارضایی

[۵] سایت پزشکی دکتر سلام- استمنا در مردان و خودارضایی در زنان

[۶]بیتوته- عوامل خودارضایی دختران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
برچسب‌ها: آسیب ها ،استشها ،استمنا ،اعجاز قرآن ،ترک خود­ارضایی ،خودارضایی ،سوره مومنون

تاريخ : جمعه 27 / 12 / 1399 | 9:50 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.