اعتقادات و باورهای دینی

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اعتقادات و باورهای دینی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اعتقادات و باورهای دینی

سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی با موضوع اعتقادات و باورهای دینی و نوع نگاه انسان به زندگی

خداوند متعال رزق خود، شامل علم، هدایت، شفا، قدرت و همه کمالاتی که انسان ها نیاز دارند را در هر شکلی به این عالم می فرستد لیکن به وسیله اسباب، این نعمت ها را مرحمت می فرماید. و این جزء حکمت های خداوند است که رزق را از پس حجاب و وسیله ها می فرستد و خداوند مستقیم این رزق را به انسان نمی دهد. زیرا در این روش انسان دچار آزمایش و ابتلا می شود و در پس این حجاب ها، دست قدرتمند خداوند را می بیند و دیگر این که عزت انسان حفظ می شود. منتهی انسان های آلوده به شرک، در این اسباب گیر می افتند و اسباب را روزی دهنده می پندارند.
خداوند انسانها را هر روز امتحان می کند اما امتحانات سنگین خدا در طول زندگی، یکی دو بار بیشتر اتفاق نمی افتد. و تمام کمین شیطان برای این امتحانات سنگین است. و تمام رشد و کمالات انسان وارسته و خداجو در موفق بودن در این امتحانات سنگین بوده است.
انسان اگر در این امتحانات سخت و سنگین به خدا توکل کند و در این امتحانات سربلند بیرون بیاید، خداوند از جایی رزق و روزی به انسان می دهد که حتی در ذهن خود هم تصور نمی کند. ما انسانها راه رسیدن به خدا را نمی دانیم و بعضی از افراد حتی معامله کردن با خداوند را نیز یاد نگرفته اند. فقط کسانی بلد هستند که باور دارند که این عالم خدایی دارد و اراده و قصد او متکی و محصور اسباب و علل نیست.
خداوند در قرآن به مومنان فرموده است که اگر کسی با خدا معامله کند و بندگی او را بکند، خداوند راه رزق را برای شما باز خواهد کرد و از راهی که به گمانت نمی رسد برایت می فرستد. وظیفه انسان بندگی کردن در برابر خداوند است. هیچ بن بست و مانعی برای اراده خداوند وجود ندارد.
انسان علاوه بر اینکه باید به خداوند حسن ظن داشته باشد، باید به ائمه معصومین هم حسن ظن داشته باشد زیرا این قاعده هم برای ائمه معصومین وجود دارد و امامان و معصومین هیچ یک دوستداران و شیعیان خود را بی نصیب نمی گذارند.

دریافت فایل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اعقاید شناسی
برچسب‌ها: اعتقادات باورهای دینی نوع نگاه انسان به زندگی

تاريخ : پنج شنبه 15 / 8 / 1399 | 17:35 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.