ساده زیستی رهبری

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ساده زیستی رهبری

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ساده زیستی رهبری

رهبر انقلاب توجه تحلیلگر جهان عرب به ساده زیستی رهبر انقلاب +عکس

من مقام معظم رهبری را ندیده ام. اما نود درصد بد ایشان را میگویند. یا حداقل کتمان میکنند.اما عده ی کمی از ایشان خوب میگویند. مثلا میگویند ساده زیست اند یا داستانهایی از ایشان تعریف میکنند که مثلا شام املت داشتند. بعد عده ی اول میگویند مگر رهبر مملکت میشوند املت بخورد؟ ما که آقا را ندیده ایم از کجا ایشان را بشناسیم؟

آنچه از سیره مقام معظم رهبری همواره ملت ایران شاهد بوده اند تاکید ایشان بر لزوم ساده زیستی و رعایت آن توسط خود و نیز حفظ و رعایت دقیق بیت المال و نیز منش اخلاقی ایشان در پرهیز از هر گونه تبلیغ شخصی بوده است و به همین دلیل دشمنان نظام و انقلاب تاکنون نتوانسته اند از این منظر حتی یک ایراد معتبر و محکمه پسند بگیرند تا جایی که شخصی همچون مهاجرانی که از جمله فعالان فتنه ۸۸ و از جمله گردانندگان سایت کلمه بود و در طول تاریخ فتنه نیز عناد خود با نظام و انقلاب و به ویژه رهبری را به اوج رسانده بود طی جلسه ای با حضور ضد انقلاب در این زمینه اعتراف کرد : «لااقل خود من که از آغاز در مجلس و دولت بودم و آیت الله خامنه ای را می شناسم اقرار می کنم که یک نقطه خاکستری و نه حتی تاریک در زندگی اقتصادی وی و خاندانش نمی شود پیدا کرد »
ساده زیستی مقام معظم رهبری به اندازه ای شهره عام و خاص است که حتی مخالفین نیز بدان اعتراف دارند. بسیاری از شخصیت های معتبر نیز آن را تایید می کنند که به نقل چند مورد از این شخصیت ها اشاره می نماییم:
«مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی»
«برخود واجب می دانم که شهادت دهم زندگی داخلی ایت الله خامنه ای بسیار ساده است ؛ نه از باب این که رهبر عزیز انقلابمان به این حرف ها نیازی داشته باشد ، بلکه وظیفه خود می‌دانم تا این مهم را به مردم مسلمان و انقلابی ایران بگویم که من از داخل منزل ایشان مطلع هستم. مقام معظم رهبری در خانه ، بیش از یک نوع غذا بر سر سفره ندارد. خانواده ایشان روی موکت زندگی می‌کنند. روزی به منزل ایشان رفتم، یک فرش مندرس و پوسیده زیر پاهایم پهن بود که من از زبری و خشنی آن فرش- که ظاهراً جهیزیه همسر ایشان بود- اذیت می‌شدم از آنجا برخاستم و به موکت پناه بردم.«
(علی شیرازی ، پرتوی از خورشید ، قم: دفتر تبلیغات حوزه علمیه ، ۱۳۸۲، ص ۵۲-۵۳)
دکتر غلامعلی حداد عادل در خاطراتش می‌گوید: در اوایل ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه ای، یک شب دیداری با ایشان داشتم. صحبت به درازا کشید، معظم لَه فرمودند: «شام پیش ما بمان.» من از این دعوت خوشحال شدم؛ زیرا می‌توانستم مدتی بیش‌تر در خدمت ایشان باشم. آقا فرمودند: «من نمی‌دانم شام چی داریم یا اصلاً به اندازه ما دونفر شام هست یا نه؟ به هر حال، هرچه باشد با هم می خوریم.» از همان دفتر کار به منزل تلفن زدند و با خانواده صحبت کردند و گفتند: «خانم، شام چی داریم؟ فلانی پیش ماست و من گفته‌ام که هر چه باشد با هم می‌خوریم.»
از جواب‌های آیت‌الله خامنه‌ای، احساس کردم که در منزل به اندازه یک نفر شام کنار گذاشته‌اند. آقا فرمودند: «عیبی نداره! هر چه هست برای ما بفرستید، قدری هم پنیر و ماست همراهش کنید.» پس از گذشت حدود یک ربع، یک بشقاب برنج ساده با یک کاسه کوچک خورشت معمولی خیلی متوسط و مختصر آوردند .قدری هم شاید نان و پنیر و ماست همراه آن بود. آن‌ها را نصف کردیم و با هم خوردیم. من در دلم و بعدها به زبانم، هزار مرتبه خداوند را به سبب نعمت انقلاب اسلامی شکر کردم که چنین تحولی در کشور ایجاد کرد. در دستگاه طاغوت – در قبل از انقلاب – چه جاه و جلال و تجمل و اصراف و تبذیری وجود داشت و امروز رییس‌جمهور چه ساده زندگی می‌کند. زندگی آیت الله خامنه ای هنوز هم همین طور است . روش ایشان در زندگی عوض نشده است . اگر معظم له مردم را به صرفه جویی دعوت می کنند ، خودشان قبل از مردم به صرفه جویی عمل می نمایند. »(علی شیرازی ، پرتوی از خورشید ، ص ۵۶-۵۷)
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حسینی در مورد وضعیت زندگی رهبری فرمودند: « زندگی مقام معظم رهبری ، آیت الله خامنه ای بسیار ساده در پایین ترین سطح و با کم ترین امکانات می باشد. معظم له مانند معمولی ترین افراد جامعه زندگی می کنند . ما زمانی خدمت ابشان رفتیم و از آقا درخواست نمودیم تا اجازه بفرمایند از داخل منزلشان و وضعیت زندگیشان فیلم برداری کنیم ؛ تا مردم وضعیت زندگی رهبر خود را ببینند و بفهمند که ایشان چگونه زندگی می کنند . آقا فرمودند: اگر شما بخواهید زندگی مرا نشان بدهید ، می ترسم خیلی ها باور نکنند.»( علی شیرازی ، پرتوی از خورشید ، ص۵۲
(جهت آشنایی با زندگی مقام معظم رهبری به کتاب پرتوی از خورشید ، قم: دفتر تبلیغات حوزه علیمه ، آب , آینه , آفتاب , خاطرات و سرگذشتهایی از زندگی مقام معظم رهبری , قم , مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مراجعه شود .)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

تاريخ : شنبه 16 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.