اعجاز بزرگ تاریخ (محمد شکرایی)
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1947
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20784
بازدید ماه : 195173
بازدید کل : 1606852
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 21 / 11 / 1394

 

 

 

ثمره انقلاب
در شرایط امروز جامعه ما که نهال انقلاب اسلامی در حال رشد و بالندگی است، بر همه خردمندان و صاحب نظران وفدار به انقلاب و ولایت لازم و ضروری است که وظیفه خود را در قبال ترویج واقعیت ها و کارکردهای انقلاب اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی(س) انجام پذیرفته، به انجام رسانند؛ زیرا در دورانی که نظام سلطه جهانی قصد مقابله با آرمان های امام راحل(س) و هجوم به مبانی معنوی انقلاب را دارد، ضرورت تعمیق معرفت انقلابی و دینی نسل جوان کاملاً احساس می شود؛ چنان که رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده اند: ﴿این جریان (انقلاب اسلامی)، سرگذشتی ناگفته و عمدتاً مکتوم مانده و بسی درس آموز و عبرت انگیز دارد و یکی از پدیده های کم نظیر تاریخ است.﴾ و یا در فرازی دیگر تأکید می کنند که: ﴿سزاوار است محققان جوان پیگیر ما در رشته های سیاسی و اجتماعی و تاریخی، درباره آن به کنکاش برخیزند.﴾
انقلاب اسلامی ایران به رهبری خورشید فروزان آخر الزمان، بدون هیچ تردیدی دارای اهداف متعددی بوده است که در این فرصت کوتاه می کوشیم تا به یکی از کارکردها و اهداف انقلاب اسلامی ایران به طور اجمال اشاره کنیم.
یکی از ثمرات چند دهه مجاهدت و مبارزات انقلابی امام خمینی(س) و به حرکت در آوردن چندین میلیون انسان در مسیر پیروزی انقلاب، تشکیل و تأسیس حکومت اسلامی در قالب نظام ﴿جمهوری اسلامی﴾ است که می شود از آن به عنوان یک معجزه بزرگ در تاریخ اسلام و تاریخ معاصر، نام برد.
تأسیس حکومتی که در آن بتوان همه امور جامعه را با قوانین و مقررات الهی اداره کرد و علاوه بر جهت دهی به مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه به سوی امور فرهنگی، معنوی و انسانی، جامعه را به کمال دنیوی و اخروی نیز رساند، خواست، اراده و فلسفه رسالت همه انبیا بوده است. همان طور که می دانیم در طول تاریخ اسلام فقط پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع) در یک مقطع تاریخی کوتاه توانسته بودند بر طبق تعالیم وحی و قوانین الهی، حکومت اسلامی تشکیل دهند و برقراری نظام الهی در تاریخ بلند اسلامی، نمونه بارز دیگری ندارد.
بنابراین، حرکت جهانی انقلاب اسلامی و ثمره شیرین آن که نظام مترقی ﴿جمهوری اسلامی﴾ می باشد، نه تنها در قرن بیستم میلادی، بلکه در سراسر تاریخ سابقه ندارد و این واقعه عظیم، در حقیقت، معجزه بزرگ الهی است که به اراده و همت والا و انفاس قدسی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(س) اتفاق افتاده است.
بدین ترتیب، می توان اذعان داشت که تأسیس این نظام، آرزوی دیرینه همه پیام آوران الهی بوده است تا در پرتو آن بتوانند به گسترش عدل و معنویت قیام کنند و این مهم، در عصر ما به دستان الهی و ولایی حضرت امام رخ داد و این گونه، نتیجه همه مجاهدت ها و زحمات بزرگان دین، در این زمان به ثمر نشست. از این رو، حفظ و پاسداشت این نعمت بزرگ، از اهمّ واجبات است؛ چنان که امام خود فرموده اند: ﴿حفظ این جمهوری اسلامی، از اعظم فرایض است.﴾ امام عظیم الشأن ما توانست پس از چندین سال تلاش و مبارزه، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و آرمان انبیا و اولیای حق را در تشکیل حکومت الهی تحقق بخشد و امروزه حمایت و نگهداری از این نعمت عظمای ربوبی بر عهده وفداران وعاشقان عدالت و معنویت است. باشد تا به برکت این انقلاب الهی روزی شاهد به اهتزاز در آمدن رایت معنویت، عدالت، آزادی و کرامت انسان در سراسر جهان بشری باشیم و این کلام نورانی را همواره به گوش جان بسپاریم که: ﴿اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد،... اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد.﴾
مدافع انقلاب
اگر چه غروب خورشید وجود امام بر قلب های شیفتگان جمال روح الله بسیار سخت و دشوار بود، اما حضرت رحمان را شاکریم که انتخابی شایسته، آن درد جانکاه را التیام بخشید و بعد از رحلت آن عزیز همیشه جاوید، رهبری و هدایت کاروان انقلاب اسلامی به دست شخصیتی با درایت و شجاع سپرده شد که در پرتو حلم و بصیرتی والا توانست در طوفان های سهمگین حوادث و توطئه های عدیده استکبار جهانی، کشتی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را استوار و پُر صلابت هدایت کند و در مسیر کمال و آرمان های متعالی اش رهنمون باشد.
امروز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای با خصوصیات بارزی همچون: درایت و بصیرت، شجاعت و فتوت و دفاع از معارف و آرمان های مقدس امام عزیز نه تنها توانسته است کشور را در بحران های مختلف داخلی و خارجی به شایستگی هدایت و مدیریت کند، بلکه به خوبی خط و مشی امام را فراسوی همگان ترسیم نموده و مایه امید کشورهای مستضعف و ملل ستمدیده اسلامی در جهان گردیده است.
آری، حمایت و توصیه اکید این رهبر آگاه و بصیر در خصوص: بسط کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های مختلف فکری و دینی، کشف فناوری های نوین، نهضت نرم افزاری و تولید علم و نیز ترویج هنر و معارف اصیل، بستر مناسبی را برای پیشرفت همه جانبه کشور محیا نموده است و افق های جدیدی از عدالت و معنویت را در جامعه گشوده و راه های فتح قله های رفیع علمی و معنوی را هموار ساخته است. امید است در سایه سار عنایت و رهبری های آن حکیم فرزانه و معظم، بتوانیم در مسیر کمال و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های مؤثرتری برداریم.
شکرانه حضور
ای کاش گردش قلم بتواند تنها یک کلمه از قاموس بلند معانی وجود آسمانی راهبر الهی ام، استاد یعقوب قمری شریف ابادی را در صحیفه سپید شکر نامه ام به نگارش در اورد و دست و زبان شُکر، سیمرغ بلند پرواز روح آسمانی اش را درک کند تا مگر بتوانیم قطره ای از دریای لطف و مهربانی اش را سپاس گویم.
ذکر حلاوت و شیرینی معنوی اوّلین دیدارم با جناب استاد هرگز در ظرف بیان و قلم نمی گنجد و حتی نمی توانم گوشه ای از احساس سرشار از شور و طراوت عشق معنوی ام را بازگو کنم. پس از سال های غفلت و سرگشتگی، ذهن و ضمیرم را از هبوط به دره های اسفل نسیان به آسمان اندیشه های ناب راهنمایی کرد و از کوهسار وجودش زلال ایمان را بر من نوشاند و پیمان ازلی (ألست بربّکم قالو بلی) را در جان و دلم زنده کرد.
او که عرفان و حماسه را توأمان ساخته و در کنار اهتمام وافر به معنویات، حمایت صادقانه و عارفانه از رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای را سر لوحه خویش قرار داده، رهاورد و حاصل زحمات سی سال خویش را در این راه مبارک، تربیت و پرورش جوانان صدیقی می بیند که عصاره فعالیت های آنان در عرصه های علمی و فرهنگی، در راستای نشر اندیشه های تابناک معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(س) و حمایت از اصول اساسی جمهوری اسلامی و اصل اصیل ولایت فقیه رقم می خورد و انتشار کتب و مقالات عدیده فرهنگی، معنوی، هنری و انقلابی از سوی اعضای جلسه علمی- معنوی ﴿فروغ محفل روح الله﴾، گواه روشنی بر این مدعا است. امید است با راهنمایی های مدبرانه آن استاد عزیز بتوانیم در وادی سلوک معنوی و نیز خدمت بی شائبه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالصانه گام برداریم.

منبع: برگرفته از کتاب سیمای خورشید در آیینه مقالات، از ص. 386تا 393
  
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی