ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ممنوعیت سفر به گلستان و هرمزگان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ممنوعیت سفر به گلستان و هرمزگان

به گزارش افکارنیوز، استان گلستان بار دیگر به همان روزهای پر التهاب اسفند ماه سال گذشته برگشته و این بار شرق استان است که لباس قرمز برتن کرده. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: از یکشنبه هفته گذشته تاکنون 7 شهر مراوه تپه، کلاله، گالیکش و گنبد در شرق استان و آق قلا، بندر ترکمن و بندر گز در غرب استان وضعیت قرمز دارند.

اخبار اجتماعی - دکتر عبدالرضا فاضل، آمار مبتلایان به کرونا در شرق استان را بالا عنوان کرد و گفت: به‌عنوان نمونه در همه بیمارستان‌های شهر گنبد 230 بیمار مشکوک به کرونا داریم که این آمار نسبت به کل استان که 530 بیمار است؛ آمار بالایی است. در 4 هفته گذشته 8 شهر با وضعیت سفید داشتیم اما در حال حاضر با آمار اعلام شده فعلی تعداد بیماران 3.5 برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گفت: اگر این توصیه‌ها رعایت نشود اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز این استان بیشتر خواهد شد. رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت در مجالس و عزا و عروسی از عمده دلایل افزایش بیماران بوده است.

این در حالی است که تنها راه مقابله با این ویروس و پیشگیری و کنترل آن، رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و شرکت نکردن در مراسم‌ و تجمعات بویژه در شهرستان‌های با وضعیت قرمز بیماری کروناست. از یکشنبه گذشته تا دیروز (شنبه) به‌طور میانگین، روزانه بین 80 تا 90 بیمار کرونایی در کل استان داشتیم و در مقابل آن بین 60 تا 70 بیمار هم ترخیص شدند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی محدودیت‌ها توسط فرمانداران شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا اعمال شده و اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها توجه نکنند ناچار به افزایش و تشدید محدودیت‌ها هستیم.
دکتر فاضل در خصوص کمبود نیروی انسانی و برخی تجهیزات پزشکی و لوازم حفاظت شخصی افزود: محدودیتی برای جذب پزشک، پرستار و نیروی خدماتی مورد نیاز در مراکز درمانی نداریم و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار کارکنان مراکز گذاشته می‌شود. اما اگر این روند افزایشی مبتلایان ادامه پیدا کند به‌طور حتم در هفته آینده با کمبود نیروی درمانی و لوازمی از قبیل ماسک و گان مواجه خواهیم شد. زیرا نیروهای درمانی ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به مرخصی بروند، این در حالی است که فعالیت این افراد طی 4 ماه مداوم واقعاً طاقت فرساست.

دو هفته پرخطر کرونایی پیش روی هرمزگانی‌ها
در جنوب کشور هم دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت شیوع کرونا در استان را قرمز دانست و اعلام کرد: هرمزگان در شیوع کرونا همچنان در اوج است.
وی با تأکید بر پرخطر بودن این ویروس در استان طی دو هفته جاری، تأکید کرد: باید قبول کنیم تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع آن ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اگر اعلام می‌شود بازار باز است به معنای الزام خروج از خانه نیست، یادآور شد: از بیان جمله «در خانه بمانید» خسته شده‌ایم. مردم باید در مواقع نیاز به بازار بروند آن هم با رعایت تمامی پروتکل ها.
وی از افزایش هزینه‌های بستری، درمان، خستگی کادر درمان و افزایش روز به روز تعداد مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و با اشاره به اینکه اکنون ۵۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری هستند که حال ۲۸ نفر از آنها نیز بدحال اعلام شده است. همچنین تاکنون ۲۸۰ نفر از کادر درمان در هرمزگان به ویروس کرونا مبتلا شدند که حدود نیمی از آنها پس از بهبودی کامل به محل کار خود بازگشته‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین تأکید کرد: در خدمات بیمارستان دچار کمبود نیرو هستیم از شهروندان می‌خواهیم در صورت آشنایی با خدمات درمانی برای کمک به کادر درمانی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، این هفته و هفته آینده، هفته‌های پر خطر ویروس کرونا در هرمزگان است.
فرشیدی درباره اینکه افراد مشکوک به کووید ۱۹ در بندرعباس به چه مراکزی باید مراجعه کنند هم گفت: افراد علامت‌دار حاد از ساعت ۱۲ تا ۱۵ می‌توانند به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند که با تأیید پزشک از آنها تست کووید ۱۹ گرفته می‌شود. توصیه می‌شود افرادی که علائم خفیف کرونا دارند، بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه خودارزیابی کرونا به نشانی salamat.gov.ir با کارکنان سلامت ارتباط برقرار کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: سفر ،هرمزگان ،گلستان ،روزهای کرونایی

تاريخ : چهار شنبه 9 / 4 / 1399 | 9:28 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.