تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8674
بازدید دیروز : 5218
بازدید هفته : 72578
بازدید ماه : 199282
بازدید کل : 11256133
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک
 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 9 / 9 / 1398

بحث نجوم و ستاره همیشه برای انسان جالب توجه بوده است و کمتر کسی است که شب در حال پیاده روی یا استراحت به آسمان نگاه نکرده باشد و حتی به شمردن آن ها زمان نگذرانده باشد و یا در رابطه با آن ها به تفکر مشغول نشده باشد، اما نظریه های قدیمی چه پرده ای را از دنیای پراز رمز و راز ستارگان برداشته است؟ نظریه های جدید و ابزارهای پیشرفته امروز چه دیدی از ستارگان برای ما به وجود آورده اند؟ آیا در روایات اسلامی حدیث در رابطه با نجوم وجود دارد؟ این روایات تا چه اندازه با اکتشافات جدید سازگاری دارند؟ ما در این مقاله در صدد پاسخ گویی به این سوالات برآمده ایم و یک روند منطقی را از نظریه های پیشینیان تا روایات اسلامی و سپس ارائه نظریات و اکتشافات جدید اتخاذ کرده تا خوانندگان اطلاعات دقیق و منظمی را در رابطه با نجوم و روایات کسب کنند.

69

 

نظریه بطلمیوس:

در قرن دوم میلادی، دانشمند یونانی به نام بطلمیوس، تمام دانش اختر شناسی و همه معلومات دیگر زمان خود را در یک مجموعه کتاب، گرد آورد. تصویری که او از جهان به دست داد، به نظام بطلمیوسی شهرت یافت. نظام بطلمیوسی، تقریبا مدت پانزده قرن به صورت تنها نظر پذیرفته جهان در آمد. در کتاب المجسطی این نظریه شرح داده شده است ومی توان مقداری از آن را که با موضوع این مقاله در ارتباط هست به صورت زیر خلاصه نمود:

70

“زمین در مرکز عالم است و در برابر گنبد آسمان نقطه کوچکی است. گنبد مستدیر آسمان با ستارگانی که بر آن چسبیده اند (هشت یا نه فلک وجود دارد که آخرین آن ها فلک الافلاک نام دارد که همه ستاره ها روی آن چسبیده اند.) در هر شبانه روز یک دور از مشرق به مغرب به دور زمین می چرخد. خورشید، ماه و سیارات حرکاتی مضاف بر این نیز انجام می دهند.” آنچه که در این نظریه مشهود است این می باشد که ستارگان را چسبیده بر سقف آسمان معرفی می کند.(۱و۲)

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 9 / 9 / 1398

شما هم نمیدانید کدو سبز این خاصیتها را دارد

450px-Courgette_J1

کدو سبز، از نظر دانش گیاه‌شناسی‌، در  دسته میوه‌ها قرار گرفته  اما از دیدگاه تغذیه و خوردنی در قسمت سبزیجات قرار دارد.

محافظت از چشم‌ها با کدو

مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند.

 کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و … شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه کدو سبز یکی از بهترین منابع غذایی منگنز است، گفت: این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد.

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 9 / 9 / 1398

تغذیه و تنگی‌نفس

امروزه به علت تغییرات ایجاد شده در محیط طبیعی اطراف ما و به هم خوردن اکوسیستم اولیه زمین به همراه شرایط کاری و نحوه ماشینی شدن زندگی، عوارضی برای انسان به وجود آمده که می‌تواند زمینه ساز خیلی از بیماری‌های مزمن قلبی و تنفسی باشد. تنگی نفس می‌تواند نمونه‌ای از اینگونه عوارض باشد.

 

انواع تنگی نفس

در مجموع می‌توان تنگی‌نفس را به دو علت قلبی و ریوی نسبت داد که نشان‌ دهنده علت اصلی تنگی‌نفس است. حال با توجه به این دو منشأ اصلی تنگی نفس را می‌توان در یکی از موارد زیر قرار داد.

 

تنگی‌نفس کوششی

این نوع از تنگی‌نفس، با فعالیت و کوشش بدنی فرد ارتباط مستقیم دارد. انسان به طور طبیعی اگر به شدت و بدون آمادگی قبلی ورزش کند یا مسافت طولانی را بدود، این نوع تنگی‌نفس را تجربه خواهد کرد.

 

ارتوپنه

نوع دیگری از تنگی‌نفس قلبی در حالت درازکش و خوابیده ایجاد می‌گردد که در طب به آن «ارتوپنه» می‌گویند. یعنی قلب فرد به حدی نارسا است که نمی‌تواند خون موجود در ریه‌ها را تخلیه کند و فرد مجبور است با کمک گرفتن از نیروی جاذبه این کار را انجام دهد. به همین جهت بیماران مبتلا به نارسایی قلب، هنگام خواب زیر سرشان دو یا چند بالش می‌گذارند. به عبارت دیگر وقتی این افراد دراز می‌کشند، ریه فرد در آب بدن غرق می‌شود و احساس خفگی به وی دست می‌دهد. در این صورت بیمار جهت تنفس راحت باید بنشیند.

 

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
برچسب‌ها: تغذیه و تنگی‌نفس
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 14 / 8 / 1398

واوست که ابرهای سنگین راایجاد می کند ‏

شاید غافلگیرشوی اگربدانی وزن ابری که بربالای سرتوست وحتی ‏وجودش را هم حس نمیکنی ، ‏بسیارسنگینترازآن مقداری است که تصورش را میکنی ! ‏آیا میتوانی حدس بزنی که وزن آن به چند کیلوگرم می رسد ؟....


این ابری کوچک است که بدون آنکه وزن آن راحس کنیم درهوامعلق وشناوراست ؛ ولی غافلگیرکننده است اگربدانی که وزن ‏این ابربه بیشتراز500 هزارکیلوگرم (500 تن) می رسد.....‏

این ابرکه وزنی بسیارثقیل دارد بربالای سرما شناوراست واین حقیقتی است علمی که تأکید می کند ابرها بسیاربیشترازآن چیزی ‏که تصورمیشود سنگین وثقیل هستند ....ولی این حقیقت علمی راقرآن کریم در14 قرن قبل خبرداده است ؛ آنجاکه درآیه ی 12 ‏سوره ی رعد می فرماید :‏

هُوَ الَّذِي يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَيُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ

ترجمه : او كسي است كه برق را به شما نشان مي‏دهد كه هم مايه ترس است هم اميد و ابرهاي سنگين را ايجاد مي‏كند.‏

---------------------

به قلم: عبد الدائم الكحيل

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 14 / 8 / 1398

عکس و آیه : کافر تمایل به خودکشی دارد !‏

یک تحقیق علمی جدید ثابت کرده است که نه تنها کفر یک روش ناپسند است بلکه خطر بزرگی برای زندگی انسان به شمار می ‏رود ؛ پس خداوند را به خاطر نعمت ایمان سپاس می گوئیم .....


مجله آمریکایی ‏American Journal Of Psychiatry ‏ در یک بررسی تأکید می کند که تمایل به خودکشی در میان ملحدین ‏بیشتر ازمؤمنین است واز این رو تعداد کسانیکه درمیان ملحدین اقدام به خودکشی می کنند رقم بالائی است ؛ زیرا کفرو الحاد ‏تفکری را شکل می دهد که شخص ملحد را از خودش متنفرمی کند تا جاییکه سعی می کند از خود رهایی یابد وخلاص گردد ؛ ‏به همین دلیل خودکشی درجوامع دین دار رقم پایینی نسبت به جوامع بی دین است واین مسأله براهمیت ایمان درمحافظت ‏ازحیات بشریت تأکید می کند ...‏

خداوند بلند مرتبه درآیه 136 سوره نساء می فرماید :‏

يَا أَيُّهَاالَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِيَ أَنزَلَ مِن ‏قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلًا بَعِيدًا

ترجمه : اي كساني كه ايمان آورده ايد، ايمان (واقعي) به خدا و پيامبرش ‍وكتابي كه بر او نازل ‏كرده است و كتابی كه قبلا فروفرستاده بياوريد ؛ وكسي كه خدا و فرشتگان او و كتابها و ‏پيامبرانش و روز بازپسين را انكار كند در گمراهي دوری افتاده است

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 14 / 8 / 1398

عکس و آیه : آیا روح انسان در قلب اوست ؟

بسیاری از محققین علوم انسانی تصور می کنند که روح انسان درقلب او جای دارد ؛ ولی یک حادثه غیرمنتظره در دنیای ‏پزشکی ثابت کرد که روح انسان با اعضاء و جوارح بدن ‏....


بسیاری از محققین علوم انسانی تصور می کنند که روح انسان درقلب او جای دارد ؛ ولی یک حادثه غیرمنتظره در دنیای ‏پزشکی ثابت کرد که روح انسان با اعضاء و جوارح بدن او رابطه ای برمبنای آنچه تصور می شد ندارد واین یک مسأله کاملا ‏متفاوتی است و همان چیزی است که قرآن کریم برآن تأکید دارد ...‏

به نقل از شبکه ‏BBC‏ در ‏2015/03/27‏ پزشکان انگیسی برای نخستین بار موفق شدند قلب فردی را که به تازگی فوت کرده بود ‏به یک بیمار قلبی پیوند بزنند و این در حالی است که قلب پیوند شده در بدن بیمارگیرنده ی قلب حیات مجدد یافته و شروع به ‏تپیدن کرده است !‏

این چه معنایی دارد ؟ این یعنی مکان روح در قلب نیست ؛ زیرا روح انسان پس از مرگ بدن صاحب خود را ترک می کند ‏واین حادثه صدق کلام حق را درباره روح مورد تأکید قرار می دهد ؛ خداوند صاحب جلال درآیه 85 سوره الإسراء می فرماید ‏‏:‏

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلًا

ترجمه : ‏‎ ‎از تو در باره روح سؤ ال ميكنند، بگو: روح به  فرمان پروردگار من است و به شما  ‏جزدانش اندكى داده نشده است..

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 19 / 7 / 1398

برخی از معجزات قرآن

اول ـ وحدت هستی

جدیدترین نظریهء علمی ثابت کرده است که زمین جزئی از منظومهء شمسی بوده و به مرور زمان از آن جدا شده، به سردی گرایده و قابلیت زندگی را پیدا کرده است. برای صحت این نظریه به وجود آتش فشان ها در بطن زمین و زمین لرزه ها در اثر این آتش فشان ها اشاره میکنند.

این نظریهء علمی جدید آنچه را که در قرآن بدان اشاره شده است تأیید میکند:

أولم یرالّذین کفروا أنّ السّموات ولأرض کانتا رتقاً ففتقناهما و جعلنا من الماء کلّ شیءٍ حی، أفلا تؤمنون.

( آیا ندیدند کسانیکه کافر شدند، هر آیینه بود آسمانها و زمین خشک و بهم چسپیده، ما گشادیم آنرا و زنده گردانیدیم از آب همه چیز را. آیا ایمان نمی آورند؟)

استاد طباره میگوید: این یکی از معجزات علمی قرآن است که علمی جدید آنرا تأیید میکند. علم ثابت کرده است که این هستی یک کتلهء متصل با هم بوده و به مرور زمان تقسیم شده است. منظومهء شمسی ما در نتیجهء همین انقسامات بمیان آمده است. هر چه بخش دوم از آیت ( و جعلنا من الماء کلّ شیءٍ حی…) این آشکارترین اشاره به تأیید حقیقت علمی است که دانشمندان راز آنرا کشف کرده اند. بیشترین کاووشهای کیمیاوی به آب ضرورت دارد و آب عنصر اساسی ادامهء زندگی در هستی و نباتات است. ۱ـ رتق بمعنای با هم متصل و یکجا. ۲ـ فتق جدایی میان دو چیز.
دیگر اینکه؛ این آیت نشان میدهد که خالق و ایجادگر این هستی آنرا بگونه ای ساخته است که برای مخلوقاتش قابل زندگی باشد. اگر درجهء حرارت بحد زیاد پایان باشد درجهء آکسیجن در آن بسیاز زیادی است، وقتی آب جامد میشود حرارت زیادی از آن بیرون رانده میشود و زیر آبرا برای زندگی حیوانات آبی مساعد میسازد. و عجیبترین حکمت قرآنی اینست که، با کلمات بسیار ارزشمندی راز زندگی را بیان میدارد.
از ابن عباس(رض) روایت شده است که، در تفسیر این آیت فرموده اند:

آسمان بهم چسپیده بود و باران نمی بارید، زمین خشک بود و گیاه نمیرویید، وقتی در زمین مخلوقات پیدا کرده شد آسمان با باران کشوده شد و زمین هم گشوده شد و از آن گیاهان رویید. تفسیر ابن کثیر ج۳ ص۱۸۷
من بدین نظر هستم که؛ این یک تفسیر خوبی است و ازباب استعاره مفسرین پیشین بدین نظر اند، ولی این مانع این نیست که در قرآن نکات علمی وجود داشته باشد که در گذشته مفسرین بدان آگاهی نداشتند و علم امروزی آنرا کشف کرده است و آیات قرآنی احتمال چندین توجیه را دارند. اینجا هیچ مانع از فهم اسرار قرآن وجود ندارد و میشود که متأخرین چیزهای را بدانند که متقدمین نداسته بودند.

خداوند(ج) فرموده است: سنریهم آیاتنا فی الآفاق و فی أنفسهم حتی یتبیّن لهم أنّه الحق. ( بزودی مینمایم ما برایشان نشانه های قدرت خود را در کناره جهان ( طبیعت) و در ذات خودشان، تا برایشان ثابت گردد که این قرآن حق است)
شاید این از نشانه های اعجاز باشد که خداوند(ج) در قرن بیستم توسط انسان آنرا کشف کرده است.


 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

دوم ـ پیدایش هستی:

دانشمند فضایی( جینز) میگوید: اولین مادهء هستی بشکل گازهای بوده اند که در فضا طور منظم وجود داشتند و مجموعهء کهکهشانها از کثافت وتجمع این گاز های پدید آمده اند.
دانشمند دیگری بنام ( جامو) میگوید: هستی در وهلهء اول پیدایشش پر از گازهای بوده که طور منظم در فضا توزیع شده بودند و از آنجا عملیهء تکوین آغاز یافته است.
این نظریه ای است که قرآنکریم آنرا تأیید میکند. اگر نص قرآنی در رابطه موجود نمیبود شاید اکثر ما این فرضیهء علمی را نادرست میپنداشتیم و یا به آن بدیدهء شک مینگریستیم. :

ثمّ استوی إلی السّماء و هی دخانٌ، فقال لها و للأرض إتیا طوعاً أو کرهاً، قالتا أتینا طائعین.

( بعد از آن بسوی آسمان شد که از دود بود، و گفت برای آن و زمین بیایید بفرمان من خواسته یا نخواسته، گفتند: آمدیم خواسته و فرمانبردار)
درین آیت کریمه قرآن مصدر پیدایش و خلقت این هستی را دود( دخان) معرفی کرده است. دود چیزی است که عربها از اشیاء ملموس آنرا درک میکردند که در حقیقت همان گاز است. آیا چهارده قرن قبل در مقدور یک شخص که خواندن و نگاشتن نمیدانست بود که این کشف علمی قرن بیستم را بداند، آنهم در زمانیکه مردم از هستی و اسرار آن چیزی نمیدانستند؟!

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 / 12 / 1396

تهیه کننده:  بخش اعجاز علمی قرآن ( آقای صادقیان )

خداوند متعال در سوره­ ی الرحمن آیه­ ی ۳۳ می­ فرماید:

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَاتَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ

ای گروه جنّ و انس! اگر می توانید از مرزهای آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولی هرگز نمی­توانید، مگر با نیرویی(فوق العاده)!

در حالیکه تا قرن ها تصور دانشمندان بر نامحدود و بی کران بودن جهان بود، امروزه دانشمندانی چون Ranga-Ram Chary و Bill Poirier و.. .به شواهدی قوی در مورد نظریه ­ی جهان­ های موازی دست یافته اند، که بر اساس آن جهان ما دارای یک محدوده ­ی معین است که در نهایت به خلا کوانتومی ختم می­شود و در موازات جهان ما نیز جهان­ هایی با محدوده معین قرار دارند.

در حال حاضر امکان مشاهده و سفر به جهان­ های موازی وجود ندارد، زیرا چیدمان ابعاد و قوانین فیزیکشان با ما متفاوت است. (شاید در آینده با فضاپیماهای بسیار پیشرفته­ تر…)

به راستی چه کسی جز خالق این جهان ­ها در قرن­ها پیش می ­توانست این حقایق را در این آیات بیان کند؟

جهان­ های موازی:

جهان هستی ما پر از رمز و رازهای ناشناخته است اخترشناسان و منجمان بزرگ در طول تاریخ با جستجو در آسمان به دنبال کشف ناشناخته­ های جهان بوده ­اند. این دانشمندان تلاشهای خود را با ابتدایی ترین تجهیزات نجومی آغاز کردند و اکنون به دستگاههای بسیار پیشرفته ای برای درک کیهان رسیده اند. با وجود این هنوز دانسته­ های بشر از عالم هستی بسیار ناچیز است. دو دانشمند به نامهای پائول استاینهارت و نیل توراک که از برجستگان عالم کیهان شناسی هستند نظریه ای را ارائه داده اند، آنها معتقدند جهان ما ممکن است تنها جهان این هستی نبوده و تنها یکی از صدها و هزاران یا بی نهایت جهان دیگر باشد.

92

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 / 12 / 1396

تهیه کننده:  بخش اعجاز علمی قرآن ( آقای علی نژاد )

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات علمی، کشف کرده اند که حضور یک غریبه زیبا باعث افزایش استرس می شود. دانشمندان در ده مورد مطالعه در مردان دیده اند که این استرس در مردان به سلامتی آنها آسیب وارد میکند. این مطالعه میگوید حضور ۵ دقیقه مردان با یک غریبه زیبا بسیار استرس زا و برای قلب مضر است و به میزان قابل توجهی کورتیزول آنها و در نتیجه افزایش احتمال حمله قلبی و مغزی، دیابت، فشارخون  و ضعف جنسی را به دنبال خواهد داشت.

98

اگر این مقدار زمان طولانی تر شود بطور مزمنی میزان کورتیزول را بالا می برد که کورتیزول منجر به دیابت بزرگسالان، فشار خون و ضعف جنسی می شود.

از نظر اجتماعی نیز این عمل، منتهی به مقایسه و دیدن ایرادات در همسر خود، و ایجاد حس حسرت و نیاز کاذب به فرد غریبه می باشد که تخریب بنیان خانواده را به دنبال خواهد داشت.

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 / 12 / 1396

مقدمه

صافات (۱۴۵-۱۴۶)

فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاءِ وَهُوَ سَقِیمٌ (١۴۵) وَأَنْبَتْنَا عَلَیْهِ شَجَرَهً مِنْ یَقْطِینٍ (١۴۶)

او را در یک سرزمین خشک و خالی از گیاه افکندیم درحالیکه بیمار بود (۱۴۵) و بوته کدوئی بر او رویاندیم (۱۴۶)

104

یونس(ع) در دریا غرق میشود و پس از آن در معده نهنگ حبس می شود، وی با شرایط سختی مواجه شده و طبیعتا جسمش به شدت آسیب دیده است. در این آیات خداوند به بیمار شدن یونس (ع) اشاره مینماید و در کنار آن میفرماید در سرزمینی خشک و خالی از گیاه برای او، بوته ی کدو رویاندیم.

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 15 / 10 / 1396



 

 

آیا مصرف اندک  وناچیز مشروبات الکلی(خمر) نیز مضر است؟ دین و علم آیا در این زمینه رو به روی هم قرا می گیرند ؟ یا موازی و هم نظر می باشند؟


 

بعضی از پزشکان اعتقاد داشتند که مقدار کم شراب می تواند مفید و سودمند باشد ، حال به سراغ آخرین یافته های پزشکی در این زمینه می رویم...

در تحقیقی که  دکتر Sarah Lewis واحد طب اجتماعی دانشگاه بریستول انجام داده است ثابت شده است که بین خوردن مشروبات الکلی و فشار رابطه ای قوی وجود دارد . او می گوید : « مصرف مشروبات الکلی بیش از آنچه تصور می شد در بالا رفتن فشار خون موثر است» او تحقیقاتش را بر روی افرادی انجام داده بود که بدنشان توانایی دفع آثار مشروبات الکلی را نداشت . ولی آیا این مضرات فقط این افراد را شامل می شود

 

 

 

به این میوه ی زیبا و خوش طعم نگاه کنید ، چرا بشر با دستکاری در آن  و تحریف استفاده اش مضرات سنگینی به خود وارد می سازد ؟

 

 

 

محققان اشاره دارند که افراد اگر خمر ( مشروب ) را به مقدار خیلی کم مصرف کنند ، در بدنشان مقداری از آن مشروب و برای 10 روز باقی می ماند! ( تاکنون و بصورت دقیق برای دانشمندان معین نشده است که چه مقدار از مشروب در بدن و سلول های مصرف کننده  باقی می ماند اما پیامیر(ص) خبر داده است که مصرف کننده خمر 40 روز نماز ندارد ! پیامبر از ما می خواست که هر سلول از سلول های بدنمان در هنگام ایستادن در برابر خدا پاک و طاهر باشد)

 

اما خطر پنهان مشروبات الکلی در هنگام خواب ظاهر می شود ، جایی که مغز انسان شروع به پخش امواجی می کند که در تولید و پخش هورمون رشد ضروری است . دانشمندان اما می گویند  در هنگام مصرف مشروبات الکلی ( حتی به مقدار ناچیز) مولکول های آن از طریق خون وارد مغز می شوند و مدت زیادی در آن می مانند و با ایجاد اختلال در ساطع کردن امواج الکترو مغناطیسی سبب اختلال در تولید هورمون رشد می شود و خواب طبیعی انسان را مختل می سازد.

 

خداوند در آیه ای واضح می فرماید:  (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ * إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ) [المائدة: 90-91].

 

ترجمه:« اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند و از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد باشد كه رستگار شويد * همانا شيطان مى‏خواهد در پرداختن به شراب و قمار، بين شما دشمنى و كينه بيندازد، و شما را از ياد خداوند و از نماز بازدارد، آيا دست‏بردار هستيد؟»

ترجمه: www.azkar.blogfa.com

منبع:www.kaheel7.com

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 15 / 10 / 1396


مجله بریتانیایی British Medical Journal  تحقیقی را منتشر نمود که 51 کاوش و بررسی را در خود جای میداد و درآن تاکید شده است که شستن دست ها روشی فعال در راه مبارزه با ویروس های هایی است که دستگاه تنفس بدن را هدف قرار می دهند.

و تحقیقی دیگر که مجله Cochrane Library آن را منتشر کرد، به این موضوع اشاره دارد که شستن دست ها با آب و صابون روشی ساده و موثر در جلوگیری از انتشار  ویروس ها ی دستگاه تنفس می باشد از ویروس روزمره سرماخوردگی گرفته تا ویروسهای خطرناکی که منجر به شیوع بیماری های واگیر دار می شود.

 

و اینجاست که دستور الهی را به یاد می آوریم جایی که خداوند در قرآن می فرماید:« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ... ». ترجمه : « اي كساني كه ايمان آورده‏ايد هنگامي كه براي نماز بپاخاستيد صورت و دستها را تا آرنج بشوئيد»(المائده:6)

 

ترجمه:www.azkar.blogfa.com

منبع:www.kaheel7.com

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 15 / 10 / 1396

 

 

آیا از مشکل در کید، معده و یا هضم غذا رنج میبری؟ پس این درمان رایگان از قرآن را از دست نده، رژیم غذایی ساکنان بهشت!

 

 

منبع: kaheel7.com

 


 

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 / 8 / 1396

 انعام آیه 95  إِنَّ اللَّهَ فالِقُ الْحَبِ‏ وَ النَّوى‏ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذلِكُمُ اللَّهُ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ  خدا شكافنده دانه و هسته است. زنده را از مرده، و مرده را از زنده بيرون مى ‏آورد. چنين است خداى شما؛ پس چگونه [از حق‏] منحرف مى‏شويد؟

پیام های آسمانی جزء بیست و دوم (برگرفته از تفسیر نور)

 

 

 

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1. تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَ أَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا كَرِيمًا

تحيّت آنان در روزى كه خدا را ملاقات كنند سلام است و خداوند براى آنان پاداشى نيكو فراهم كرده است.

  • سلام، درودِ بهشتى و بهشتيان است. «تَحِيَّتُهُمْ ... سَلامٌ»
  • پاداش‏هاى الهى، هم بزرگوارانه است، هم بزرگ و گرانقدر. «أَجْراً كَرِيماً»، «أَجْراً عَظِيماً»( احزاب، 44)

2. يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِى الْأَرْضِ وَ مَا يخْرُجُ مِنْهَا وَ مَا يَنزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَ مَا يَعْرُجُ فِيهَا وَ هُوَ الرَّحِيمُ الْغَفُور
هر چه را كه در زمين فرو شود و هر چه را كه از زمين بيرون آيد و هر چه را كه از آسمان فرود آيد و هر چه را كه بر آسمان بالا رود، مى ‏داند. و او مهربان و آمرزنده است.

  • با آن كه خداوند همه چيز را مى ‏داند ولى كسى را رسوا نمى‏ كند. «الرَّحِيمُ الْغَفُورُ» (سبأ، 2)

3. لِّيَجْزِىَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَاتِ أُوْلَئكَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيمٌ
تا كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده ‏اند پاداش دهد آنانند كه برايشان آمرزش و روزى نيكو مقرّر است.

  • پاداش‏هاى الهى، هم معنوى است «مَغْفِرَةٌ» و هم مادّى. «رِزْقٌ كَرِيمٌ» (سبأ، 4)

4. ذَالِكَ جَزَيْنَاهُم بِمَا كَفَرُواْ وَ هَلْ نُجَازِى إِلَّا الْكَفُور
اين (كيفر) را به خاطر كفرانشان به آنان جزا داديم و آيا جز ناسپاسان را كيفر مى‏ دهيم.

  • سرچشمه‏ ى بدبختى‏ ها، عملكرد منفى خود ماست. «ذلِكَ جَزَيْناهُمْ بِما كَفَرُوا»(سبأ، 17)

5. يَأَيُّها النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِىُّ الْحَمِيدُ
اى مردم! اين شماييد كه به خداوند نياز داريد و (تنها) خداوند، بى ‏نياز و ستوده است.

  • هيچ كس از خدا بى نياز نيست. «يا أَيُّهَا النَّاسُ»  (فاطر، 15)

6. وَ لَا الظُّلُمَاتُ وَ لَا النُّورُ
تاريكى و روشنايى (نيز يكسان نيستند).

  • راه حقّ يكى بيش نيست. «النُّورُ» به صورت مفرد آمده ولى راه‏هاى انحرافى زياد است. «الظُّلُماتُ»(فاطر، 20)

7. لِيُوَفِّيَهُمْ أُجُورَهُمْ وَ يَزِيدَهُم مِّن فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَكُور
خداوند پاداش آنان را به طور كامل عطا كند و از فضل خويش به آنان بيفزايد، چرا كه خداوند آمرزنده و سپاسگزار است.

  • خداوند از تلاش‏ها قدردانى كرده و لغزشها را مى ‏پوشاند، ما نيز در برابر خدمات ديگران قدرشناس باشيم و از لغزش‏هاى آنان بگذريم. «إِنَّهُ غَفُورٌ شَكُورٌ»(فاطر، 30)

8. إِنَّ اللَّهَ عَالِمُ غَيْبِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
همانا خداوند به غيب آسمان‏ها و زمين آگاه است، بدون شك او به راز دل‏ها داناست.

  • كسانى كه فرصت‏هاى دنيا را از دست داده و عمل صالحى انجام نداده‏ اند و در آخرت ناله مى ‏زنند كه ما را از دوزخ نجات بده تا عمل صالح انجام دهيم، در سخن خود صداقت ندارند. «إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ»  (فاطر، 38)

9. وَ اضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصحْابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُونَ
براى آنها اصحاب قريه را مثال بزن كه فرستادگان خدا به سوى آنها آمدند.

  • در بيان داستان، عبرت‏ها مهم است، نام قريه، نژاد، زبان و تعداد افراد مهم نيست. «أَصْحابَ الْقَرْيَةِ»
  • انبيا به سراغ مردم مى ‏رفتند و منتظر نبودند تا مردم به سراغ آنان بيايند. «جاءَهَا الْمُرْسَلُونَ» (  یس، 13)

10. قَالُواْ إِنَّا تَطَيَّرنَا بِكُمْ لَئن لَّمْ تَنتَهُواْ لَنَرجُمَنَّكُم وَ لَيَمَسَّنَّكُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِيمٌ
گفتند: ما شما را به فال بد گرفته‏ ايم. اگر بس نكنيد سنگسارتان خواهيم كرد و شما را از ما شكنجه ‏اى سخت خواهد رسيد.

  • فالگيرى و فال زدن، از آداب و رسوم جاهلى است. «تَطَيَّرْنا بِكُمْ»
  • كسى كه منطق ندارد به خرافات متوسّل مى ‏شود. «تَطَيَّرْنا بِكُمْ»  (یس، 18)

 

سـوال: چــه کســانـی در سخــن خـــود صــداقـت نـدارنـد؟

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 / 8 / 1396

آل عمران آیه147  وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلاَّ أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا في‏ أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرينَ  سخنشان تنها اين بود كه: «پروردگارا! گناهان ما را ببخش! و از تندرويهاى ما در كارها، چشم‏پوشى كن! قدمهاى ما را استوار بدار! و ما را بر جمعيّت كافران، پيروز گردان!

پیام های آسمانی جزء بیست و یکم (برگرفته از تفسیر نور)

 

 

 

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1 كُلُّ‏ نَفْسٍ ذَائقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ‏ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ
هر نفسى، چشنده‏ ى مرگ است سپس به سوى ما باز گردانده مى ‏شويد.

  • مرگ، استثنا ندارد و براى همه است. «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ»
  • مرگ، پايان كار نيست، بازگشت به مبدأ است. «إِلَيْنا تُرْجَعُونَ»(عنکبوت، 57)

2 .وَ الَّذِينَ جَاهَدُواْ فِينَا لَنَهدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين
 كسانى را كه در راه ما مجاهدت كنند، به راه‏ هاى خويش هدايتشان مى‏ كنيم، و خدا با نيكوكاران است.
خداوند، هم راه قرب را به ما نشان مى ‏دهد و هم تا رسيدن به مقصد، دست ما را مى‏ گيرد. «لَنَهْدِيَنَّهُمْ ... لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» (عنکبوت، 69)
3غُلِبَتِ الرُّوم فِى أَدْنَى الْأَرْضِ وَ هُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ
روميان مغلوبِ (ايرانيان) شدند. (اين شكست) در نزديك‏ترين سرزمين (رخ داد) ولى آنان بعد از مغلوب شدن، در آينده‏ ى نزديكى پيروز خواهند شد.

  • با يك شكست، مأيوس نشويد. «غُلِبَتِ ... سَيَغْلِبُونَ» (روم، 3)

4 .وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ لَكِنَّ أَكْثرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُون
(اين پيروزى) وعده‏ى الهى است. خداوند وعده ‏اش را تخلّف نمى ‏كند ولى بيشتر مردم نمى ‏دانند.
اكثر مردم در وفا كردن خداوند به وعده ‏هايش ترديد دارند. «لا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ»(روم، 6)
5 . وَ مِنْ ءَايَاتِهِ أَنْ خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ إِذَا أَنتُم بَشَرٌ تَنتَشِرُونَ
و از نشانه ‏هاى الهى آن است كه شما را از خاكى (پست) آفريد، پس (به صورت) بشرى به هر سوى پراكنده شدي.

  • بهترين راه خداشناسى، تفكّر در آفرينش است. «وَ مِنْ آياتِهِ» . (روم، 20)

6 .  لِيَجْزِىَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ مِن فَضْلِهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِين
تا كسانى را كه ايمان آورده ‏اند و كارهاى شايسته كرده ‏اند از فضل خود پاداش دهد. زيرا خدا كافران را دوست ندارد.

  • ايمان و عمل صالح، شمارا مغرور نكند، زيرا كه دريافت هرنعمتى از فضل خداست. «لِيَجْزِيَ...فَضْلِهِ»(روم، 45)

7 .فَيَوْمَئذٍ لَّا يَنفَعُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ مَعْذِرَتُهُمْ وَ لَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ
پس در چنين روزى، پوزش كسانى كه ستم كردند سودى ندارد، و توبه‏ ى آنان نيز پذيرفته نمى ‏شود.

  • توبه و عذرخواهى تنها در دنيا كارساز است و در قيامت هيچ كارايى ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يَنْفَعُ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ» (روم، 57)

8 .فَاصْبِر إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ لَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ
پس صبر كن كه وعده خدا حق است. مباد آنان كه به مرحله يقين نرسيده‏ اند، تو را بى ‏ثبات وسبكسر گردانند.

  • ايمان به وعده‏هاى الهى، عامل صبورى است. «فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ»
  • كسى كه صبر نكند، خفيف مى ‏شود. «فَاصْبِرْ ... لا يَسْتَخِفَّنَّكَ ...» ( روم، 60)

9.وَ إِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَ هُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَىَّ ‏لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ
و لقمان به پسرش گفت- و او را پند مى‏ داد- كه: اى پسرك من، به خدا شرك مياور، زيرا شرك ستمى است بزرگ.

  • يكى از شرايط تأثير موعظه، احترام و شخصيّت دادن به طرف مقابل است. «يا بُنَیَّ»(لقمان، 13)

10 . وَ اقْصِدْ فِى مَشْيِكَ وَ اغْضُضْ مِن صَوْتِكَ إِنَّ أَنكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ
و در راه رفتن (و رفتارت)، ميانه‏رو باش و از صدايت بكاه، زيرا كه ناخوش‏ترين صداها، آواز خران است.

  • صداى خود را كوتاه كنيم. از فرياد بيهوده بپرهيزيم و بيانى نرم و آرام داشته باشيم. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ»
  • فرياد كشيدن و بلند كردن صدا، امرى ناپسند و نكوهيده است. «وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ»( لقمان، 19)

 

سـوال: بهتــریـن راه خــداشـناسـی چـیست؟

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 21 / 8 / 1396

khoda-office-photokade-2

پیام های آسمانی جزء بیستم (برگرفته از تفسیر نور)

 

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1. فَتَوَكَّل‏ عَلَى اللَّهِ إِنَّكَ عَلَى الْحَقِّ‏ الْمُبِينِ
پس بر خدا توكل كن كه تو همراه با حقيقتى روشن هستى.

  • توکل بر خداوند تنها در مسیر حق معنا دارد، نه در مسیر باطل «فَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ إِنَّكَ عَلَى الْحَقّ‏ الْمُبِينِ» (نمل، 79)

2. قَالَ رَبِّ‏ إِنّى‏ ظَلَمْتُ نَفْسِى فَاغْفِرْ لِى فَغَفَرَ لَهُ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
گفت: اى پروردگار من، من به خود ستم كردم، مرا بيامرز. و خدايش بيامرزيد. زيرا آمرزنده و مهربان است.

  •   در دعا، خداوند را با كلمه مباركه‏ى «رب» بخوانيم. «قالَ رَبِّ»  (قصص، 16)

3. فَخَرَجَ مِنْهَا خَائفًا يَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ‏ نَجِّنِى مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ
ترسان و نگران از شهر بيرون شد. گفت: اى پروردگار من، مرا از ستمكاران رهايى بخش.

  • زندگى أنبياء غالباً با آوارگى و سختى همراه بوده است. «فَخَرَجَ»
  • سعى و همّت خود را به كار بريم، ولى نتيجه را از خداوند بخواهيم. «فَخَرَج» (قصص، 21)

4. قُلْ فَأْتُواْ بِكِتَابٍ مِّنْ عِندِ اللَّهِ هُوَ أَهْدَى‏ مِنهْمَا أَتَّبِعْهُ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
بگو: اگر راست مى‏ گوييد، از جانب خداوند كتابى بياوريد كه از اين دو بهتر راه بنمايد تا من هم از آن پيروى كنم.
در گزينش مربّى، دوست و كتاب، هدايت‏بخش بودن، معيار است. «أَهْدى‏ مِنْهُما أَتَّبِعْهُ» (قصص، 49) 

5. مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِّنْهَا وَ مَن جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلَا يُجزَى الَّذِينَ عَمِلُواْ السَّيِّئَاتِ إِلَّا مَا كاَنُواْ يَعْمَلُونَ

هر كس كه كار نيكى به جاى آرد، بهتر از آن را پاداش يابد و هر كه مرتكب گناهى شود، پس آنان كه مرتكب گناه مى‏ شوند جز به اندازه عملشان مجازات نشوند.

  • كار نيك، مطلوب و پسنديده است، از هر كس و به هر مقدار كه باشد. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ» (قصص، 84)

6. وَ مَن جَاهَدَ فَإِنَّمَا يُجاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِىٌّ عَنِ الْعَالَمِين
هر كه جهاد كند به سود خود كرده است، زيرا خدا از همه جهانيان بى ‏نياز است.

  • خداوند به تلاش ما نياز ندارد. «وَ مَنْ جاهَدَ فَإِنَّما يُجاهِدُ لِنَفْسِهِ»
  • خداوند، هم از انسان‏ها بى نياز است و هم از فرشتگان و هم ديگر موجودات «لَغَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِينَ»(عنکبوت، 6)

7. وَ لَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ لَيَعْلَمَنَّ الْمُنَافِقِينَ
و قطعاً خدا كسانى را كه ايمان آورده مى ‏شناسد، و منافقان را (نيز) مى ‏شناسد.

  • مؤمنان واقعى و دروغين را تنها خدا مى‏شناسد. «وَ لَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْمُنافِقِينَ» (عنکبوت، 11)

8. فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ وَ قَالَ إِنّى‏ مُهَاجِرٌ إِلَى‏ رَبّى ‏إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
پس لوط به او (ابراهيم) ايمان آورد، و گفت: همانا من به سوى پروردگارم روى آورده‏ام كه او عزيز و حكيم است.

  • گاهى در يك زمان چند پيامبر بوده، ولى امامت و رهبرى بر عهده‏ ى يكى از آنان بوده است. «فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ» (عنکبوت، 26)

9. إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ مِن شَى‏ءٍ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم
خداى يكتا مى‏ داند كه چه چيزهايى را سواى او به خدايى مى‏خوانند، و اوست پيروزمند و حكيم.

  • به جاى تكيه بر غير خدا كه مانند خانه عنكبوت سست و بى‏ اساس است، به خداوند قوى و شكست‏ ناپذير توكّل كنيم. «وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ»  (عنکبوت، 42)

10.  خَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقّ‏ إِنَّ فِى ذَالِكَ لاَيَةً لِّلْمُؤْمِنِين
خداوند آسمان‏ها و زمين را به حقّ آفريد، همانا در اين آفرينش، براى اهل ايمان نشانه‏ ى قطعى است.

  • آفرينش جهان، هدفدار است «بِالْحَقِّ» نگاه ما به جهان نيز بايد هدفدار باشد.(  عنکبوت، 44)

سـوال: معیــــار در انتخــاب مـربی و دوسـت و کتــاب چــیست؟

تهیه و تدوین: اتحادیه تشکل های قرآنی شهرستان خمینی شهر

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 / 7 / 1396

پیام های آسمانی جزء هجدهم

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1 .الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمانِ وَ كانَ يَوْماً عَلَى الْكافِرِينَ عَسِيراً
در آن روز، فرمانروايىِ بر حقّ، از آن خداى رحمان است و روزى است كه بر كافران سخت و سنگين است.

  • قيامت روز جلوه‏ى رحمت الهى است. «الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمنِ» ( فرقان، 26)

2 . وَ لَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقّ‏ وَ أَحْسَنَ تَفْسِيرًا
هيچ مثَلى براى تو نياورند مگر آن كه پاسخش را به راستى و در نيكوترين بيان بياوريم.

  • سخن بايد منطقى و حقّ باشد. «جِئْناكَ بِالْحَقِّ»
  • گفتار و اعتراض ديگران را با كلام بهتر جواب دهيم. «وَ أَحْسَنَ تَفْسِيراً» (فرقان، 33)

3 . ثُمَّ قَبَضْنَاهُ إِلَيْنَا قَبْضًا يَسِيرًا
سپس بر گرفتيمش، گرفتنى اندك‏ اندك.

 

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 / 7 / 1396

پیام های آسمانی جزء هجدهم

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1. .الَّذِينَ هُمْ فِى صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ
آنان كه در نمازشان خشوع مى‏ ورزند.

  • نماز، در رأس برنامه‏هاى اسلامى است. «فِي صَلاتِهِمْ» ( مومنون، 2)

2. وَ لَقَدْ خَلَقْنَا فَوْقَكُم‏ سَبْعَ طَرَائقَ وَ مَا كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غَافِلِين
و بر فراز سرتان هفت آسمان بيافريديم، حال آن كه از اين مخلوق غافل نبوده‏ ايم.

  • خداوند، هم خالق است و هم ناظر. (عالم محضر خداست) «وَ ما كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غافِلِينَ»(مومنون، 17)

3 . قَالَ رَبِّ‏ انصُرْنِى بِمَا كَذَّبُونِ
گفت: اى پروردگار من، اكنون كه تكذيبم مى‏ كنند، ياريم كن.

 

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 / 7 / 1396

 

 
 

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1. اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِى غَفْلَةٍ مُّعْرِضُونَ
روز حساب مردم نزديك شد و آنان هم چنان به غفلت رويگردانند.

  • قيامت و زمان حسابرسى را دور نپنداريم. «اقْتَرَبَ»  (  انبیاء، 1)

2. قَالَ رَبّى‏ يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِى السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
گفت: پروردگار من از هر سخنى در آسمان و زمين آگاه است و او شنوا و داناست.

  • هر چند دشمنان، در توطئه، نجوا و مخفى كارى مى‏ كنند «وَ أَسَرُّوا النَّجْوَى»، امّا خداوند همه چيز را مى‏ داند و پنهان و آشكار، براى او يكى است. «يَعْلَمُ الْقَوْلَ فِي السَّماءِ وَ الْأَرْضِ»(انبیاء، 4)

3 . وَ مَا جَعَلْنَاهُمْ جَسَدًا لَّا يَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَ مَا كاَنُواْ خَالِدِين
آنها را كالبدهايى نكرديم كه به طعام نيازمند نباشند و عمر جاويدان هم نداشتند.

موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 / 5 / 1396

 

 

این پیام ها با هدف استفاده در جلسات جزء خوانی استخراج شده است، لذا خواهشمند است استفاده و منتشر نمایید.

1.وَ يَسْئَلُونَكَ عَن ذِى الْقَرْنَيْنِ‏ قُلْ سَأَتْلُواْ عَلَيْكُم مِّنْهُ ذِكْرًا
و از تو در باره ذو القرنين مى ‏پرسند. بگو: براى شما از او چيزى مى ‏خوانم.

  • سؤالات بجا و منطقى مردم را بى‏ پاسخ نگذاريم. «سَأَتْلُوا» ( کهف، 83)

2 . ثُمَّ‏ أَتْبَعَ سَبَبًا
باز هم راه را پى گرفت.

  • افراد صالح و متعهّد، پيگيرى و پشتكار دارند. «ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً»(کهف، 89)

3. وَ اذْكُرْ فِى الْكِتَابِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّهُ كَانَ صِدِّيقًا نَّبِيًّا
و در اين كتاب ابراهيم را ياد كن كه او پيامبرى راستگو بود.

  • صداقتى ارزش دارد كه جزء خلق و خوى انسان باشد. «كانَ صِدِّيقاً»(مریم، 41)


موضوعات مرتبط: اعجاز قرآن
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی