حدیث شگفت انگیز پیامبر(مگسها)

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حدیث شگفت انگیز پیامبر(مگسها)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حدیث شگفت انگیز پیامبر(مگسها)

یا أَیُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُباباً وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَ إِنْ یَسْلُبْهُمُ الذُّبابُ شَیْئاً لا یَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَ الْمَطْلُوبُ

ای مردم بدین مثلی كه زده شده است گوش فرا دارید، آن كسانی را كه به غیر از خدا می خوانید و پرستش می كنید هرگز بر خلقت مگسی (هر چند همه اجتماع كنند)، قادر نیستند و اگر مگس چیزی از آنها بگیرد قدرت باز پس گرفتن آن را ندارند، طالب و مطلوب (بت و بت پرست) هر دو ناتوانند

سوره حج آیه 73

آزار و اذیتهای مگس و بیماریهای كه مگس ناقل آن است، دیده ها را از تأمل و تفكر در این حشره باز داشته است. در حالی كه مگس یكی از عجایب آفرینش الهی محسوب می شود. خداوند پاك و متعال برای مردم مگس را مثل زده است.این مخلوق ضعیف و كثیف با سرعت سرسام آوری تكثیر می شود. و به ظاهر ضعیف می نمایاند، اما اگر مكانی را پر از مگس كنی و همه آنها را بجز یك مگس ماده بكشی،این مگس ماده یك نسل مگس برای مقاومت در برابر این ماده كشنده تولید می كند.

<<بنابراین ساختن مواد كُشنده برای نابودی مگسها كاری شكست خورده است>>

پس چه چیز می تواند مگسها را بكشد؟!

مگسها در دستگاههای دقیق بدن خود پادزهر های طبیعی درست می كنند و به وسیله آن با این مواد كشنده مبارزه می كند. حتی اگر مگسها در برابر سرما بمیرند نسلی از فرزندان را به دنیا می آورند كه در مقابل سرما مقاومت كنند.

با میكروسكوپ، چشم مگس صد برابر بزرگ شده كه در این بزرگنمایی چیزی بسیار شگفت انگیز دیده شد، یعنی هزاران عدسی كه به یكدیگر چسبیده بودند و امكان دیدن كامل را برای مگس فراهم می آورند. این موجود ضعیف كه مردم از آن بیزارند می تواند مانوری دهد كه حتی بزرگترین و پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی قادر به آن نیستند. مگس نسبت به حجمش با سرعتی بسیار زیاد حركت می كند و قادر است كه ناگهان تا 90 درجه تغییر مسیر دهد و یا از سقفی به سقف دیگر برود و این چیزی است كه هواپیماهای بشری نمی توانند انجام بدهند.

 

اماچیزی كه باوركردنی نیست این است كه دستگاه عصبی مگس كاملاً شبیه دستگاه عصبی انسان می باشد.هنگامی كه خطری وی را تهدید كند به شدت عصبانی می شود. مگس عصبانی می شود و یاد می گیرد و احساس درد میكند. در حالیكه وزن مغز آن یك میلیونم گرم می باشد. مگس به اندازه كافی كار میكند و دارای مجموعه ای از غده ها است و حافظه ی او تا 2 دقیقه دوام دارد.

من محمد رسول الله(ص) را دوست دارم! + عکس

اما این حدیث پیامبر ) جالب توجه است كه می فرماید :<< هر گاه مگسی در نوشیدنی شما افتاد، آن را كاملاً در نوشیدنی فرو ببرید بعد آنرا دور بیاندازید زیرا در یكی از بالهایش بیماری وجود دارد و در دیگری شفاست.>>1

علوم جدید صحت و درستی این حدیث را ثابت كرده است: و كشف شده كه در یكی از بالهای مگسها پادزهری وجود دارد كه با میكروبها مبارزه می كند. پس هر گاه مگسی كه روی پاهای آن میكروبها و باكتریهای خطرناك وجود دارد در نوشیدنی شما افتاد می توانید [در صورت تمایل و جلوگیری از اسراف] مگس را كاملاً در آن فرو ببرید. زیرا در یكی از بالهای آن پادزهر این میكروبها وجود دارد.

اما پیامبر (ص) چگونه این حقیقت را شناخته و از كجا آنرا فهمیده است؟ آیا پیامبر آزمایشگاهی داشت؟ آیا آنجا ابزارها و آزمایشگاههای تجزیه و تحلیل وجود داشت؟ آیا آن زمان میكروسكوپ وجود داشت؟

و این چیزی جز وحی الهی و سنّت پاك محمدی نیست.

 


1- به روایت بخاری، ( 3142 )، ابوداود ( 3844 )، ابن ماجه ( 3505 ) و احمد ( 7141).




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: شگفتی های آفرینش
برچسب‌ها: شگفتی های آفرینش

تاريخ : دو شنبه 14 / 2 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.