ثانیه‌های قبل از مرگ چه اتفاقاتی میفتدد؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ثانیه‌های قبل از مرگ چه اتفاقاتی میفتدد؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

ثانیه‌های قبل از مرگ چه اتفاقاتی میفتدد؟

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ مرگ ، اتفاقی که برای همه می افتد درست مثل تولد که برای همه یکسان است اما یک تفاوت بزرگ با تولد دارد و آن هم راز و رمزی است که هیچ کس در این دنیا تقریبا در مورد نه دنیای پس از مرگ بلکه در مورد لحظه مرگ و دقایق و ثانیه های قبل و بعد آن نمیداند برای همین محققان و دانشمندان بارها برای اطلاع در مورد این مدت کوتاه ولی پر رمزو راز مطالعاتی انجام داده اند.

از تلخ و شیرین بودن مرگ برای انسان های مختلف دردنیا که بگذریم احساس لحظه مرگ و تغییراتی که در مغز در این زمان رخ می دهد برای همه برابر و یکسان است . تا به حال از خود پرسیده اید یک دقیقه قبل از مرگ چه احساسی خواهید داشت و در لحظه مرگ به چه فکر خواهید کرد؟ این 2 سوال میان افراد بسیار رایج است و کمتر فردی است که در طول زندگی این موارد را از خود نپرسیده باشد.

گروهی متشکل از شیمی دان ها و پزشکان آمریکایی با انجام بررسی ها و تحقیقات گسترده بر روی افراد در حال مرگ و یا بازگشته از مرگ نشان دادند که در زمان مرگ و چند دقیقه قبل از آن احساسی درست شبیه به تماشای فیلم ترسناک و بسیار خوفناک به افراد دست می دهد؛ در این شرایط مغز واکنشی از خود نشان می دهد که هنگام تماشای فیلم بسیار ترسناک دارد. ولی علت این ترس و وحشت به وجود آمده در مغز انسان قبل از مرگ چیست ؟ براساس بررسی های این گروه علمی ترس عامل اصلی این موضوع است به این دلیل که زمان احساس خطر ناخودآگاه ترس به فرد حاکم می شود و در این موقع بخشی از مغز به نام تالاموس به استرس و فشار روحی بسیار حساس است و در این شرایط با انتشار برخی هورمون ها و مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد.

گفته می شود که یک دقیقه قبل از مرگ فرد احساس ترس همراه با پرواز یا برخورد را احساس می کند و در این شرایط هیپوتالاموس باعث انتشار آدرنالین در بدن می شود برای آنکه بدن را برای واکنش صحیح آماده کند. این مطالعات و بررسی ها نشان می دهد در اکثر موارد افراد در لحظه مرگ تلاش و سعی دارند درست مثل تماشای فیلم ترسناک فریاد بزنند ولی صدایی به گوششان نمی سرد ؛ در واقع به گوش هیچ فردی نمی رسد زیرا در این لحظه تنفس قطع شده و مغز در حال از کار افتادن است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: مرگ، لحظه مرگ ،قبل از مرگ

تاريخ : یک شنبه 29 / 1 / 1399 | 8:34 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.