پلاسما درمانی بر روی تعداد از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان انجام شد
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : جمعه 27 / 1 / 1399

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: بهبود یافتگان این بیماری می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خود برای مشارکت در اجرای این طرح اقدام کنند.

افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند؛ از این رو پلاسمای این دسته از بهبود یافتگان، گرفته شده و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می‌شود. این روش موسوم به پلاسما درمانی است.

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این روش با توجه به شیوع بیماری کرونا و مطالعه‌های انجام شده درباره پلاسما درمانی به طور آزمایشی بر روی تعدادی از بیماران نیازمند در بیمارستان خورشید اصفهان اجرا شد و منتظر اعلام و تایید نتیجه آن از سوی متخصصان هستیم.

وی با بیان اینکه این روش به‌صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا که دارای شرایط ویژه بر اساس پروتکل‌های موجود هستند استفاده می‌شود، افزود: بهبود یافتگان بیماری کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند می‌توانند ۲ هفته بعد از بهبود و در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای به درمانگاه قدس در خیابان عباس‌آباد اصفهان برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

نجیمی ادامه داد: پلاسمای اهدا شده به سازمان انتقال خون اصفهان منتقل می شود تا سپس برای بیماران نیازمند استفاده شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به بستری بودن ۸۵۷ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل)، گفت: از میان آنها حدود ۱۸۸ بیمار بدحال هستند و با توجه به شرایط تنفسی خود نیاز به دستگاه کمک تنفسی و مراقبت‌های ویژه در بخش آی سی یو دارند.

وی تصریح کرد: بیشتر بیماران کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند با شرایط سنی بالا یا بیماری زمینه‌ای هستند.

اجرای روش پلاسما درمانی در یکی از بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی اصفهان نیز از چند روز گذشته آغاز شده است.
پلاسما درمانی با کمک سازمان انتقال خون در ۶ استان راه‌اندازی شده است و به گفته سرپرست طرح پلاسما درمانی در کشور این روش درمانی در استان های دیگر اجرا خواهد شد.

حسن ابوالقاسمی با اشاره به اینکه این طرح تحقیقاتی به صورت موردی- شاهد درحال انجام است و در آن از خاصیت پادتنی برای از بین ویروس کرونا استفاده می شود، گفت: نتایج اولیه نشان می‌دهد که در بیماران متوسط و شدید موثر است و در بیماران شدید و با وضعیت بحرانی سبب کاهش مرگ و میر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرچند این طرح برای بیماران شدید کرونایی طراحی شد اما بیماران بدحال هم به این طرح اضافه شده‌اند که شاهد روند مداوای این بیماران در قالب این طرح هستیم.

وی با یادآوری اینکه در اوج این بیماری بهتر است این پادتن‌ها را جمع‌آوری کنیم، گفت: سطح آنتی بادی بعدا در مردم کاهش پیدا می‌کند و در زمان حاضر باید نسبت به اهدا پلاسما اقدام کنیم و به عبارتی این دوره فرصت طلایی برای اهدای پلاسماست.

تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و جان باختگان کرونا در کشور به بیش از چهار هزار و ۶۸۰ نفر رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی