ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۱ زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیا دم از اعدام رهایی یافتند

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۱ زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیا دم از اعدام رهایی یافتند

کرمان - رئیس شوراهای حل اختلاف کرمان گفت: با هدف ایجاد صلح و سازش تعداد ۲۱ زندانی محکوم‌به قصاص نفس که به دلیل قتل به اعدام محکوم‌شده بودند از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی تقی زاده گفت: طی یک سال گذشته با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان شورای حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش، یک هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

تقی زاده اظهار داشت: خوشبختانه درصد صلح و سازش در شعب حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ قریب به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان تعداد چهار هزار و ۳۶۲ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد دو هزار و ۴۳۸ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شده که در نهایت منجر به آزادی هزار و ۳۴۲ مددجو از زندان این استان شده است.

تقی زاده تصریح کرد: شورای حل اختلاف ظرفیت خوبی در زمینه کاهش آمار زندانیان دارند و ضرورت دارد هر چه بیشتر شعب شورای حل اختلاف زندان تقویت شوند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد راهگشای مشکلات باشد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین از آزادی ۲۱ زندانی محکوم به قصاص نفس در سال ۱۳۹۸ از اعدام خبر داد و افزود: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف وتشکیل جلسات مکرر با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان تعداد ۲۱ زندانی محکوم‌به قصاص نفس که به دلیل قتل به اعدام محکوم‌شده بودند از چوبه دار رهایی یافتند.

وی گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم استان کرمان قلمداد کرد و افزود: حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل قطعاً در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد بود.

تقی زاده ازاین اقدام انسان‌دوستانه و خدا پسندانه اولیا دم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به این افراد نادم و پشیمان، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان محکوم به قصاص از چوبه دار باشیم.

در سال ۹۷ شوراهای حل اختلاف استان کرمان رتبه نخست بیشترین میزان صلح وسازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف ویژه زندان را درسطح کشور به خود اختصاص داده بودند که این روند افزایشی در سال ۹۸ نیز ادامه داشته است.

کد خبر 4900010

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: مهدی تقی زاده، دادگستری کرمان، صلح و سازش ،اعدام

تاريخ : شنبه 26 / 1 / 1399 | 9:12 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.