قالیباف سکوت کرد؛ معاونش برای مناظره اعلام آمادگی کرد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

قالیباف سکوت کرد؛ معاونش برای مناظره اعلام آمادگی کرد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

قالیباف سکوت کرد؛ معاونش برای مناظره اعلام آمادگی کرد

این عین اظهارات شهردار تهران در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» است؛ اظهاراتی که بیستم فروردین‌ماه بیان کرده و از آن زمان تاکنون به جنجالی تازه در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، جنجالی که یک سر آن به محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و منتخب نخست مردم تهران برای حضور در مجلس یازدهم وصل می‌شود، چهره‌ای که این روزها درباره هرچیزی صحبت می‌کند جز بدهی‌هایش در شهرداری تهران.

این‌بار اما موضوع به‌رغم سکوت شهردار اسبق تهران به جنجالی تازه در شبکه‌های اجتماعی بدل شد. همه‌چیز از توییت یک مجری آغاز شد. محمدرضا دلاوری، مجری جنجالی این روزهای ساختمان جام‌جم در صفحه توییترش حناچی و قالیباف را به مناظره با مجری‌گری خود دعوت کرد، اقدامی که حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری و عضو شورای نظارت بر صداوسیمای جمهوری اسلامی از آن استقبال کرد و نوشت: «اگر دوطرف بپذیرند یکی از جذاب‌ترین مناظره‌ها خواهد شد، به‌خصوص اگر پیش از انتخابات هیات رییسه مجلس جدید باشد.»

درخواست مجری صداوسیما و مشاور رییس‌جمهوری اما ازسوی شهرداران فعلی و سابق تهران بی‌پاسخ ماند ولی حساب کاربری قالیباف در اقدامی جالب‌توجه پاسخ یکی از نزدیکانش به دلاوری را بازنشر کرد. محمود رضوی، فعال رسانه‌ای نزدیک به قالیباف که در طول دوران تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بارها و بارها به حمایت از قالیباف پرداخته بود، در اقدامی جالب‌توجه با انتشار کلیپ اظهارات قالیباف در برنامه دست‌خط، خطاب به مجری صداوسیما نوشت: «موضوع بدهی شهرداری دوره مدیریت جهادی قبلا توسط آقای قالیباف در برنامه دست‌خط به‌طور کامل تشریح شده، ویدیوی آن‌هم در فضای مجازی موجود بود، حالا اینها چه ربطی به گرفتن وام از بانک آینده دارد و دوستان و آشنایان دنبال چه هستند و در زمین چه کسی بازی می‌کنند؛ ‌الله و اعلم!» این اظهارات رضوی اما با انتقادات بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی مواجه شد تا جایی که بسیاری از آنان قالیباف را مرد تریبون‌های یک‌طرفه معرفی کردند.

  • ... و بازهم معاون

بعد از این اقدام موضوع به نسبت با سکوت همراه شد تا جایی که روز گذشته معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار اسبق تهران در اظهاراتی از آمادگی خود برای مناظره با مدیران فعلی شهرداری پایتخت درباره روزهای مسوولیت قالیباف در این نهاد خبر داد.

این اظهارات قدرت‌الله گودرزی در حساب توییتری خبرگزاری فارس منتشر و بار دیگر با بازنشر حساب توییتری قالیباف مواجه شد. معاون مالی قالیباف در دوران حضورش در شهرداری تهران در جریان این اظهارات با رد گفته‌های حناچی گفته است: «مسوولانی که به‌رغم افزایش درآمدهای شهرداری در سال‌های اخیر، همچنان حتی نتوانسته‌اند تهران را به شیوه‌ای قابل قبول و با ثبات اداره کنند چه رسد به آنکه اقدامات قبلی را تکمیل کنند یا پروژه‌های جدیدی را به سرانجام برسانند مجبورند از استراتژی قدیمی و نخ‌نمای «تقصیر قبلی‌هاست» استفاده کنند تا بلکه اندک اعتباری در میان هم‌حزبی‌های خود جمع کنند.»

نکته قابل‌توجه اینکه گودرزی پیش‌تر و در بیست و نهم مهرماه سال گذشته در خبرگزاری فارس به مناظره با محمود میرلوحی، عضو فعلی شورای شهر تهران پرداخته و گفته بود: «بحث بدهی‌ها را بنده شفاف می‌گویم تا مردم قضاوت کنند. آقای میرلوحی شما هم به اسناد مراجعه کنید و از دوستان مالی شهرداری توضیح بخواهید چرا مدام اعداد را متفاوت اعلام می‌کنند. آقای نجفی یک‌بار بدهی‌ها را ۲۳ هزار میلیارد تومان و یک‌بار ۳۰ هزار میلیارد تومان و بار دیگر ۵۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. چرا آقای نجفی به ۵۲ هزار میلیارد تومان رسید؟ چون آقای میرزایی معاونش مصاحبه کرد و گفت بدهی‌های شهرداری ۵۲ هزار میلیارد تومان است.»

گفته‌ای که البته میرلوحی نیز به آن اینچنین پاسخ داده بود: «من معتقدم حضرتعالی اطلاعات زمان خود را ندارید، این حرف من است و می‌خواهم آن را ثابت کنم. شما اگر اطلاعات داشتید ۲۳ هزار میلیارد بدهی را می‌پذیرفتید، نه اینکه در صحن بگویید بدهی نداریم! مگر حاتم‌بخشی است بیاییم ۲۳ هزار میلیارد بدهی را انکار کنیم؟ این بخشی از فرمایش شما در صحن شورا بوده است.»

با این حال و به‌رغم این کش و قوس‌ها، به نظر نمی‌رسد نه قالیباف در آستانه مجلس یازدهم و مهم‌تر از آن، انتخابات هیات رییسه، تمایلی به مناظره با شهردار فعلی تهران داشته باشد و نه حناچی در شرایطی که کرونا مشغول گسترش در ایران است، بخواهد به مناظره بر سر موضوعی همچون بدهی‌های شهرداری تهران با قالیباف بپردازد اما باید دید شهردار اسبق تهران در روزگار نمایندگی‌اش، پرده از رازهای این مهم برخواهد داشت یا خیر.

کد خبر 500164

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: محمد باقر قالیباف ،پیروز حناچی ،فساد

تاريخ : سه شنبه 24 / 1 / 1399 | 8:30 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.