سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواستار ورود به یمن شد

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواستار ورود به یمن شد

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواستار ورود به یمن شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این نهاد غیردولتی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که مقام های مختلف در یمن، اقداماتی را برای مقابله با کرونا اتخاذ کرده اند و این در حالی است که  پنج سال جنگ باعث فروپاشی نظام بهداشتی این کشور شد است.

«کارولین سیگین» رییس برنامه های سازمان پزشکان بدون مرز در یمن، ورود تجهیزات پیشگیرانه و ابزارهای مورد نیاز برای آزمایش های پزشکی به این کشور را ضروری دانست.

وی تاکید کرد که مقام های یمنی باید زمینه ورود کارکنان و متخصصان اصلی در زمینه پزشکی و دیگر کارکنان کمک کننده  به این  حرفه و نیز کارکنان نهادهای خارجی به یمن را فراهم کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز افزود که به مقام های یمنی مستقر در عدن (دولت مستعفی) و صنعا (دولت نجات ملی) برای ایجاد مراکزی به منظور درمان کرونا کمک کرده است.

این نهاد بین المللی با یادآوری خطر شیوع  کرونا در یمن و لزوم مقابله با آن، افزود که تا این لحظه هیچ مرکز کاملا آماده ای در این  کشور وجود ندارد.

این در حالی است که نخستین مورد ابتلا به  ویروس کرونا در یمن روز جمعه در شهر «الشحر» استان حضرموت واقع در شرق یمن شناسایی شد.

ثبت نخستین ابتلا به این ویروس در کشور فقیر و  جنگ زده یمن در حالی است که نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشوری که از وضعیت بهداشتی وخیم به دلیل جنگ چند ساله میان نیروهای دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف سعودی و جنبش انصارالله رنج می برد، بالا گرفته است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ویروس کرونا ،یمن ،صنعا

تاريخ : دو شنبه 23 / 1 / 1399 | 9:32 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.