واکنش ایران به معرفی نخست وزیر جدید عراق

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

واکنش ایران به معرفی نخست وزیر جدید عراق

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

واکنش ایران به معرفی نخست وزیر جدید عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای آقای مصطفی الکاظمی، امیدوار است ایشان در ماموریت تشکیل دولت جدید در این کشور برای تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد یک عراق با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی موفق باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: بدون تردید همسویی و همدلی همه طوایف مختلف عراقی و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی، از جمله «عدنان الزرفی»، در نیل به این هدف مهم و ادامه مسیر تاثیرگذار بوده و هست.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مشکلات و نیل به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق اعلام می کند.

به گزارش فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) طی نطقی مامور شدن «مصطفی الکاظمی» به تشکیل کابینه جدید این کشور را اعلام کرد.

پس از ماهها جنجال سیاسی، سرانجام احزاب سیاسی پارلمان عراق بر سر گزینه‌ای به نام «مصطفی الکاظمی» برای تشکیل کابینه جدید این کشور توافق کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق فرد کمتر شناخته شده‌ای در عرصه سیاسی این کشور به شمار می‌رود. بیشتر عمر او به نویسندگی گذشته و تنها چند سال است که در مناصب عالی‌رتبه دیده می‌شود.

کد خبر 499565

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ایران و عراق ،سخنگوی وزارت خارجه

تاريخ : یک شنبه 22 / 1 / 1399 | 8:34 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.