ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

از نامه روحانی درباره برجام تا واکنش به تحریم انتخابات

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

از نامه روحانی درباره برجام تا واکنش به تحریم انتخابات

یکی از اخبار این ماه مربوط به انتخاب وزیر جدید برای وزارت جهاد کشاورزی بود، موضوعی که حسابی مراودات مجلس و دولت را در این رابطه به دنبال داشت، از همین رو حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در تاریخ دوم بهمن  درباره گزینه وزارت جهاد کشاوزی گفت که وزارت کشاورزی وزارتخانه بسیار مهمی است و رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای این وزارتخانه است.

مهم

نامه مشروط رئیس جمهور به سران کشور‌های ۱+۴ درباره برجام یکی از اخبار جنجالی بهمن به شمار می رود که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اتفاقاتی که درباره برجام رخ داده است، می‌گوید که در اردیبهشت ماه، رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت و اعلام کرد که که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم و آمادگی داریم آنچه تعهدات ما در برجام است را انجام دهیم اما به شرطی که ۱+۴ هم بخواهد در برجام بماند و به تعهداتش وفادار باشد.

حضور هیئت دولت درمرقد مطهر امام خمینی(ره) یکی دیگر از رویدادهای این ماه است، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان  به همراه اعضای هیئت دولت در ابتدای دهه فجر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران خبر مهمی به ملت ایران داد و بیان کرد که من همین جا دستور می‌دهم به وزارت راه که جاده عظیم تهران ـ شمال را که تکمیل شده از فردا به‌صورت آزمایشی‌ باز کند.

حجت الاسلام روحانی در تاریخ بیست و سوم بهمن پس از بارش‌های سنگین برف در استان‌های گیلان و مازندران، به وزیران راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور دستور داد تا تمامی امکانات وزارتخانه‌های خود را برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این بارش‌ها به کار گیرند.

مهم

 نشست خبری رئیس جمهور از مهمترین رویدادها بهمن بود. این نشست عصر روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست جمهوری‬ در حالی برگزار شد که محور صحبت های حجت الاسلام حول محورگرانی خودرو، یارانه و معیشت، مسکن، حقوق بازنشستگان، اشتغال، تورم، گرانی، تحریم دارو، برجام و... بود.

با توجه به نزدیک شدن به  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معاندین سناریوی تکراری تحریم انتخابات را تکرار کردند که جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تحریم انتخابات توسط دشمنان، واکنش نشان داد و بیان کرد که  اینگونه موضوعات در قالب تحریم موضوع جدیدی نیست؛ طی ۴۰ سال قبل در تمامی انتخابات، بیگانگان و عناصری که از مصالح و منافع کشور درک درستی ندارند دست به چنین  تفرقه افکنی هایی می زنند.

مهم

جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در اواخر ماه در  حاشیه رونمایی از ماشین آلات و تجهیزات اهدایی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در وزارت کشور از بهره برداری مترو پرند در سال آینده خبر داد و گفت که امسال حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای خطوط ریلی در نظر گرفته شده و متروی پرند تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در آخرین صبح روز بهمن در حاشیه جلسه هیئت وزیران  با حضور حجت الاسلام  روحانی رئیس جمهور، علی ربیعی سخنگوی دولت، حناچی شهردار تهران و فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو از چهار خودرو جدید روژه k۱۳۲ ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پروژه محصول سدان از مگاپلتفرم ایرانی محصول سایپا، پروژه کراس اوور محصول سایپا چهار تولید شرکت های خودرو سازی کشور رونمایی شد.

منبع:
yjc
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: سیاسیون ایران ، روحانی ، ریاست جمهوری ، برجام ، انتخابات

تاريخ : چهار شنبه 11 / 1 / 1399 | 9:15 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.